Gå til innhold

Nytt skjermkort i gammel PC


buestad

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Shuttle SN26P PC med Athlon X2 4400+, 2 GB ram og et GeForce 7800 GT. Det jeg spiller er CS:S innimellom og det går helt fint. Men testa Mafia II her om dagen og det var begredelig...

 

Vil jeg få brukbar ytelse i feks Mafia II om jeg oppgraderer skjermkortet eller er det bare tull å putte penger i den gamle PCen

 

Hva bør jeg putte i av skjermkort i så fall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt, jeg har ikke spilt Mafia II og vet ikke hvor mye det krever, men kan tenke meg det.

 

Ram: Oppgrader til 4gb ram, eller mer.

GPU(skjermkort): Jeg ville valgt kanskje HD 6870 eller GTX 560Ti. Det så ikke ut som du hadde så stor plass i kabinettet. Kan du ikke måle opp å skrive et nytt innlegg der du har målet eventuelle andre mål. Det kan hende du må oppgradere Strømforsyning også hvis du går over til et bedre skjermkort.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke det kommer tli å gjøre særlig nytte. Maskinvaren din drar på årene og er en flaskehals for evt nyere skjermkort. Det du kan gjøre er jo selvfølgelig å kjøpe et nytt, f.eks Geforce GTX560TI (evt med 448 cores) og sette inn. Det vil gi bedre ytelse, samtidig som du kan spare penger og kjøpe ny pc men beholde skjermkortet til neste bygg.

Lenke til kommentar

Maskinen har faktisk støtte for SLI (med de kortene som er smale selvsagt) så et dobbelt kort går nok inn. Jeg har byttet PSUen en gang fordi den originale gikk i stykker. Den jeg har nå er på 450W og heter PS55 http://global.shuttle.com/products/productsDetail?productId=826. Den har kun en 6-pins PCI-E kontakt, så de skjermkortene med den 8-pins i tillegg kan jeg ikke bruke.

 

Det er max 2GB ram i denne.

Endret av buestad
Lenke til kommentar

Mafia 2 krever en viss mengde CPU-ytelse, Athlon X2 4400+ lanserte for 7 år siden og er ikke i nærheten av kraftig nok for å kjøre Mafia 2.

Har lest noen specs som sier at Athlon X2 3600+ er minimum CPU, men det er klart at det ikke blir noen FPS ræcer! GeForce 8600 GT skal være minimum GPU...

Lenke til kommentar

Mafia 2 krever en viss mengde CPU-ytelse, Athlon X2 4400+ lanserte for 7 år siden og er ikke i nærheten av kraftig nok for å kjøre Mafia 2.

Har lest noen specs som sier at Athlon X2 3600+ er minimum CPU, men det er klart at det ikke blir noen FPS ræcer! GeForce 8600 GT skal være minimum GPU...

En konsollport er en konsollport, ytelseskravet er bedre ytelse enn en PS3/360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...