Gå til innhold

Mennesker har fått dårlig syn på islam pga. noen hjernevaska muslimer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hvis han visste hva som kom til å skje, så er det vel overlagt uansvarlig?

Nja, han viste jo selvfølgelig ikke akkurat hva som kom til å skje (med drepte statlige ansatte osv)

Men at det kom til å skape reaksjoner var han nok klar over. Og nei jeg synes ikke det er uansvarlig, man kan ikke moderere seg fordi muslimer klikker i vinkel for absolutt alt.

Han valgte jaggu meg rette symbolikken også - på den dagen som signaliserte de heller uoverveide ordene som GWB brukte, og som ble oppfattet som starten på ett korstog mot islam.

Forbanna knøler, og farlige knøler i tillegg.

:)

Lenke til kommentar

fyr'n er bare en ussel drittsekk etter min målestokk

Og du pluss hvem som helst i verden har full rett til å mene det.

Hadde bare disse religiøse fjottene sagt "vi synes denne videoen er latterlig og fyren er en drittsekk", istedenfor å gå på et blodtørstig drapsraid....

Men det er vel for mye å forvente fra den delen av verden.

Endret av Apox
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og du pluss hvem som helst i verden har full rett til å mene det.

Hadde bare disse religiøse fjottene sagt "vi synes denne videoen er latterlig og fyren er en drittsekk", istedenfor å gå på et blodtørstig drapsraid....

Men det er vel for mye å forvente fra den delen av verden.

Idiotiet er at våre tullinger hisser opp noen andre tullinger, og så går det ut over våre egne uskyldige. Og alle visste dette på forhånd. Javel, så er de både primitive, og mere til kanskje - men det fratar vel ikke oss mulighetene til å bruke det overlegne vettet vårt, eller gjør det det?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Idiotiet er at våre tullinger hisser opp noen andre tullinger, og så går det ut over våre egne uskyldige.
Hvem er "våre" tullinger? Er det alle de som støtter ytringsfriheten det eller, som er "våre" tullinger? Alle de som ikke vil la seg kneble av religiøst visvas og påstander fra guder som er høyst imaginære så langt? Er det disse tullingene du mener?

Når det er sagt så støtter heller ikke jeg slike filmer som er laget ENE OG ALENE for å tirre og provosere, skal kritikken være reel så må den ha et minimum av troverdighet i seg og ikke bare være mokkende som denne filmen åpenbert er tiltenkt. Men ytringsfrihet gjelder for det i mine øyne og jeg kan vanskelig tenke meg noe dummere enn å drepe andre mennesker over noen påstander i gamle bøker...

Og alle visste dette på forhånd. Javel, så er de både primitive, og mere til kanskje - men det fratar vel ikke oss mulighetene til å bruke det overlegne vettet vårt, eller gjør det det? :)
Religion minner meg ofte om det gamle ordtaket om at "Når kuken står er vettet borte". Bytt ut kuken med religion så er du der :) Dessverre!!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Religion minner meg ofte om det gamle ordtaket om at "Når kuken står er vettet borte". Bytt ut kuken med religion så er du der :) Dessverre!!

Religioner er utmerkete visjoner, men det betyr ikke at disse visjonene ikke kan misbrukes av galninger. Og når vi passer på å krige verbalt med de største galningene, er det jo bare en annen form for å fore ett troll. Ytringsfrihet, kan også veies opp mot tid og sted. Og her var det tydeligvis feil på alle måter.

Lenke til kommentar

Religioner er utmerkete visjoner, men det betyr ikke at disse visjonene ikke kan misbrukes av galninger.

Og der er vel religion først i køen for å levere galninger ja...

Og når vi passer på å krige verbalt med de største galningene, er det jo bare en annen form for å fore ett troll.
Ignoransen lenge leve med andre ord...

Ytringsfrihet, kan også veies opp mot tid og sted. Og her var det tydeligvis feil på alle måter.

Både ja og nei. For pr i dag så må vi nok veie den ytringsfriheten VI har, og som de veldig ofte ikke engang vet hva er, opp mot hva vi sier og gjør... Så får vi heller bruke noen år på å forklare disse ignorante sjelene hva ytringsfrihet faktisk innebærer... Slik det er nå så er islam ikke kompatibelt, (ihvertfall store deler av islam) med den friheten og den ytringsfriheten vi nyter her i vesten, de aner ikke engang hva det vil si å ha en sånn frihet og enkelte tror faktisk at en slik frihet truer deres egen tro på allaah (de undertrykker seg selv faktisk...).

Så kanskje vi først bør opplyse, deretter bruke ytringsfriheten.... eller hva?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så kanskje vi først bør opplyse, deretter bruke ytringsfriheten.... eller hva?

