Gå til innhold

Mennesker har fått dårlig syn på islam pga. noen hjernevaska muslimer

Anbefalte innlegg

Nei, jeg syntes det er en fantastisk slutning å dra at de i stedet for å stille noen kontrollspørsmål mot slutten av et intervju velger å ignorere Norsk lov og stille seg åpen for en ENORM bot i stedet. Så fantastisk at jeg mistenker at du finner opp hele historien.

Kontroll spørsmål? Som ohms lov foreksempel? Ja du sier noe... Men ohms lov kan selv en legmann lære seg og ofte er det slik at den som ansetter slettes ikke er den som kan noe om faget og er derfor henvist til papirene som fremlegges. Man stoler jo på det som står der ikke sant, er det så vanskelig å forstå? Hvorfor skal du sette sskylden for dette på firmaene når de ikke har skylden for dette egentlig?

Og nei, dessverre, dette er faktisk ikke noe jeg finner på. Hadde det vært det hadde flere med muslimske navn faktisk fått jobb her i landet... plenty av folk med muslimske navn som ikke får jobb, tipper du kjenner noen selv...

Og enorm bot? For ikke å annsette folk med innvendrer bakgrunn?? Nå er det vel opp til hvert enkelt firma å velge den de finner best kvalifisert til jobben, er det ikke? Eller mener du kanskje at de med muslimske navn automatisk skal gå foran alle andre på tross av kvalifikasjoner? Eller bare fordi de er muslimer kanskje? Er ikke slik den virkelige verden virker nei...

Noen har ødelagt for veldig mange her, noe som knappest er ønskelig, men slik er det dessverre... Så du kan sette skylden på de som faktisk fortjener den isteden for å autoforsvare de som faktisk skylden ligger hos... Tilliten hos en hel rekke firmaer har faktisk fått seg en knekk... Selvfølgelig ikke offisielt, å nei, der er alt i orden, men uoffisielt er dette et problem..

Si det som det er. Mange har ødelagt for noen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor er du får disse talla/meningene fra? Egne erfaringer? Teller du oss alle utlendinger?

Hvem er en utlendingen? Alle som har mørkt hår?

Jeg har forstått det slik at egne erfaringer ikke teller som argument i denne tråden, så da skal jeg ikke gå inn på det. Jeg noterer meg likevel at det er flere som har gjort seg erfaringer.

Er du uenig i at muslimer har et dårlig rykte, ikke bare i Norge, men i hele verden? Hvordan tror du at dette ryktet har oppstått? Er det noe vi nordmenn har funnet på for å være kjipe? Er dette en konspirasjon mot muslimer? Eller kan det være noe i at muslimer selv er skyld i holdningen mot dem?

Det virker som du tror at hvis man ikke har statistikk så faller all argumentasjon bort. Da eksisterer ikke problemene, og det er noe vi har funnet på selv. Det er mulig at løgn og manipulasjon er en stor del av ditt miljø, men i min krets så stoler man på det som blir sagt, uten at man krever framlagt bevis.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor er du får disse talla/meningene fra? Egne erfaringer? Teller du oss alle utlendinger?

Jeg har forstått det slik at egne erfaringer ikke teller som argument i denne tråden, så da skal jeg ikke gå inn på det. Jeg noterer meg likevel at det er flere som har gjort seg erfaringer.

Er du uenig i at muslimer har et dårlig rykte, ikke bare i Norge, men i hele verden? Hvordan tror du at dette ryktet har oppstått? Er det noe vi nordmenn har funnet på for å være kjipe? Er dette en konspirasjon mot muslimer? Eller kan det være noe i at muslimer selv er skyld i holdningen mot dem?

Det virker som du tror at hvis man ikke har statistikk så faller all argumentasjon bort. Da eksisterer ikke problemene, og det er noe vi har funnet på selv. Det er mulig at løgn og manipulasjon er en stor del av ditt miljø, men i min krets så stoler man på det som blir sagt, uten at man krever framlagt bevis.

Ja, og hva er tittelen på denne tråden? Noen har ødelagt for mange.

men i min krets så stoler man på det som blir sagt, uten at man krever framlagt bevis.

Er jeg innenfor din krets? Hvorfor stoler du ikke på det jeg sier til deg da?

Lenke til kommentar

Ja, og hva er tittelen på denne tråden? Noen har ødelagt for mange.

men i min krets så stoler man på det som blir sagt, uten at man krever framlagt bevis.

Er jeg innenfor din krets? Hvorfor stoler du ikke på det jeg sier til deg da?

Disse "noen", må være veldig mange for å skape et dårlig rykte i hele verden.

Så vidt jeg kan se, så har du vært mer opptatt av å kreve bevis av andres argumentasjon og kverulere, enn å komme med saklige argumenter selv. Det jeg har sett deg si, er at du ikke kjenner noen som har forfalsket papirer eller kalt nordmenn for poteter, og det tror jeg selvfølgelig på. Du kommer likevel ikke unna at det er veldig mange som gjør seg andre erfaringer. Selv har jeg muslimer i familien, så er på den måten "innenfor". Jeg tror ikke noen ville hatt noe å utsette på disse menneskene, tvert i mot. De ville selvfølgelig heller aldri funnet på å gå ut og snakke negativt om nordmenn. De er alltid høflige mot alle, og de ville ikke angrepet eller voldtatt noen.

MEN, når de er innenfor sine fire vegger, så kommer de virkelige holdningene fram. Jeg er klar over at dette kun er èn familie, og derfor ikke representative for alle, men sett i lys av andres erfaringer, og tilstanden ellers i samfunnet, så vil jeg påstå at de ikke er de eneste.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Disse "noen" er ikke de som sprer ryktene, det er det drittsekker fra andre kulturer som gjør.

19 Al Qaida terrorister var involvert i 9/11. Hvor mange mediefolk var det som var med på å male absolutt alle muslimer med den børsten?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Disse "noen" er ikke de som sprer ryktene, det er det drittsekker fra andre kulturer som gjør.

19 Al Qaida terrorister var involvert i 9/11. Hvor mange mediefolk var det som var med på å male absolutt alle muslimer med den børsten?

Media? Fair enugh. Media kan få folk til å overspille litte granna.

http://www.youtube.com/watch?v=Omd8PN5ezN8

Se litt på den, her har du disse som vi kan kalle "moderate" muslimer, men om du gjør noe en imam mener er galt osv., så blir alle sinte. Hvorfor? Imamer er jo et forbildet med mye sosial og religiøs makt, nok ikke så veldig lang tid for disse "vanlige og fredelige" muslimene til å bli rasene. Å se på HVORDAN de demonstrerer, det er ingen fredelig demonstrasjon.

Endret av sesshii
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Al Qaida? Jodah, men husk at deres mål var ikke å gjøre livet bedre for muslimer, men å ødelegge USA innenifra. Dessuten har det jo vist seg i de siste 11 årene at deres taktikk var 100% glimrende, siden USA gjorde akkurat som de håpet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

På sekstitallet og tidligere var vi enormt diskriminerende mot Nordlendinger. Trygdesnyltere var de, hele bunten! Og det stod svart på hvitt i mange utleieannonser at Nordlendinger ikke var ønsket som leieboere. Mye av den samme retorikken våre nye landsmenn møter i dag måtte Nordlendinger også leve med i sin tid.

Vi har ikke beveget oss langt fremover. Fokuset har nå bare blitt flyttet fra Nordlendinger til innvandrere av ikke vestlig bakgrunn.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om det er noe i det vi trodde om nordlendinger og det vi tror om innvandrere.....?

Eller er det helt tatt ut av lufta? (og gjerne forsterket litt, for godt mål liksom...)

Hvorfor er det ikke svansker som kaster stein på politiet mens de roper at guden deres er så svær? Hvorfor er det ikke polakker som tagger andre folks eiendommer og går rundt med skjerf foran ansikter mens de er fornærmet fordi noen kritiserte guden deres? Så vidt jeg vet er blasfemi i alle former strengt forbudt i polen også, som er et av europas mest ignorante land når det kommer til religion... Hvorfor er det bare muslimer som reagerer som idioter når deres gud mottar høyst berettiget kritikk?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Al Qaida? Jodah, men husk at deres mål var ikke å gjøre livet bedre for muslimer, men å ødelegge USA innenifra. Dessuten har det jo vist seg i de siste 11 årene at deres taktikk var 100% glimrende, siden USA gjorde akkurat som de håpet.

Og dette er bra liksom? Det virker noen ganger som du støtter urettferdighet fordi du så gjerne vil forsvare islam og muslimer, men noen ganger syns jeg du går litt vel langt jeg... Ikke at jeg elsker USA eller noe slikt, tvert i mot kunne jeg også helst ha sett at de la om politikken sin en god del og tenkte på andre til en forandring også, den utenriks politikken USA har holdt på med i de siste femti årene er tilfeldige knebøyninger alt etter hva de trodde ville gagne dem i en slagt "til helvette med alle andre" retorikk...

Men disse ignorante al quaida gutta tar livet av folk over en lav sko fordi de tror en innbilt gud tillater dem, beordrer dem, til å gjøre det og slike kan man ikke støtte om man ikke har rotter på loftet...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se, så har du vært mer opptatt av å kreve bevis av andres argumentasjon og kverulere, enn å komme med saklige argumenter selv.

Vi har jo diskutert no akkuratt slik at jeg skal komme med noe bevis, eller motbevis. Jeg bare stiller spm til deres egne erfaringer, hvordan skal jeg argumentere mot deres egne erfaringer? Du velger jo å hoppe over de spm`ene jeg stiller og velger selv hva du vil svare på. Så det blir ikke så lett å diskutere da.

MEN, når de er innenfor sine fire vegger, så kommer de virkelige holdningene fram. Jeg er klar over at dette kun er èn familie, og derfor ikke representative for alle, men sett i lys av andres erfaringer, og tilstanden ellers i samfunnet, så vil jeg påstå at de ikke er de eneste.

Jeg har også norske i familien min, og når de er innenfor sine fire vegger, så kommer de virkelig holdningene fram om islam og innvandrerne, men sett i lys av andres erfaringer, og tilstanden ellers i samfunnet, så vil jeg påstå at de ikke er de eneste. Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
ISLAMABAD: People in Pakistan have a common tendency to use radical rhetoric when discussing other religions, sects, nations, and people, whereas when it comes to their practical behaviour, the majority of Pakistanis are still moderate. Dr David Hansen presented this analysis in a discussion held on his book “Radical Rhetoric-Moderate Behaviour” organised by Pak Institute for Peace Studies in Islamabad.

http://www.dailytimes.com.pk/default.asp?page=2012%5C01%5C18%5Cstory_18-1-2012_pg7_20

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se, så har du vært mer opptatt av å kreve bevis av andres argumentasjon og kverulere, enn å komme med saklige argumenter selv.

Vi har jo diskutert no akkuratt slik at jeg skal komme med noe bevis, eller motbevis. Jeg bare stiller spm til deres egne erfaringer, hvordan skal jeg argumentere mot deres egne erfaringer? Du velger jo å hoppe over de spm`ene jeg stiller og velger selv hva du vil svare på. Så det blir ikke så lett å diskutere da.

Jeg har også norske i familien min, og når de er innenfor sine fire vegger, så kommer de virkelig holdningene fram om islam og innvandrerne, men sett i lys av andres erfaringer, og tilstanden ellers i samfunnet, så vil jeg påstå at de ikke er de eneste.

Det har du helt sikkert rett i. Forskjellen er at nordmenn sitter i sitt eget hjemland og kritiserer innvandrere fordi de forandrer samfunnet til det verre, mens innvandrere kritiserer Norge og nordmenn, et land og et folkeslag som har tatt de inn og gitt de goder som de bare kan drømme om i sitt hjemland. Er du gjest i noens hjem, så får du pokker meg følge reglene, ha folkeskikk og vise respekt som et minstekrav.

Hører jeg en viss beundring for Al Qaida?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det synes jeg er en grovt feilaktig tolkning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det synes jeg er en grovt feilaktig tolkning.

Nja, jeg lurte litt på det samme....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og dette er bra liksom? Det virker noen ganger som du støtter urettferdighet fordi du så gjerne vil forsvare islam og muslimer, men noen ganger syns jeg du går litt vel langt jeg... Ikke at jeg elsker USA eller noe slikt, tvert i mot kunne jeg også helst ha sett at de la om politikken sin en god del og tenkte på andre til en forandring også, den utenriks politikken USA har holdt på med i de siste femti årene er tilfeldige knebøyninger alt etter hva de trodde ville gagne dem i en slagt "til helvette med alle andre" retorikk...

Men disse ignorante al quaida gutta tar livet av folk over en lav sko fordi de tror en innbilt gud tillater dem, beordrer dem, til å gjøre det og slike kan man ikke støtte om man ikke har rotter på loftet...

Herregud, selvsagt ikke! Jeg peker bare ut et faktum! Du har litt av en fantasi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...