Gå til innhold

Mennesker har fått dårlig syn på islam pga. noen hjernevaska muslimer

Anbefalte innlegg

Det har du helt sikkert rett i. Forskjellen er at nordmenn sitter i sitt eget hjemland og kritiserer innvandrere fordi de forandrer samfunnet til det verre, mens innvandrere kritiserer Norge og nordmenn, et land og et folkeslag som har tatt de inn og gitt de goder som de bare kan drømme om i sitt hjemland. Er du gjest i noens hjem, så får du pokker meg følge reglene, ha folkeskikk og vise respekt som et minstekrav.

Blir jeg sett på som gjest her i landet? Selvom jeg er født og oppvokst her så er jeg fortsatt en gjest fordi jeg ikke har riktig hårfarge/hudfarge/relgion osv?? Hvor lenge er man en gjest her? Kommer barna mine til å være gjester her? Barnebarna mine, vil de også bli sett på som gjester?

Å vise respekt sier du, til hvem? Til alle nordmenn? T.o.m de som ikke respekterer deg for din bakgrunn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man er norsk så lenge man snakker norsk flytende (dvs. ikke kebab, og man må vite forskjellen på kj og skj-lyd samt kunne uttale y) og føler sterkest tilhørighet til Norge, etter mitt skjønn. De jeg kjenner med utenlandsk bakgrunn bor litt utenfor Oslo, og her er de veldig godt integrert. Anser de helt og fullt som nordmenn, da jeg ikke merker noen forskjell fra dem til de som har norske aner. Første generasjon er som regel veldig annerledes dog, selv om jeg også der veit om noen som i praksis er like norske som meg selv. Religion er som regel den største forskjellen, da det begynner å bli få "etniske nordmenn" som blir manipulert inn i en religion fra de er små.

Med det sagt har jeg opplevd at folk som er født på Ullevål knapt kan gjøre seg forstått på norsk, men det kan sikkert ha noe å gjøre med at det er litt ghetto-tilstander enkelte steder i Oslo.

Endret av Dellers
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alle som er oppvokst i Norge snakker Norsk flytende. Det du kaller Kebab er en sosiolekt på samme måte som Vestkant og Østkant (noen vil tilogmed si at den slekter til Østkant), og kan i de aller fleste tilfeller skrus av og på avhengig av hvem de snakker med.

Jeg er dog enig i at man må ha sterkest tilhørighet til Norge for å kalle seg Nordmann. Det syntes jeg var godt sagt.

Lenke til kommentar

Blir jeg sett på som gjest her i landet? Selvom jeg er født og oppvokst her så er jeg fortsatt en gjest fordi jeg ikke har riktig hårfarge/hudfarge/relgion osv?? Hvor lenge er man en gjest her? Kommer barna mine til å være gjester her? Barnebarna mine, vil de også bli sett på som gjester?

Å vise respekt sier du, til hvem? Til alle nordmenn? T.o.m de som ikke respekterer deg for din bakgrunn?

Du har et veldig godt poeng her. Skal man først ha statsborgerskap og pass så kan man ikke lenger kalle de som er norske for gjester. Det er farlig å skrive slik som det ble gjort, det er å kalle en gruppe mennesker for femtekolonister.

Man kan ikke både dele ut statsborgerskap og samtidig kalle folk for gjester. Har man statsborgerskap står man også fritt til å kritisere det man måtte ønske. Det kan man selvsagt som gjest også, men da må man også tåle å få høre at man er gjest. Du er selvsagt ikke noen gjest, å insinuere det er veldig frekt gjort. Du står derfor også fritt til å kritisere akkurat det du måtte ønske her i landet.

Man er norsk så lenge man snakker norsk flytende (dvs. ikke kebab, og man må vite forskjellen på kj og skj-lyd samt kunne uttale y) og føler sterkest tilhørighet til Norge, etter mitt skjønn. De jeg kjenner med utenlandsk bakgrunn bor litt utenfor Oslo, og her er de veldig godt integrert. Anser de helt og fullt som nordmenn, da jeg ikke merker noen forskjell fra dem til de som har norske aner. Første generasjon er som regel veldig annerledes dog, selv om jeg også der veit om noen som i praksis er like norske som meg selv. Religion er som regel den største forskjellen, da det begynner å bli få "etniske nordmenn" som blir manipulert inn i en religion fra de er små.

Med det sagt har jeg opplevd at folk som er født på Ullevål knapt kan gjøre seg forstått på norsk, men det kan sikkert ha noe å gjøre med at det er litt ghetto-tilstander enkelte steder i Oslo.

Du definerer norsk på en veldig vanlig måte som jeg kan være stort sett enig i. Men juridisk så er man norsk så lenge man har statsborgerskap i norge.

Anngående debatten her synes jeg det fort blir rotete og nyttesløst å skulle diskutere "muslimer", "minoriteter", "moderate" og "dårlig syn". Det blir bare en masse fjas og ukorrektheter.

Endret av Griffar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Spørsmålet er om det er noe i det vi trodde om nordlendinger og det vi tror om innvandrere.....?

Eller er det helt tatt ut av lufta? (og gjerne forsterket litt, for godt mål liksom...)

Hvorfor er det ikke svansker som kaster stein på politiet mens de roper at guden deres er så svær? Hvorfor er det ikke polakker som tagger andre folks eiendommer og går rundt med skjerf foran ansikter mens de er fornærmet fordi noen kritiserte guden deres? Så vidt jeg vet er blasfemi i alle former strengt forbudt i polen også, som er et av europas mest ignorante land når det kommer til religion... Hvorfor er det bare muslimer som reagerer som idioter når deres gud mottar høyst berettiget kritikk?

Nå siktet jeg til den spesifike retorikken jeg henviste til. Hvis det er noen som går bananas fordi fantasifosteret deres blir krenket er det en annen sak. Men jeg vil i samme monn påpeke at det er forskjell på muslimer. Det er vel ikke en homogen gruppe i den forstand at samtlige havner under den kategorien du nevner

Lenke til kommentar

Sitter og ler litt av de påtatte "koselige anekdotene" om hjemlivet til de som intervjues her: http://www.dagbladet.no/2012/05/03/magasinet/ekstremisme/nazisme/sian/ndl/21425144/

Men en ting virker rimelig åpenbart: her er det tre forskjellige "organisasjoner" med under 10 aktive, og kanskje 2-300 medlemmer hver. Hvorfor i alle dager slår de seg ikke sammen og utvider den politiske plattformen til flere sektorer slik at de faktisk kan få litt oppmerksomhet, medlemstall og etter hvert... ja, makt?

Er det at disse tre anti-islamske organisasjonene er totalt uforenlige? VIl de stoppe Islam på tre helt forskjellige måter?

Eller er det bare at de er mer opptatt av sin egen person enn de er av saken? For det virker nesten slik...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trur de driver med det nå tofagerl, sjekket mye av de som driver med det nå, mange partier i Europa som er imot Islam begynner å komme seg opp, Gert Wilders var så høyt som 21% som ville stoppe absolutt all innvandring fra Islamske land inn til Nederland. Etter 22.07 så falt han ned til 5% av stemmene, men har kommet seg opp til 15% igjen etter 10 måneder(Han var også nevnt i manifestet til Breivik hele 13 ganger eller noe sånt)

Man har også "Madam Breivik" i Frankrike som kom seg til 20-25% nå i de siste månedene.

Mange av de organisasjonene er nasjonalistiske, derfor vil det være nesten uaktuelt å jobbe med et annet land. Det finnes en Europeisk versjon av disse Defence League. (European Defence League)

Man kan se på forskjellen mellom venstre sidens anti-islamske grupper (alisina.org) og høyre sidens anti-islamske grupper(f.eks Fjordman, http://fjordman.blogspot.com/)

Fjordman(Høyre) sier dette om venstre sidens Ali:

"Ali Sina from Faith Freedom International wants to confront Islam by education. I support and applaud his efforts, but I don't think they will solve all the problems. Quite a few hardcore Islamists have more than average education, for instance. Educating non-Muslims about Islam the way FFI and Jihad Watch are doing is thus probably more important than educating Muslims. Islam has rational components. It is an excellent warrior creed (or at least used to be) and is great as an excuse for plundering the wealth of others. But first and foremost, it is an irrational cult based on fear."

Men nå i det siste forstår de jo at de har et "felles mål" så jeg trur de kommer til å stå sammen senere å få makt til å sende alle ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bullshit. Norge har endret sin kultur flere ganger de siste årtusenene basert på innvandring. Kristendommen er det åpenbare eksempelet, men se også på innvandringen fra danmark og tyskland etter svartedauen - herregud, de byttet rett og slett ut det norske språket!

Dette er ganske enkelt ikke sant.

Det er mulig du har lært dette på skolen, men det er løgn uansett.

Det er ingen innvandrere som har "byttet ut det norske språket" det har forandret seg gradvis etter påvirkning utenfra, men det er ingen innvandrere som har forandret det.

Og kristendommen er ikke noe eksempel på forandring av kultur. Norge har vært et kristent land i over tusen år, inntil hedninger og satanister har klart å langt på vei avkristne Norge i dag.

Lenke til kommentar

Og kristendommen er ikke noe eksempel på forandring av kultur. Norge har vært et kristent land i over tusen år, inntil hedninger og satanister har klart å langt på vei avkristne Norge i dag.

Tja. Norge var et katolsk land i 500 år inntil hedningene klarte å gjennomføre reformasjonen i 1536...

Lenke til kommentar

Sukk... Vi har i Norge den største andelen ateistiske og liberale muslimer i hele verden.

Tror du.

Men du vil få oppleve noe annet når muslimene etter hvert kommer i flertall mange steder i Norge.

Foreløpig så praktiserer muslimene de forholdsvis fredelige mekkasurene i koranen, men etter hvert som de føler seg sterke nok, så vil de begynne å praktisere Medinasurene.

De muslimene som ikke vil, men foretrekker å fortsatt leve i fred med sine naboer, de vl bli presset av de mer ekstreme muslimene, og de vil nok følge med på ferden av frykt for å bli ansett som frafalne muslimer..

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke selve religionen som er problemet, det er heller at den blir misbrukt til å vinne makt over andre. Det samme gjør man gjerne også med penger.

Blir islam misbrukt til å vinne makt over andre, eller ble islam designet for undertrykke andre?

Hvis ikke islam er problemet, hvorfor brukes islam da til å undertrykke?

Det samme kan du også lure på når det gjelder kristendommen og jødedommen. Den katolske kirken har utallige mange menneskeliv på samvittigheten, og Israel misbruker systematisk jødedommen for å drive sin aggressive bosetningspolitikk.

Du kan ikke si noe om kristendommen ut fra hva den katolske kirke gjør, for den katolske kirke er ingen kristen kirke.

Jødedommen har heller ikke noe med kristendom å gjøre,. Jødedom og den katolske kire er nært i slekt, og tilber samme "gud"

Kristendom er helt forskjellig fra dissse to.

Lenke til kommentar

1.57 mrd muslimer i verden. Jeg tipper 0.01% av disse er aktive høyreekstreme.

Dette bør du forklare nærmere, for hvordanfår du muslimer til å bli såkalt høyreekstreme ?

Vanligvis så er jo muslimer mer tilbøyelig til å bli sosialister, både de mer ekstreme, og de som er i Norge i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor tror du jeg skrev "aktive høyrekstreme"?

Fordi du er besatt av hat mot dem som mener noe annet enn deg selv.

Derfor bruker du så sterke ord du kan for å stemple disse og "sette dem på plass"

Mao ved å påstå at ekstreme muslimer som utfører volder "høyreekstreme" så antyder du samtisig at alle som er "høreekstreme" bruker vold, og som vi vet så mener sosialistene at alle som ikke er sosialister er "høyreekstreme"

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Muslimske høyreekstreme og kristne høyreekstreme er bare varianter av høyreekstreme på samme måte som fascistiske høyreekstreme og f.eks. høyreekstreme som liker lakris.

Hvorfor tror du jeg skrev "aktive høyrekstreme"?

Fordi du er besatt av hat mot dem som mener noe annet enn deg selv.

Derfor bruker du så sterke ord du kan for å stemple disse og "sette dem på plass"

Mao ved å påstå at ekstreme muslimer som utfører volder "høyreekstreme" så antyder du samtisig at alle som er "høreekstreme" bruker vold, og som vi vet så mener sosialistene at alle som ikke er sosialister er "høyreekstreme"

Ja, i denne tråden er det virkelig jeg som slår ut på hatmeteret.

Lenke til kommentar

Det er fordi bibelen ikke er regnet som Guds ord.

Og hvem er det som ikke regner Bibelen som Guds ord ?

99% av alle kristne i verden. Bibelen er bare en samling kanoniserte tekster. Det er ikke en samling heller, ettersom det finnes flere versjoner.

Lenke til kommentar

Nettopp! I Norge har det blitt begått 5 terrorangrep de siste 40 årene av kristne.

Nå syns jeg du bør begynne å forklare litt og ikke bare komme med tomme påstander og løgner.

Hvilke 5 "terrorangrep" er det du snakker om ?

Hvis du hadde hatt den minste forståelse av hva kristendom er og hva Bibelen sier, så ville du kanskje forstå at kristne bruker ikke vold.

Kristendom handler om kjærlighet, og ikke vold og drap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...