24hoursforlife Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 hi alle samme. jeg har fått meg 28 dager fravær og kanskje 66 timer på videregående skole første år. så jeg lurt på at så mye dager fravær jeg ha fått . at jeg komme inn på VG2 i neste år eller? er litt redd for at jeg komme ikke inn på noen stedet i forholder til fravær min.. hvis noen som vet om dette kan dere vær så snill svar på det ? takk Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Går du yrkesfag? Uansett, så kommer du nok inn på VG2, men du bør nok skjerpe deg litt. Du er på grensen til å bli nedprioritert om det blir stor kø. Det kommer deg til gode om du skjerper deg. Både på papiret og for livet generelt Lenke til kommentar
24hoursforlife Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 ok,,jeg går på service samfelser linje og tusen takk for det at du svar på. men jeg har ikke rettidig inlevering melding på det så jeg fikk alt er bare ugyldig fravær.. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Ah, jeg hadde selv mye ugyldig fravær på yrkesfag, spesielt det første året. Følg rådet mitt og ta tak i det tidlig. Jeg skulket mye fordi jeg var lat egentlig, bare for å sove eller ha fri. Det var litt vanskelig å møte opp hver dag til å begynne med, men det bedret seg fort. Problemet mitt var vel at jeg satt lenge oppe og spillte PC-spill Jeg spiller fortsatt, men legger meg tidligere Lenke til kommentar
24hoursforlife Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 hahaha... samma som her nesten... jeg spillte pc-spill jeg også... men det var ikke noe problem. jeg måtte bytte mange ganger buss på moninger for å kommer seg til skole, er så litt lei av det...og lånekasse har vært avbrutt stipend min i mai. jeg får ikke støtte av dem siden fravær min hadde vært over 20 dager.. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Uansett, så kommer du nok inn på VG2, men du bør nok skjerpe deg litt. Du er på grensen til å bli nedprioritert om det blir stor kø. Man blir vel strengt tatt ikke nedprioritert pga. fravær. Er det flere søkere enn plasser vil man gå etter karaktersnitt. Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Uansett, så kommer du nok inn på VG2, men du bør nok skjerpe deg litt. Du er på grensen til å bli nedprioritert om det blir stor kø. Man blir vel strengt tatt ikke nedprioritert pga. fravær. Er det flere søkere enn plasser vil man gå etter karaktersnitt. Ikke det jeg har hørt. Fravær har utrolig mye å si! Jeg har selv søkt på internat skole(andre valget) til VG2, og på hjemmesidene sto det at de "kastet" søknader av folk som har over 20 dager fravær. Når du skal ut i lære om noen år (forhåpentligvis(hvis du ikke skal studere videre)) er fravær en ekstrem stor faktor. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 De aller fleste internatskolene (om ikke alle) i Norge er jo privateid - så vil ikke si at det er så mye å ta på vei for. Offentlige skoler har ikke lov til å vise deg bort pga. fravær, så enkelt er det. Fravær er for øvrig ikke noe kjekt å ha på vitnemålet nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå