Gå til innhold

Kraftpakke til 7,000-8,000 kr?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Vurderer å gå til innkjøp av ny hardware ettersom mitt gamle plutselig forsvant for å si det sånn. Budsjettet ligger på 7,000 til 8,000 kr. Kabinett, skjerm, mus, tastatur og OS har jeg, så det trenger dere ikke å tenke på. Er selvfølgelig ute etter best mulig ytelse innenfor budsjettet. PCen skal hovedsaklig bli brukt til webutvikling (dvs. også photoshop) og litt spilling blir det vel. Ønsker selvsagt SSD til system.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Vurderer å gå til innkjøp av ny hardware ettersom mitt gamle plutselig forsvant for å si det sånn. Budsjettet ligger på 7,000 til 8,000 kr. Kabinett, skjerm, mus, tastatur og OS har jeg, så det trenger dere ikke å tenke på. Er selvfølgelig ute etter best mulig ytelse innenfor budsjettet. PCen skal hovedsaklig bli brukt til webutvikling (dvs. også photoshop) og litt spilling blir det vel. Ønsker selvsagt SSD til system.

Takk på forhånd!

hvilket kabinett har du? regner med du ikke trenger optisk drev?

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Heisann.

Takk på forhånd!

hvilket kabinett har du? regner med du ikke trenger optisk drev?

Optisk drev trenger jeg ikke. Har et Fractal Design Define XL Black Pearl

Lenke til kommentar

Jeg ønsker gjerne at spesielt strømforsyningen skal være fremtidsrettet med tanke på innkjøp av enda et skjermkort (CFX/SLi). Er så lenge siden jeg har vært på hardware-markedet så har ingen anelse hva som er bang for buck, eller hva som kan være best til den prisen. Setter pris på hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg antar at skjermen du bruker er 1920x1080? Så lenge den er det, og du ikke kommer til å kjøre høyere resolution, så kommer 560 ti 448 til å funke fett, egentlig ville jeg sagt 6970, men 560 ti 448 yter 90% av det 6970 men koster mye mindre.

CPU: Intel i5 2500k.

Hovudkort: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 eller ASUS P8Z68-V/GEN3 Z68, eneste forskjellen er prisen og at ASUS kortet støttes PCI-e 3.0

GPU: 560 ti 448

Minne: Corsair vengeance LP 4/8gb

SSD: Intel 520. (60 gb funker fint, men det velger du selv)

PSU: For sli med 560ti 448+overklokking vil jeg anbefale en 600w+ PSU, og med modulære kabler slik du slepper kabelrot.

Kabinett: CM silencio & Fractal r3 er to gode kabinetter som begge er lyddempet, r3 er tungere men mer plass i, og bråker bittelitt mer tror jeg? Silencio er mindre kabinett, koster mindre og er mer støydempende.

CPU cooler: Phanteks for Fractal r3 kabinettet, D14 for silencio kabinettet.

HDD: Seagate barracuda 500/1000/1500/2000/3000gb.

Eksempel: 15yw192.png

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, ville jeg kanskje ventet for GTX 660. Er kanskje en liten stund til, men den vil være ganske mye bedre enn GTX 560ti, og kanskje bare litt dårligere enn GTX 560ti SLI

Hvis du tenker på f.eks Battlefield 3, vil ikke gtx 560 sli kjøre det fullt pga mangel på Vram. Skaffer du deg skjermkort med 1.5GB+ vil ikke battlefield 3 være noe problem.

Endret av gallsman
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, ville jeg kanskje ventet for GTX 660. Er kanskje en liten stund til, men den vil være ganske mye bedre enn GTX 560ti, og kanskje bare litt dårligere enn GTX 560ti SLI

yeah right, make me belive that

Just saying,

Ifølge motherboardsorg

680=3x 580 SLI

Ifølge ukjente kilder

660=580

Endret av gallsman
Lenke til kommentar

yeah right, make me belive that

Just saying,

Ifølge Nvidia

680=3x 580 SLI

Ifølge ukjente kilder

660=580

Nvidia har aldri direkte sagt noe som det at GTX 580 3 veis SLI = GTX 680...

og rykter er og vil forbli rykter til de har blitt bevist

Lenke til kommentar

du blir ikke plaget at for lite VRAM med GTX 560 Ti før du kjører SLi

jeg har også sett flere "utregninger" som vil endre synet ditt på den "testen" som du viser til, jeg klarer bare ikke finne dem igjen :(

Arni90 har for eksempel gjort det, men slikt er jo umulig å finne...

• Liker 1
Lenke til kommentar

hvorfor sammenligner dere gtx 660 med gtx 560 ti når det er gtx 560 ti 448 det er snakk om her.

Sagt det før, sier det igjen. gtx 560 ti 448 er ikke et 560 ti. De er til og med basert på forskjellige kjerner (ja dette er teit navngiving fra nvidia sin side).

gtx 560 ti 448 yter tilnærmet likt gtx 570. snakk om noen få prosent forskjell. Det yter også tilnærmet likt 6970.

560 ti 448 er et vannvittig bra kjøp i dag med den prisen. Sannsynligvis også når 600 serien kommer ut.

Lenke til kommentar

hvorfor sammenligner dere gtx 660 med gtx 560 ti når det er gtx 560 ti 448 det er snakk om her.

Sagt det før, sier det igjen. gtx 560 ti 448 er ikke et 560 ti. De er til og med basert på forskjellige kjerner (ja dette er teit navngiving fra nvidia sin side).

gtx 560 ti 448 yter tilnærmet likt gtx 570. snakk om noen få prosent forskjell. Det yter også tilnærmet likt 6970.

560 ti 448 er et vannvittig bra kjøp i dag med den prisen. Sannsynligvis også når 600 serien kommer ut.

Var derfor jeg sammenligna gtx 560 ti med hd6970, slik som arni sier, yter bare 5% mindre enn hd6970.

Lenke til kommentar

Var derfor jeg sammenligna gtx 560 ti med hd6970, slik som arni sier, yter bare 5% mindre enn hd6970.

og igjen derfor HD 7870 er en bedre sammenligning da det koster 50kr mindre og yter bedre enn HD 6970 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...