Populært innlegg OttomanskeRiket Skrevet 14. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 14. mars 2012 Hei, jeg vil si det slik at jeg er selv en muslim og er ganske lei av at det er folk som kritiserer islam. Jeg synes folk har fått feil syn på islam. Ja jeg vet at det skjer mye terrorhandlinger, æresdrap, tvangsgift etc. men hvorfor blir ABSOLUTT alle muslimer dratt over kammen? F.eks dere tolker taliban som eksteremist muslimer, men i realiteten er de ikke muslimer. Hvorfor? Ingen og INGEN muslim har lov til å drepe seg selv + andre i lufta, dette står i koranen, uansett grunn skal INGEN muslim ta livet av seg selv eller andre. Det er Allah som skal straffe personene som gjør en dårlig gjerning. Tvangsgift har ikke noe med islam å gjøre. De fleste land med eksteremist muslimer f.eks Saudi Arabia, så er det 99,9% prosent som sier " La de som liker hverandre få lov til å gifte seg, sålenge de ikke gjør noe som sex før ekteskap" Dere har egentlig misforstått. Hvis en jente har hatt sex med en mann før ekteskap, så er den beste løsningen å gifte bort dama til mannen dama hadde sex med. Dere vet at f.eks i Tyrkia, indonesia og mange andre land der det fins lite ekteremisme, sier f.eks dette "kristne har 0 respekt, vi så jo på nyhetene at amerikanske soldater har brent koranen" osv.. Jeg prøver å si det at uansett hva dere gjør, ALDRI og ALDRI tenk at hvis en muslim gjør det, så gjør alle det. For i realiteten er det slik at islam er en religion der folk skal smile mye, vise respekt til mennesker og andre religioner. Jeg har sett flere ganger at folk har kritisert islam veldig mye og at det er stor trussel for verden og sånt, men det er da bare noen muslimer som gjør det sånn? Kan dere tenke dere? 1,000 - 10,000 muslimer gjør voldsomme ting, og 1,4 milliarder muslimer blir dømt? Hvis dere ser på denne videoen så skjønner dere hva islam går utover: Jeg vil bare si dere en ting; Aldri døm alle sammen uansett hva, aldri dra alle over en kam. Jeg f.eks er veldig hyggelig muslim, hjelper alltid norske bestemødre som er oppe i 70-80 åra til å gå over veien, bære poser, klippe plenen gratis og snømåking gratis. Jeg håper endag at mennesker skjønner at islam IKKE er terrorist og æresdrap religion. Takk for meg! Hvis dere lurer på mer ang. meg eller islam spørr meg 37 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Hyggelig innlegg - og, etter min mening, passe treffsikkert i det meste av debatter som omhandler "forskjellighet". Lenke til kommentar
Populært innlegg Blåbær Skrevet 14. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 14. mars 2012 Husk at det er forskjell mellom islam og muslimer og det går ikke hånd i hånd. Man kan godt kritisere islam uten å kritisere muslimer og på samme måte den andre veien. Men muslimer flest tar seg litt for nær av religionskritikk. 28 Lenke til kommentar
Populært innlegg Elefantmesteren Skrevet 14. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 14. mars 2012 det jeg ikke skjønner, er hvorfor religiøse er så opptatt med å prøve å få andre til å tro på det samme som dem selv. 13 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Er litt enig med TS hva er det man sier... Allah o Akhbar. 1 Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 […] F.eks dere tolker taliban som eksteremist muslimer, men i realiteten er de ikke muslimer. Hvorfor? Ingen og INGEN muslim har lov til å drepe seg selv […] 1,000 - 10,000 muslimer gjør voldsomme ting, og 1,4 milliarder muslimer blir dømt? […] Hvis ikke Taliban får kalle seg muslimer, hvorfor skal resten av de 1,4 milliardene få lov? Følger de den riktige tolkningen? 7 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Men muslimer flest tar seg litt for nær av religionskritikk. Nope, det er faktisk du som tar deg nær - sjekk speilet! det jeg ikke skjønner, er hvorfor religiøse er så opptatt med å prøve å få andre til å tro på det samme som dem selv. Har ikke du noe du tror/lever for? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 jo, right nå lever jeg for å få jenta jeg er forelsket i. 9 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 jo, right nå lever jeg for å få jenta jeg er forelsket i. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 […] F.eks dere tolker taliban som eksteremist muslimer, men i realiteten er de ikke muslimer. Hvorfor? Ingen og INGEN muslim har lov til å drepe seg selv […] 1,000 - 10,000 muslimer gjør voldsomme ting, og 1,4 milliarder muslimer blir dømt? […] Hvis ikke Taliban får kalle seg muslimer, hvorfor skal resten av de 1,4 milliardene få lov? Følger de den riktige tolkningen? Og hvorfor bruke en marginal og ukjent verdi for å forklare mangelen på verdi hos noe du ikke har satt deg inn i? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Jeg forstår ikke hva du mener. 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Jeg forstår ikke hva du mener. Jeg responderte på din post. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Såppass skjønte jeg siden du siterte innlegget mitt. Hva du mente med responsen din, forsto jeg derimot ikke. Hvilken marginal og ukjent verdi snakker du om? Hvilken forklaring på mangelen av hvilken verdi snakker du om? Hva er det jeg ikke har satt meg inn i? Lenke til kommentar
