Nektard Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Hei noen som har noen treningsøvelser til hang ups i militæret? Evt de andre også Her er video hvordan de ønsker at du gjør øvelsene http://forsvaret.no/utdanning-karriere/soknad-og-opptakskrav/fos/bilder-video/Sider/slik-utf%C3%B8res-styrketestene.aspx Tusen takk for svar:) Lenke til kommentar
Coa Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Om du utelukkende vi fokusere på de øvelsene som er på opptaket, vil jeg anbefale dette programmet for chins og dette programmet for push-ups. Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 Tusen takk for svar...men apropos pull ups, hvilke muskler og øvelser bør jeg trene får å klare flere? Uten å ta pull ups selfølgelig:) Lenke til kommentar
aomt Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Kva du ligger på no? Når skal du på opptaket? Har du trent mye før? Har du tilgong til gym? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Hvor lenge er det til du skal inn? Hvis du har et år eller mer, ville jeg startet først med et program som fokuserte på baseøvelser. Stronglift 5x5 i tillegg til kardio trening. Passet på at du ikke ble for stor og tung (noe som ikke er en fordel i militæret). I tillegg legge inn push og hang-ups en gang i uken. Når det var 3-4 mnd igjen til opptaket, ville jeg satt fokuset på øvelsene du sliter med (trolig hang-up). For å bli god i dette, trenger du å trene lats, biceps, underarm (grep) og kjerne. Være god på opptak (styrke) går stort sett på å ha god teknikk, ikke kaste bort energi. Jeg gikk selv fra 2 til 14 hang-ups på 5 uker ved å bare ha maks antall hver morgning.. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 No offense, men 2 til 14 høres ut som rimelig BS OM du var godt trent fra før av - ville du greid meir enn 2. Om du var dårleg trent - no way du greier å 7-doble antal pull-ups, på 5 uker, ved å makse kun kvar morgen! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 En viktig ting å huske på er at på opptak så må du gjøre alt skikkelig STRICT! Liten bøy i albue, eller hvis haken ikke er HELT over stang på hang-ups, så er det no-rep, og da blir du fort sliten med få reps Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 No offense, men 2 til 14 høres ut som rimelig BS OM du var godt trent fra før av - ville du greid meir enn 2. Om du var dårleg trent - no way du greier å 7-doble antal pull-ups, på 5 uker, ved å makse kun kvar morgen! Du kan selvsagt tro hva du vil og jeg skal ikke uttale meg om HVA som var årsaken til at økningen var såpass stor. Men det jeg vet, er at det i stor grad var teknikk jeg lærte. Hvordan komme opp og ned ved å bruke minst mulig muskler. I tillegg hadde jeg ikke trent på en stund før jeg startet, noe som betyr at muskler jeg har hatt, har kommet tilbake (muskelen husker hvordan den ble bygd opp, noe som gjør det lettere det flere ganger den har gjort det før) Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 Er hang ups jeg sliter noe jævlig med..har ikke heller noe sted å henge fra...så lurer om det er noen gode øvelser man kan gjøre istedet:P Lenke til kommentar
aomt Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Utan å gå til gym eller ha noe utstyr heime? Nei. Du kan bestille hang-ups stativ for 150-500kr. Lenke til kommentar
Hammertid Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Er desverre slik at dersom ein skal bli god til noko, så er det beste å gjere det mange gonger. Ser fint få utvegar bortsett frå å faktisk skaffe deg pull-ups stang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå