Gå til innhold

Mennesker har fått dårlig syn på islam pga. noen hjernevaska muslimer


Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med å lage en sånn film som har skapt opptøyer i araberlandene nå?

 

"Ytringsfrihet!"

 

Det fins grenser for det også. Hvis jeg massepubliserer en video der jeg henger ut naboen min og kaller han for både pedofil og konemishandler, blir jeg sannsynligvis straffet for "ærekrenkelse" eller noe i den duren. Så kan jeg mase om "ytringsfrihet" så mye jeg vil.

 

Så er ikke jeg jurist. I vår verden er det sikkert juridisk på det tørre å publisere denne videoen som har kommet ut nå. Men hvorfor gi ut noe bare på pur f*en? Dette er BARE for å provosere! Kunst meg i ...

 

Det er sånne ting som kommer til å kickstarte neste verdenskrig. Noen i vesten gir ut noe som provoserer noen fra andre kulturer noe så grønnjævlig. Så blir det massiv uro og bråk, det går av en bombe på en viktig bygning en eller annen plass i et vestlig land, dette blir gjengjeldt med et luftangrep eller tre, og voilá.

 

De som utøver vold har alltid skylda. Det er udiskutabelt. Men hvorfor skal vi vifte med det røde håndkleet rett foran nesa på oksen?

 

Kan vi ikke bare ha respekt for at noen ønsker å tro. Det betyr ikke at vi må innføre sharia i Norge på de nærmeste tusen åra.

 

Blir oppgitt av det her..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fins grenser for det også. Hvis jeg massepubliserer en video der jeg henger ut naboen min og kaller han for både pedofil og konemishandler, blir jeg sannsynligvis straffet for "ærekrenkelse" eller noe i den duren. Så kan jeg mase om "ytringsfrihet" så mye jeg vil.

Naboen din vil ta skade av det.

 

Den filmen som vi diskuterer skader ingen mennesker. Å lage en latterlig film om muhammed har ingen offer. Det er ikke kriminelt. Det skader ingen. Om du sprer dritt om naboen din så skader det din nabo! Er det vanskelig å forstå forskjellen?

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så er ikke jeg jurist. I vår verden er det sikkert juridisk på det tørre å publisere denne videoen som har kommet ut nå. Men hvorfor gi ut noe bare på pur f*en? Dette er BARE for å provosere! Kunst meg i ...

Hvorfor ikke? Mennesker lager alt mulig rart. Bare se på dette:

 

http://www.youtube.com/watch?v=c_T2DNUgB_0

 

Skal du fortelle andre mennesker at dette ikke er kunst og at de ikke skal like denne musikken? Fordi noen hårsåre sutrete mennesker synes den er "blasfemisk"?

 

Nei vet du hva! Vi kan ikke ta det seriøst at mennesker som ønsker å drepe og vandalisere skal slippe unna med latterlige unnskydninger om at de er "støtt". Filmen de ble støtt av har vært ute lenge. Grunnen til at de klikket nå har ingenting med film å gjøre.

De som utøver vold har alltid skylda. Det er udiskutabelt. Men hvorfor skal vi vifte med det røde håndkleet rett foran nesa på oksen?

Kan vi ikke bare ha respekt for at noen ønsker å tro. Det betyr ikke at vi må innføre sharia i Norge på de nærmeste tusen åra.

Så lenge det skal drepes og vandaliseres fordi noen ikke tåler at andre lager kunst så må det viftes med det røde håndkleet. Helt til oksen er stukket ihjel eller så utmattet at den holder opp.

 

Jeg kan ikke ha respekt for skadelig imperialistisk tro fra midtøsten! Jeg har avsky for det. Vi har jo tross alt vært rammet av kristenteokrati i tusen år, man slipper ikke unna slikt uten intenst hat og blasfemi.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Naboen tar skade av stygge påstander. Enig.

 

Ingen blir skadet på samme måten av å trakassere en religion, men slike filmer/tegninger/utsagn viser en veldig disrespekt for andre mennesker. Blir litt som mobbing, som vi prøver å få barna våre til å slutte med her hjemme. "Jasså, du tror på Muhammed? Vel, han var en *insert skjellsord*"

 

Musikkvideoen din var et helvetes spetakkel, men var det krenkende på samme måte? Jeg fikk ikke med meg så mye av teksten, tror jeg hørte "you christians make me sick" (mulig det var noe banning inni der også)? Det er i såfall en ærlig påstand, det må jo være lov. Å si at man blir kvalm av muslimer, det er noe ganske annet enn å si at det de tror på og baserer kulturen sin på er verdiløs dritt. Underforstått at de som følger troen også er like verdiløse.

 

Jeg er ikke religiøs selv. For min del kunne vi samlet all verdens bibler, koraner og andre hellige skrifter og lagd et gedigent sankthansbål. Men for meg handler dette om respekt for hverandre, ikke om tro i seg selv.

 

Du får vifte med rødflagget ditt og plage oksen til den stanger deg ned og dreper deg.

 

Eller du kan la oksen være i fred. Den plager ikke deg, du plager ikke den.

Endret av JLa
Lenke til kommentar

Ahh, filmen min var ikke blasfemisk nok! Arghhh. Jeg skal da klare å finne noe bedre! Belphegor - Vomit Upon The Cross, nei vent, Vital Remains - Dechristianize... eller Bathory - In Conspiracy With Satan.

 

Skal vi forby Infernal War? Dette er "Crush The Tribe Of Jesus Christ":

Crush the messiah, rip his fucking heart out

Desecrate the corpse of the nailed scum

Fistfuck the mother of the crucified one

Rape her corpse one thousand times

 

We're to spill the blood, to kill the light

To crush the tribe of jesus christ

We're to kill your god, to crush your spine

To crush the tribe of jesus christ

 

Take christian pigs' dignity away

Their destiny is pain and suffering

We're to bring closer your world's demise

To crush the filthy tribe of jesus christ

 

Under command of the antichrist

We are trudging over the bones of the weak

Hail satan! hail the beast of genocide!

We're the pesticide for christianity

 

On guard of ancient hate we stand

Waiting for the revival of the black order

In the hame of the ancient gods

Our purification's hammer falls

 

Så kan jo snobbene og "kunsteksperter" komme og fortelle at dette er søppel og ikke kultur... Jeg venter i spenning på tusener av kristne som kommer til å drepe og vandalisere verden over.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Nå viser det seg at dette handler lite om c-filmen i seg selv. Dette var både planlagt før protestene og utnyttet som en avledningsmanøver for islamistene til å spre faenskap til minne om 11.september. Det finnes et hav av anti-islamske verker på internet de kunne brukt, så dette var nok ganske tilfeldig.

 

Det er svært naivt å tro at det å sensurere kritikk eller provokasjoner vil funke. Det den islamske verden trenger mest av er nettopp opplysning og kritikk. Vi fikk ikke svekket kristendommens makt i vesten ved å tie stille, og det kommer ikke til å skje i den islamske verdenen heller.

Endret av Myagos
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, ideologi og praksis er et kapittel for seg selv. Ser man på f.eks. kristendommen kan man se at den er blitt brukt til å rettferdiggjøre alt fra krig til pasifisme, fra sølibati til sexorgier, fra selvvalgt fattigdom til uendelig rikdom, og så videre. Og det er nettopp greia med all ideologi; det er bare et verktøy mennesker bruker for å oppnå hva det nå er de ønsker seg, og fleksibiliteten er nærmest uendelig.

 

Tror du Midtøsten hadde vært like blåst uten islam? Jeg spør ikke retorisk, er faktisk interessert :).

Lenke til kommentar

Det er svært naivt å tro at det å sensurere kritikk eller provokasjoner vil funke. Det den islamske verden trenger mest av er nettopp opplysning og kritikk. Vi fikk ikke svekket kristendommens makt i vesten ved å tie stille, og det kommer ikke til å skje i den islamske verdenen heller.

Jeg er enig. Personlig tror jeg dette har mye å gjøre med dårlig politikk i mange av disse landene. Dersom politikere gjør en dårlig jobb er det enkelt å skape et fiendebilde av USA, kristne og jøder, fremfor å innrømme sine feil og miste makten. Libya og Egypt er land som har vært preget av diktatur i mange tiår. Ja det er vel land som aldri har hatt demokrati eller særlig grad av frihet. Generasjoner etter generasjoner er vokst opp med myndigheters propaganda og løgn. Det er en voldsom frustrasjon, og istedenfor å gjøre noe med de faktiske problemene som er korrupsjon, mangel på frihet, maktmisbruk og tortur så rettes raseri mot en fiende utenifra.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner muslimer og full respekt for dem. Er bare synd at enkelte individer og gruperinger lager så mye dritt og faenskap grunnet bagateller. Kristne tåler å bli harselert med, men så enkelte med islamsk tro ser noe som kan være noe slikt lager de bråk, dreper og forsvarer det med religion.

 

 

Det er ikke bare "enkelte grupperinger" som lager bråk, men islam er en ekstremt voldelig religion, Og i absolutt alle muslimske land og land med muslimsk flertall foregår det forfølgelse og drap på kristne og andre minoriteter.

Det er ikke bare "enkelte grupperinger" som utfører dette, men vanlige muslimer.

 

At muslimene i Norge er forholdsvis fredelig, skyldes antakelig den taktikken muslimene alltid har brukt for å erobre nye land.

 

Koranen er delt opp i forholdsvis fredelige mekkasurer krigerske medinasurer, og de krigerske medinasurene overstyrer de fredeligere mekkasurene.

Da muhammed ennå levde i mekka like etter at han hadde skapt islam, var han stort sett alene med få tilhengere, derfor forfattet han de forholdsvis fredelige mekkasurene, men da han måtte flykte til medina og fikk flere tilhengere og kom i flertall, så forfattet han de krigerske medinasurene og begynte å leve etter dem.

 

De fleste land i midtøsten,Asia og Afrika, som nå er muslimsk er land som muslimene har erobret millitært bla ved å bruke denne taktikken, de forteller de vantro om de fredelige mekkasurene og får dem til å tro at islam er en fredelig religion.

