Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Jeg spør fordi alle myter har ett utgangspunkt i noe som har skjedd. Er vi usnille med profeter i vår tid, på samme måte som Jesus opplevde, og burde vi behandle disse "idiotene" på en annen måte enn det vi til nå har gjort? Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Jeg spør fordi alle myter har ett utgangspunkt i noe som har skjedd. Er vi usnille med profeter i vår tid, på samme måte som Jesus opplevde, og burde vi behandle disse "idiotene" på en annen måte enn det vi til nå har gjort? Nei 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Neivel, tusen takk for utfyllende svar. Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Jeg spør fordi alle myter har ett utgangspunkt i noe som har skjedd. Det er en myte. Er vi usnille med profeter i vår tid, på samme måte som Jesus opplevde, og burde vi behandle disse "idiotene" på en annen måte enn det vi til nå har gjort? Rent instinktivt mener jeg vi burde behandle dem helt som Jesus. Men jeg er redd det bare vil gjøre vondt verre. Akkurat som med Jesus. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Ugh... Ja. Om 2000 år risikerer vi at Hitler er en del av treenigheten dersom konflikten mellom muslimer og kristne fortsetter og europa FORTSETTER å bli mer rasistisk. Jeg tuller ikke engang. Legenden om de Gode Nazistene har allerede begynt. Endret 14. mars 2012 av Red Frostraven Lenke til kommentar
soulless Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Finnes vel knapt en mer anti-semittisk side på nett under .no domenet enn nyhetsspeilet, så man skal ikke se helt bort fra at nazi-konspirasjoner er en del av et ideologisk grunnlag som kan komme til å kulminere i mainstream religion med tid og stunder. Men om vi bør behandle tullingene på nyhetsspeilet annerledes vet jeg ikke. Mulig det hadde vært en fin tanke å frata dem tastaturene deres inntil deres paranoide vrangfortestillinger hadde blitt riktig medisinert, da for deres egen del, hadde det vært meg ville jeg ikke likt å hatt slikt liggende åpent på nett den dagen jeg ble frisk, men så innebærer jo ytringsfriheten som kjent også retten for idioter å ytre seg. Syns i hvert fall ikke de fortjener noe mer taletid eller respekt for deres synspunkt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Jeg spør fordi alle myter har ett utgangspunkt i noe som har skjedd. Det er en myte. Er vi usnille med profeter i vår tid, på samme måte som Jesus opplevde, og burde vi behandle disse "idiotene" på en annen måte enn det vi til nå har gjort? Rent instinktivt mener jeg vi burde behandle dem helt som Jesus. Men jeg er redd det bare vil gjøre vondt verre. Akkurat som med Jesus. Myte = muntlig fortelling Ellers liker jeg den lett kryptiske avslutningen din ... Det var litt mere sus over tingene før i tia - da kunne dem lage en folkefestlig henrettelse hver eneste gang det ble nødvendig å stagge "idiotiet", Nå kan man bare rapportere "profeten" til nærmeste moderator, og håpe på at denne vil innvilge en ferie via utestengelse fra fellesskapet. Ellers synes jeg det er i overkant vel mange fantasifulle "profeter" her ute, men det største problemet er å finne ut hva som er genuint nye ideer, og hva som er ren skjær raljering og tøys. Det kan fort skje at babyen blir helt ut med badevannet da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå