Gå til innhold

Mennesker har fått dårlig syn på islam pga. noen hjernevaska muslimer

Anbefalte innlegg

Majoriteten hater sannheten.
Det er derfor de tror på en eller annen gud ja...

Vestlig media er styrt av meget ondsinnede personer.
Du glemmer at ikke alle tror på det man blir servert av media. Her i landet er media stort sett satt sammen av venstre vridde idealister både på journalist plan og i sjef stillingene, med all den forherligelsen og fordømmelsen det innebærer. Og det hadde det vært om det var høyrevridd også.

Det JEG savner i media er SANNHET. Men vi får ikke sannheten, det har jeg selv sett på nært hold etter at jeg som vitne til en bil ulykke fortalte journalisten om hva som hadde skjedd og jeg dagen etter kan lese en historie jeg overhodet ikke kjente igjen hadde det ikke vært for bildet av ulykken. Historien hadde han funnet på selv, helt fritt etter eget hode og hadde ingenting med hva som faktisk hadde skjedd og da jeg ringte han som hadde skrevet dette (det var da jeg ble ytterst mistenksom på alt slike medie mennesker serverer meg) for å fortelle ham at han umulig kunne ha fulgt med i timen fikk jeg høre at jeg ikke visste hva som solgte aviser...

Men jeg vet det nå.... Løgn, oppdiktning, svart maling av oponenter (noe som vil si omtrent alle som ikke stemmer SV...) pluss uthengninger av personer som har vært så uheldige at de har fått stemplet offentlig på seg selger aviser, blader og TV. Ikke sannhet, ikke gravende journalistikk eller faktiske hendelser. Folk vil ha brød og sirkus, for da er de medgjørlige og villige til å svelge løgner servert av toppene...

Så nei, jeg tror ikke serlig godt om media nei og har ikke mitt syn derfra, så der tar du feil. Med islam trenger man egentlig bare å møte noen med den troen så ser man fort at de slettes ikke er hverken kjærlige eller elskelige når religionen får styre dem...

Saken er så enkel at jeg ikke kan se hva godt islam kan brukes til... Hvorfor skal vi dra dette over oss da, når det ikke kommer en eneste god ting ut av det?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Majoriteten av kritikken jeg har lest fra folk som kritiserer multikultur har jeg et inntrykk av kan være i overkant paranoide, men noen av de har faktisk noen gode poeng. Nå er det vel gradforskjell av hvordan forskjellige land praktiserer multikultur også. Jeg har f.eks inntrykk av at Norge er litt mer konservative enn mange andre Europeiske land hva gjelder å gi etter for andre kulturers krav. Ta for eksempel shariadomstolene i England, for min del er det multikultur jeg kan klare meg uten. Mens mye annet multikultur anser jeg som positivt.

Skal ordet multikultur ha noen mening er det også viktig å huske at kulturen vår har en viktig plass også, med andre ord burde ikke noe gå på bekostning av våre verdier. Hvis man innfører kultur (ukultur?) som innskrenker på fundamentale liberale rettigheter blir multikulturiasmen et dødfødt prosjekt.

Sikker på at du stemmer SV? :hmm:

Jeg er helt enig med deg og innlegget mitt må ikke tolkes som et forsvar for naiv politikk. Enhver stat kan og bør bruke de virkemidler den har for å regulere hvilken adferd som er ønskelig og ikke. Her er det mye rom for uenighet, men selv mener jeg det styrende prinsippet må være mest mulig individuell frihet frem til det punktet hvor friheten begrenser noen andres frihet. Og akkurat der er det mye å ta tak i i muslimske og religiøse miljøer generelt.

Men å demonisere ideologien islam er meningsløst; ideologier er aldri noe mer enn verktøy som mennesker bruker for å oppnå det de vil ha, og alle mennesker vil til syvende og sist det samme. Det er også et problem i seg selv at de brede lag i så stor grad engasjerer seg i en religion de vet svært lite om, og man ender opp med en islam-suppe der alt fra somaliske omskjæringsritualer til pakistanske tvangsekteskap og kurdisk æreskultur røres sammen til tross for at alle disse eksisterte lenge før islam. Det blir ikke bedre av at muslimene selv, hvorav de fleste kommer fra områder der analfbetisme fortsatt er et problem og ofte vet nesten like lite om islam som den jevne nordmann, påberoper seg islam for å forsvare praksisen og dermed rettferdiggjør retorikken til sine partnere i ignoranse på motsatt side.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Majoriteten av kritikken jeg har lest fra folk som kritiserer multikultur har jeg et inntrykk av kan være i overkant paranoide, men noen av de har faktisk noen gode poeng. Nå er det vel gradforskjell av hvordan forskjellige land praktiserer multikultur også. Jeg har f.eks inntrykk av at Norge er litt mer konservative enn mange andre Europeiske land hva gjelder å gi etter for andre kulturers krav. Ta for eksempel shariadomstolene i England, for min del er det multikultur jeg kan klare meg uten. Mens mye annet multikultur anser jeg som positivt.

Skal ordet multikultur ha noen mening er det også viktig å huske at kulturen vår har en viktig plass også, med andre ord burde ikke noe gå på bekostning av våre verdier. Hvis man innfører kultur (ukultur?) som innskrenker på fundamentale liberale rettigheter blir multikulturiasmen et dødfødt prosjekt.

Sikker på at du stemmer SV? :hmm:

Jeg har ikke stemt noe annet siden jeg ble stemmeberettiget for 14 år siden. Hvorfor stusser du på det? :p

Jeg er helt enig med deg og innlegget mitt må ikke tolkes som et forsvar for naiv politikk. Enhver stat kan og bør bruke de virkemidler den har for å regulere hvilken adferd som er ønskelig og ikke. Her er det mye rom for uenighet, men selv mener jeg det styrende prinsippet må være mest mulig individuell frihet frem til det punktet hvor friheten begrenser noen andres frihet. Og akkurat der er det mye å ta tak i i muslimske og religiøse miljøer generelt.

Vi er helt enige der, jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Faktisk argumentet om at "selv mener jeg det styrende prinsippet må være mest mulig individuell frihet frem til det punktet hvor friheten begrenser noen andres frihet" har jeg brukt mange ganger selv.

Men å demonisere ideologien islam er meningsløst; ideologier er aldri noe mer enn verktøy som mennesker bruker for å oppnå det de vil ha, og alle mennesker vil til syvende og sist det samme.

Problemet er mennesker som ikke ser forskjell på Islam som en trosretning og Islam når det praktiseres som en politisk ideologi. Dette gjelder forøvrig mange mennesker med forskjellige oppfatninger og meninger om saken. Når det er sagt er jeg ganske sikker på at det store flertallet av muslimer i den vestlige hemisfære ikke ser sin trosretning som en politisk ideologi og islam generelt beveger seg mer og mer i en sekulær retning.

Jeg har ikke problemer med mennesker som er troende på mye rart, så lenge de ikke blir troende til mye rart :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Synes at det er på plass å ta opp tråden her igjen med tanke på de siste hendelser der bl.a den amerikanske ambassadøren i Libya ble drept pga. en islamkritisk film.

Er det rart folk blir negative til islam når vi dag ut og dag inn leser i media om slikt? Tror jeg har tilgode å lese en positiv ting islam har gjort for verden.

Mulig det er bare fåtallet som er ute å tenner på ting og roper hatefulle slagord, men de er jævla mange uansett.

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Filmen kunne vist Muhammed som en naken homofil som løp rundt og spiste bacon for min del, ingenting gir muslimer en rett til å reagere på den måten de har gjort.

Nei det kan du si, og var ikke det jeg tok opp.

Men tror du ikke folk forventer noe mer seriøst når de hører omtalt "islamsk kritisk film"? Iallefall gjorde jeg det, inntil jeg skjønte at det bare var søppel

Lenke til kommentar

I sitt eget land?

Hjelper det på saken om de tar livet av folk over noen håpløse påstander i andre land? Er det mer eller mindre galskap av den grunn liksom...? Filmen var tragi komisk og er det sant at en eller annen ostebonde har betalt flere millioner dollar for den sub amatør filmen der så må han jo anse seg som lurt... For det var lavmål, under lavmål faktisk.... Verre enn noe Vibeke Løkkeberg har laget til og med og det sier ikke lite....
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var vel mer en hetsefilm enn en kritisk film for å være ærlig. Og regissøren visste garantert hva som kom til å skje, men det er fortsatt bare en film, og de religiøse selvhøytidelige fanatikerne fortsetter å sette seg og folket sitt i et dårlig lys for hver dag som går.

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og regissøren visste garantert hva som kom til å skje, men det er fortsatt bare en film, og de religiøse selvhøytidelige fanatikerne fortsetter å sette seg og folket sitt i et dårlig lys for hver dag som går.

Hvis han visste hva som kom til å skje, så er det vel overlagt uansvarlig?

Lenke til kommentar

Hvis han visste hva som kom til å skje, så er det vel overlagt uansvarlig?

Nja, han viste jo selvfølgelig ikke akkurat hva som kom til å skje (med drepte statlige ansatte osv)

Men at det kom til å skape reaksjoner var han nok klar over. Og nei jeg synes ikke det er uansvarlig, man kan ikke moderere seg fordi muslimer klikker i vinkel for absolutt alt.

Lenke til kommentar

man kan ikke moderere seg fordi muslimer klikker i vinkel for absolutt alt.

Er det ikke det vi gjør alle mennesker da, modererer oss litt i det daglige og i omgang med naboer og andre. Vi tømmer oss ikke for alt vi bærer på i hodet, på hw.no må vi også tenke over hva vi skriver osv.

Du har selvsagt lov å håne naboen din for alt stygt du kan komme på osv. i dekke av "ytringsfrihet" men det er jo ikke sikkert du vinner sympati fra omverden, og tilslutt vil mange kanskje mene du får som fortjent når det smeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...