Og når de vantro har begynt å stole på islam og muslimer slik at de slapper av og senker beredskapen, så skifter muslimene over og begnner å følge de krigerske medinasurene, og nedkjemper de vantro som da får valget mellom å dø eller å konvertere til islam.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tror du Midtøsten hadde vært like blåst uten islam? Jeg spør ikke retorisk, er faktisk interessert :).

 

Ja! Midtøsten var like blåst uten islam! Området produserte religiøse gærninger i flere århundrer før Muhammed dukket opp. En av hovedgrunnene til at muslimene så raskt kunne overta områdene til Romerriket i Midtøsten var en teologisk konflikt mellom de gresk-ortodokse styresmaktene og de kristne i Levanten og Egypt som kalte seg monofysitter. Konflikten gikk på Jesu natur; de gresk-ortodokse mente at Jesus hadde to naturer; både guddommelig og menneskelig, mens monofysittene mente at han kun hadde en natur, som var både guddommelig og menneskelig. Forskjellen kan virke hårfin og det er lett å tro at dette bare var noe sære intellektuelle var opptatt av, men denne debatten utløste opptøyer og fremmedgjorde hele regionen fra styresmaktene.

 

Før kristen tid hadde man også gjentatte opprør mot romerske styresmakter fra jødiske fanatikere, som ble utløst av at jødene ikke ønsket å tilbe keiseren i tillegg til sin egen gud eller å akseptere at romerne bygde templer for sine egne guder i Judea. Alle opprørene ble utkjempet med sinnssvak fanatisme og endte ikke før hundretusenvis av jøder ble massakrert. Les f.eks. om det store jødiske opprøret i år 70 eller Bar Kokhba-opprøret i 132. Det eneste som fikk slutt på opprørerene var å trekke det jødiske samfunnet opp med roten, forby dem å oppholde seg i nærheten av Jerusalem og spre dem rundt i Romerriket i små grupper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Generalisering av muslimer er problemet hos de som aktivt kritiserer muslimer.

Men overse de som viser hat ovenfor alle med samme kulturbakgrunn, noe religion som poftest stamer fra, de finer noe nytt å hate om muslimene ikke blir ett problem uansett

 

Muslimhatet er bare en indikasjon, ikke selve årsaken - lurer på hva den årsaken er for noe?

Lenke til kommentar

Generalisering av muslimer er problemet hos de som aktivt kritiserer muslimer.

Men overse de som viser hat ovenfor alle med samme kulturbakgrunn, noe religion som poftest stamer fra, de finer noe nytt å hate om muslimene ikke blir ett problem uansett

 

Muslimhatet er bare en indikasjon, ikke selve årsaken - lurer på hva den årsaken er for noe?

 

Hvorfor snakke om indikasjoner og årsaker når meningen bak posten min var å overse generaliserende kritikere?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Generalisering av muslimer er problemet hos de som aktivt kritiserer muslimer.

Men overse de som viser hat ovenfor alle med samme kulturbakgrunn, noe religion som poftest stamer fra, de finer noe nytt å hate om muslimene ikke blir ett problem uansett

 

Muslimhatet er bare en indikasjon, ikke selve årsaken - lurer på hva den årsaken er for noe?

 

Hvorfor snakke om indikasjoner og årsaker når meningen bak posten min var å overse generaliserende kritikere?

 

Jeg visste ikke at de lot seg overse

 

:)

Lenke til kommentar

Generalisering av muslimer er problemet hos de som aktivt kritiserer muslimer.

Men overse de som viser hat ovenfor alle med samme kulturbakgrunn, noe religion som poftest stamer fra, de finer noe nytt å hate om muslimene ikke blir ett problem uansett

Slapp av, muslimer ER et problem i og med at islam ikke er forenelig, eller kompatibel, men menneskerettigheter, ytringsfrihet eller gode verdier i det hele tatt.

 

Du trenger ikke å nevne generalisering engang, for hva i all verden skal vi her i landet med dette kalde gufset fra middelalderen liksom? Hva godt kommer egentlig ut av islam, i det store og hele? En hel heug med sinnsvake regler og lover som ikke henger på greip i noen av dagens sivilisasjoner i det hele tatt? Islam havner ALLTID på bunn opp i mot hva gode verdier måles mot, så hva er overlegent det vi allerede har her i landet i islam? Ikke en dritt faktisk...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Generalisering av muslimer er problemet hos de som aktivt kritiserer muslimer.

Men overse de som viser hat ovenfor alle med samme kulturbakgrunn, noe religion som poftest stamer fra, de finer noe nytt å hate om muslimene ikke blir ett problem uansett

 

Hvorfor insisterer de politisk korrekte alltid på dette med muslimhat når det er islam som kritiseres og ikke muslimer ?

 

Og hvorfor kritiserer du andre for generalisering, når du gjør det samme selv ?

 

Du kritiserer jo dem som kritiserer islam for "generalisering av muslimer" mens du selv generaliserer dem som kritiserer islam, og beskylder dem for å hate muslimer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...