Vi bør slutte å henvende oss direkte til "galningene"! Hvorfor snakker vi ikke heller direkte med vanlige og fornuftige folk som har sin tro som ett personlig valg, og sjeldent snakker høyt om det? Ikke si at de ikke finnes - vi har flest av den moderate typen mennesker, så hvorfor fortsetter vi å bable med galninger med blod på hendene? Er det fordi det passer oss best, og at vi da (her i vesten) har en "tydelig fiende"?

Nesten synd at Sovjetstaten forsvant - der hadde vi en troverdig og sekulær fiende vi kunne leke med, uten at noen gadd hyle "Jesus lever - eller Allah akbar"

Lenke til kommentar

Jeg kjenner muslimer og full respekt for dem. Er bare synd at enkelte individer og gruperinger lager så mye dritt og faenskap grunnet bagateller. Kristne tåler å bli harselert med, men så enkelte med islamsk tro ser noe som kan være noe slikt lager de bråk, dreper og forsvarer det med religion.

Samme med hijab og tilsvarende plagg som ikke har noe med religion, men som enkelte skal forsvare med nebb og klør. Er jo ett plagg som først ble innført i forbindelser med kriger og deretter adopter av religion og forsvart med det etterpå. Vi må komme oss videre, se frem over å tørre å si ting fremfor å være redde for enkelte grupperinger. Har de ikke kommet lenger på den evolusjonelle stigen så får de komme seg oppover fort å våkne opp. Å forsvare levemåter som ikke har noen ting i verden å gjøre er idiotisk.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vi bør slutte å henvende oss direkte til "galningene"! Hvorfor snakker vi ikke heller direkte med vanlige og fornuftige folk som har sin tro som ett personlig valg, og sjeldent snakker høyt om det? Ikke si at de ikke finnes - vi har flest av den moderate typen mennesker, så hvorfor fortsetter vi å bable med galninger med blod på hendene? Er det fordi det passer oss best, og at vi da (her i vesten) har en "tydelig fiende"?

Tja, det kan jo være fordi vi tror at alle religiøse er moderate og tenkende mennesker? Kanskje det er der feilen ligger? At vi rett og slett ikke tror at ignoransen er så stor i disse landene?

Nesten synd at Sovjetstaten forsvant - der hadde vi en troverdig og sekulær fiende vi kunne leke med, uten at noen gadd hyle "Jesus lever - eller Allah akbar"

Å jeg vet ikke jeg... Tror det var langt flere som hørte ordene "Toget til Gulag venter på deg" (*med russisk aksent :) ) enn vi liker å tenke på... Kommunismen var/er en ideologi som også gjør den feilen at de forsøker å rettlede virkeligheten til å stemme med idiotiske oppleste og vedtatte doktriner som er opplest sanne... Hvis ikke, toget til gulag..... og vekk med deg...
Lenke til kommentar

Ja, ideologi og praksis er et kapittel for seg selv. Ser man på f.eks. kristendommen kan man se at den er blitt brukt til å rettferdiggjøre alt fra krig til pasifisme, fra sølibati til sexorgier, fra selvvalgt fattigdom til uendelig rikdom, og så videre. Og det er nettopp greia med all ideologi; det er bare et verktøy mennesker bruker for å oppnå hva det nå er de ønsker seg, og fleksibiliteten er nærmest uendelig.

Lenke til kommentar

Ja, her er vi igjen. Når en religiøs idiot borte i USA lager en dårlig video for å provosere en annen religion, så går den fornermede religionen til anngrep på amerikanske statsansatte og dreper.

Og folk lurer på hvorfor fler og flere mennesker tar avstand til alt av religion.

• Liker 2
Lenke til kommentar

som lager kunst.

Det har blitt kunst nå?

Det er alltid herlig når noen skal definere hva som er kunst og hva som ikke er kunst. Snobberi kalles det. Jeg vil gjerne ta en diskusjon om kunst med deg. Du kommer ingen vei med den holdningen der.

Idiotiet er at våre tullinger hisser opp noen andre tullinger, og så går det ut over våre egne uskyldige. Og alle visste dette på forhånd. Javel, så er de både primitive, og mere til kanskje - men det fratar vel ikke oss mulighetene til å bruke det overlegne vettet vårt, eller gjør det det?

Det var en jøde fra israel på oppdrag fra ekstre-kristne som lagde filmen. Det har ingenting med oss å gjøre. Det er de som hisser opp de.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Filmskaperen er kjent som en surrete gammel tulling og jeg tror ikke han hadde idealistiske hensikter med den filmen, men når alt kommer til alt er det bare en film. Reaksjonen blant muslimer i midtøsten står ikke i forhold til provokasjonen på noen som helst måte. Det blir som om å skyte naboen pga. epleslang; da blir det naboen man sympatiserer med og ikke morderen, selv om naboen i utgangspunktet er en dust.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...