Populært innlegg soulless Skrevet 14. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 14. mars 2012 TS: Er ikke salafistene muslimer? Hva vil du dra frem som argument for dette? Er det bare moderate muslimer som er ekte muslimer..? Hva med Muhammed, Hadithene forteller om at han kappet hodet av en hærstyrke ubevæpnede soldater - var ikke Muhammed dermed muslim..? Til info; jeg tror ikke de fleste her har noe mot muslimer generelt, det er Islam som stort sett blir kritisert. 17 Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Heter foresten "the ottoman empire" på engelsk, men "det osmanske riket" på norks for å være litt mer OT: Jeg tror hovedproblemet er at muslimer generet ikke sier noe høyt imot det disse fantiske uttalelsene til de svært få. Om den "vanlige" muslim hadde ropt ut at dette er bare svada, så ville nok folk fått et helt annet syn. 3 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Tvangsgift har ikke noe med islam å gjøre. De fleste land med eksteremist muslimer f.eks Saudi Arabia, så er det 99,9% prosent som sier " La de som liker hverandre få lov til å gifte seg, sålenge de ikke gjør noe som sex før ekteskap"Dere har egentlig misforstått. Hvis en jente har hatt sex med en mann før ekteskap, så er den beste løsningen å gifte bort dama til mannen dama hadde sex med. Ei dama i Marokko (Tangir spesifikt) ble voldtatt av en mann for ca 1 år siden. Foreldrene fant ut hvem som gjorde denne fæle handlingen, de gikk til retten, straffen var så mye som at mannen måtte gifte seg med kvinnen han voldtok. Riktig nok er jeg ikke en ekspert på Koreanens lover, det er en lov i det gamle testamentet som er slik. Problemet er jo at folk kan tolke religiøse bøker som de vil, for Taliban er kanskje de fleste muslimer i Vestlige land "falske" muslimer. 5 Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Ingen og INGEN muslim har lov til å drepe seg selv + andre i lufta, dette står i koranen, uansett grunn skal INGEN muslim ta livet av seg selv eller andre. Det er Allah som skal straffe personene som gjør en dårlig gjerning. Hva står det her da? The Cow2:191 And slay them wherever ye find them, and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution is worse than slaughter. And fight not with them at the Inviolable Place of Worship until they first attack you there, but if they attack you (there) then slay them. Such is the reward of disbelievers. http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/2/index.htm#191 Selvsagt hyggelig at du ikke er fanatiker, men fanatiske muslimer er lite annet enn produkter av koranen. Det er koranen som er problemet. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg tom waits for alice Skrevet 15. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. mars 2012 Jeg tror hovedproblemet er at muslimer generet ikke sier noe høyt imot det disse fantiske uttalelsene til de svært få. Om den "vanlige" muslim hadde ropt ut at dette er bare svada, så ville nok folk fått et helt annet syn. Ja. Da ville det vist seg om islamistene er en ekstrem minoritet uten støtte. Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen: Neste gang en voldtatt kvinne blir steinet i et eller annet bakvendtland burde norske muslimer stille i fakkeltog på Karl Johan og ta avstand fra det. Ikke fordi det er deres skyld, men fordi det bare er muslimer som kan reformere islam. Og det skjer ikke uten at noen tar initiativet til reformen. Det er ikke en individuell sak, det krever en bevegelse. Jeg har gått i mange tog i mitt liv. Bare unntaksvis fordi jeg følte at jeg hadde noen personlig skyld, men fordi jeg ville gi min stemme til en viktig sak. Vis både oss og islamistene hvordan muslimer burde oppføre seg. Så får dere venner i Norge, på bekostning av noen uvenner i Afrika og Afghanistan. Geir 19 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Koste meg med å se på Team Bachstad her om dagen - episoden handlet om deres opplevelser ved å reise gjennom Iran. Makan til hjelpsomhet de opplevde gjorde meg glad - selv vi her på berget kunne lært litt av hvert ved å ta til oss litt av de samme verdier. Gleden fortok seg senere på kvelden når jeg leste på nettet hvilke syke tilstander "emo-kulturen"/homofile blir utsatt for i det samme "hjertevarme" landet ... Gleden ble enda mindre når det gikk opp for meg at vi er kliss like alle sammen - og at det handler bare om hvor såkalt "siviliserte" vi er i uttrykksformen. Duality of man, ! guess ... Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 PencilCase, jeg tror den EMO saken var om Irak. Men uansett; det er forskjell på folk. Selv innad i et land. Hvis Marsboerne landet i USA ville de bli mottatt med fanfare foran det hvite hus. Men i mesteparten av USA ville de bli skutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå