Gå til innhold

Mennesker har fått dårlig syn på islam pga. noen hjernevaska muslimer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er sant at religion er på vei til forsvinne så la oss håpe den religiøse kulturen er på samme vei.

Det hjelper jo lite om kristendommen forsvinner men at folk har samme hat mot homofile eller at islam forsvinner men de har like snevert kvinnesyn som mange av de religiøse hadde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nesten all hat vi har i sammfunnet er hat mot det uskjente. Noen hater ting pga religion, men om religion forsvinner så vil det forsatt være ett par folk som hater. De som hater homofile må bare lære seg å lære.

Kansje man burde skaffe seg det i skolene?

Lære-timen. Hehe.

Lenke til kommentar

Mediene har ingen integritet og forspiller sin rolle som en samfunnsbærende institusjon. Den samme avisen kan oppfordre til toleranse en dag for så å oppildne fremmedfrykten den neste, hvis det er aviser å selge og penger å tjene på det.

Min erfaring er at det ikke har noen hensikt å diskutere med mennesker som har bestemt seg for at islam er den store fienden. De har sunket inn i en paranoid psykose og hvis man argumenterer imot dem blir man bare oppfattet som en del av den multikulturelle konspirasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring er at det ikke har noen hensikt å diskutere med mennesker som har bestemt seg for at islam er den store fienden. De har sunket inn i en paranoid psykose og hvis man argumenterer imot dem blir man bare oppfattet som en del av den multikulturelle konspirasjonen.

Nevn en god ting som kommer fra islam da.... En god ting som er helt umulig å oppnå uten å tro på allaah...

Det har ingenting med "paranoid psykose" å gjøre i det hele tatt, for bare tanken på at vi igjen skal underlegges et beksvart mørkt teppe fra en religion som dyrker ignoranse, fremmedgjøring, intoleranse og kvinne forakt er ihvertfall for meg helt utenkelig. Vi er jo nettopp kvitt teppet fra fetteren til islam jo, kristendom, og trenger faktisk ikke dette i tillegg. Som du sikkert da forstår så trenger man ikke å være spesielt i mot islam for IKKE å ønske de ignorante dogmene og alt det andre idiotiske som følger i kjølevannet av en så bastialsk religiøs tro for å være i mot dette...

Jeg hadde vært i mot en hvilken som helst religion som kom å sa det var sannhet og hadde like lite å vise til som det islam har, for eies det ikke bevis så må de som tror finne seg i at ingen heller tar dem alvorlig. Pluss at jeg har et inntrykk av, noe jeg altså selv har erfart, at vold er nøkkelen hver gang de troende får kritikk for hva de tror på både i privaten og i det offentlige...

Islam er rett og slett ikke forenelig med et moderne samfunn.... og da må de finne seg i å bli avvist deretter.

• Liker 4
Lenke til kommentar

1)Jeg hadde vært i mot en hvilken som helst religion som kom å sa det var sannhet og hadde like lite å vise til som det islam har, for eies det ikke bevis så må de som tror finne seg i at ingen heller tar dem alvorlig. Pluss at jeg har et inntrykk av, noe jeg altså selv har erfart, at vold er nøkkelen hver gang de troende får kritikk for hva de tror på både i privaten og i det offentlige...

2)Islam er rett og slett ikke forenelig med et moderne samfunn.... og da må de finne seg i å bli avvist deretter.

1) NEI! Oppriktig talt ville du ikke vært på samme måte imot henholdsvis kristendommen, henholdsvis jødedommen, også buddhismen, også f.eks si bahai-troen.

Hvorfor? Jo fordi alle disse religionene er vestliggjorte på ethelt annet nivå og en helt annen plan enn det islam er. FOr deg er islam noe fremmed, fryktelig og ondskapsfullt. For svært mange andre er det åndelig, sannheten, fred i sinnet og en stor kulturell kjerne.

2) Total og fullstendig vrøvl. Du aner overhodet ikke hva du snakker om. Bosnia, Marokko, Tyrkia, Libanon, Tunisia, Indonesia, Malaysia. Minimum 40% av alle muslimske land ligger veldig nær Vesten i kultur og skikker.

3) **Den Islamske Gullalderen**; iunder samme peride som vikingtida---hallooo?? Trenger jeg kanskje å legg til en link?(sjekk heller wiki da) ...Filosofi, kunst, alkymi,matematikk,astronomi. Alle disse fagområdene er blitt grundig videreutviklet av arabere og islam - altså de videreutviklet og oversatte antikkens greske og romerske filosofi og vitenskap og gav dette like senere i middelalderen til europeerne... Dette førte til renessane i Europa.

4) Islam har ALDRI tidligere i sin 1400årige historie vært så politisert, radikalisert og ikke minst pervertert som det er nå av disse akutt psykotiske islamistene verden over.

5) Ja Spartapus har rett; det går ikke an å diskutere med folk som har forutbestemt seg grundig for noe.. Tror heller ikke jeg skal nevne noesærlig om psykose som Spartapus, blir litt hardt for denne tråden, men jeg kan si hun har litt rett.

6) Ellers er jeg skeptisk til islam, og er altså ingen fan/tilhører av den religionen. MEN; bullshit må besvares, uansett hvor det måtte bli skrevet.

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

[1) NEI! Oppriktig talt ville du ikke vært på samme måte imot henholdsvis kristendommen, henholdsvis jødedommen, også buddhismen, også f.eks si bahai-troen.

Dette er tull, for jeg anser alle disse ørken religionene like verdiløse jeg og er overhodet ikke noe mer forut inntatt mot islam enn jeg er mot noen av de to andre... Bahai vet jeg ikke så mye om, annet enn at det er en forløper (?) til jødedom.. Buddismen vet jeg også fint lite om, men har fått med meg at veldig mange rettninger i den ikke nødvendigvis har noe med en gud å gjøre, det er mer en livsfilosofi enn religion ofte,,,

FOr deg er islam noe fremmed, fryktelig og ondskapsfullt. For svært mange andre er det åndelig, sannheten, fred i sinnet og en stor kulturell kjerne.
For meg er islam det samme som kristendom var før renesansen, et system for at hver enkelt troende skal undertrykke seg selv og noe jeg overhodet ikke trenger, da det systemet vi har her i landet overgår islam med flere kilometer...

Total og fullstendig vrøvl. Du aner overhodet ikke hva du snakker om. Bosnia, Marokko, Tyrkia, Libanon, Tunisia, Indonesia, Malaysia. Minimum 40% av alle muslimske land ligger veldig nær Vesten i kultur og skikker.
Hva med ytrings frihet, likestilling og slikt i disse landene?

Du er vel enig i at OM norge dro over seg islam i morgen så ville det være å ta mange skritt TILBAKE fra der vi er i dag? Hvis du er enig i det, hvorfor ivrer du så fælt for dette da? Jeg har faktisk like mye rett til å ha en mening om dette som du har, noe du ikke ser ut til å gi særlig utrykk for her i det hele tatt. Jeg er ikke i mot at folk skal tro jeg, det jeg er i mot er å få denne overtroen prakket på meg som om det skulle være noen endelig sannhet og da gjerne med trusler og vold på kjøpet.... Som alt for ofte er tilfellet i dag... Jeg er ikke noe for å la påståtte guder bestemme over hva jeg skal gjøre eller ikke gjøre i det dagelige, så jeg driter egentlig ganske tynt i islam så lenge de holder seg på matta...

3) **Den Islamske Gullalderen**; iunder samme peride som vikingtida---hallooo?? Trenger jeg kanskje å legg til en link?(sjekk heller wiki da) ...Filosofi, kunst, alkymi,matematikk,astronomi. Alle disse fagområdene er blitt grundig videreutviklet av arabere og islam - altså de videreutviklet og oversatte antikkens greske og romerske filosofi og vitenskap og gav dette like senere i middelalderen til europeerne... Dette førte til renessane i Europa.
Og den gullalderen (som de mer eller mindre rappet fra de landene de hærtok) endte brått da islam endret rettning til hva den er i dag, en robotisert tro der folk ikke evner, eller tørr, å tenke stort selv og der folk lever i konstant frykt for dødsstraffer for selv den minste "forbrytelse" som imamene syntes er passende for de som ikke er enige med dem og den påståtte gudens vilje...

4) Islam har ALDRI tidligere i sin 1400årige historie vært så politisert, radikalisert og ikke minst pervertert som det er nå av disse akutt psykotiske islamistene verden over.
Det har du helt rett i. Og aldri har det vært så stille fra de såkalte liberale muslimene heller, er neimen ikke ofte man hører en muslim som er i mot faanskapet, truslene fra de radikale og budskapet som lover død og begravelse for alle som ikke tror på påstandene til muhammed og det burde vel kanskje fortelle oss noe?

5) Ja Spartapus har rett; det går ikke an å diskutere med folk som har forutbestemt seg grundig for noe.. Tror heller ikke jeg skal nevne noesærlig om psykose som Spartapus, blir litt hardt for denne tråden, men jeg kan si hun har litt rett.
Så overbevis meg om det motsatte da! Isteden bedriver du en duppering av folk der du rir rundt på din høye bedrevitende hest uten å komme med en dritt av virkelig interesse, eller nytte, i ditt forsvar av islam. Hvorfor i all verden skal vi her i landet ha noe godt å si om denne religionen når det blir som å tre inn i middelalderen for de fleste av oss å tro på dette? Hvorfor skal den ikke da møte motstand?

6) Ellers er jeg skeptisk til islam, og er altså ingen fan/tilhører av den religionen. MEN; bullshit må besvares, uansett hvor det måtte bli skrevet.

Og bullshit har du besvart dette med... Beklager å måtte si det, men innlegget dfitt viser bare en fordummende selvforherligelse av ditt eget ego til tider samt en lite nøyaktig beskrivelse av hva islam faktisk er for noe og hva det ville betydd om norge konverterte til påstandene i islam. JEG er ikke villig til at noen religion skal være styrende i mitt liv jeg, og det tror jeg ikke du er heller, så isteden for å angripe meg med håpløse anekdoter om hva JEG tror om islam kunne du kanskje ha gjort deg tydeligere når du fremsa hva og hvor du mener islam er bra? Gullalderen til islam har jeg både hørt og lest om, men det er noen år siden det var og det var mest på grunnlag av ting de rappet fra andre kulturer, for hvor er disse landene der islam blir tilbedt i dag?

At folk syn blir farget av repotasjer på TV er ikke så rart, men det er ikke bare derfra folk har sin oppfattning. Personlig har jeg hatt nok med muslimer å gjøre i byen der jeg har bodd det meste av mitt liv, Drammen, til å lage meg en mening på det grunnlaget. Og nei, dessverre kan jeg ikke rapportere om noen gullalder hos de jeg har møtt, tvert i mot var det heller omvendt, for isteden for å bruke vett og forstand og kunnskap og viten satt truslene løst der i gården, så ja, jeg ser kanskje på islam med litt urettferdige øyne, men det må jammen muslimene selv ta mye av æren for, da de slett ikke har vist fryktelig mange gode sider fra sin tro. ikke til meg ihvertfall...

Så som du sikkert skjønner så trenger ikke jeg å ha et syn på islam i det hele tatt, da jeg ikke ville underlagt meg de påstandene i den religionen i det hele tatt. For meg ville det vært å tatt steget tilbake til middelalderens barbari, men kvinne undertrykking, urettferdige lover og regler og en rævslikking av en påstått gud som overhodet ikke ville kledd meg eller noen av de jeg kjenner.

Jeg trenger islam like lite som jeg trenger en byll i ræva, så for meg er det egentlig samme pokker om muslimer er snille som lam, men bildet de selv er med på å lage sladrer vel om at de ikke helt er det, eller hva?

• Liker 4
Lenke til kommentar

2) Total og fullstendig vrøvl. Du aner overhodet ikke hva du snakker om. Bosnia, Marokko, Tyrkia, Libanon, Tunisia, Indonesia, Malaysia. Minimum 40% av alle muslimske land ligger veldig nær Vesten i kultur og skikker.

Vrøvl? Disse landene du nevner er langt unna vesten og Norge. Les f.eks om http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Aan

Men man trenger selvsagt ikke Al-Qaida for å mislike islam. Det holder med Koranen og Muhammed. Hvilken syk jævel av en gud velger en så kvalmende bok og en krigsherre som fremste talspersoner?

• Liker 3
Lenke til kommentar

1) NEI! Oppriktig talt ville du ikke vært på samme måte imot henholdsvis kristendommen, henholdsvis jødedommen, også buddhismen, også f.eks si bahai-troen.

FOr deg er islam noe fremmed, fryktelig og ondskapsfullt. For svært mange andre er det åndelig, sannheten, fred i sinnet og en stor kulturell kjerne.

Ehh nei, jeg er minst like mye imot kristendommen som islam. For meg er kristendommen noe fremmed.

Lenke til kommentar

Den logikken er heller ikke gyldig. Vil du at jeg skal forklare deg hvorfor? Majoriteten hater nazisme. Den feilslåtte logikken du prøver å lure andre med vil samtidig forsvare ikke bare islam men også andre voldelige og menneskefiendtlige ideologier.

Det må være veldig enkelt å leve i din virkelighet.

Å gå ut med "sannhet", "ondskap" og "gud" uten å definere noen av ordene indikerer at dette her ikke kommer til å bli en givende diskusjon. Det eneste du gjør er å komme med det enkelste og mest lettvinte: påstander etter påstander.

Du klarer ikke engang å lure barn med det du kommer med her. Hvorfor skal jeg la meg lure?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Majoriteten av kritikken jeg har lest fra folk som kritiserer multikultur har jeg et inntrykk av kan være i overkant paranoide, men noen av de har faktisk noen gode poeng. Nå er det vel gradforskjell av hvordan forskjellige land praktiserer multikultur også. Jeg har f.eks inntrykk av at Norge er litt mer konservative enn mange andre Europeiske land hva gjelder å gi etter for andre kulturers krav. Ta for eksempel shariadomstolene i England, for min del er det multikultur jeg kan klare meg uten. Mens mye annet multikultur anser jeg som positivt.

Skal ordet multikultur ha noen mening er det også viktig å huske at kulturen vår har en viktig plass også, med andre ord burde ikke noe gå på bekostning av våre verdier. Hvis man innfører kultur (ukultur?) som innskrenker på fundamentale liberale rettigheter blir multikulturiasmen et dødfødt prosjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...