Stabaek_fan Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hører politikere flagger høyt med at vi skal møte 22.juli med mer åpenhet og demokrati, men for hvem? jo, for alle som er politisk korrekte, sosialistisk og rødgrønn. Folk flest tør ikke lengre uttale seg negativt om f.eks. innvandring og islam i frykt av å bli stemplet som udemokratisk og "breivik sympatisør". 22.juli har lagt den politiske debatten død og gjort at vi alle har blitt kvalmende politisk korrekte! Når man ser alt det grumset som florer rundt i nettdebatter så er det du sier her åpenbart rent og skjært tøv Snakker ikke om tullinger på nett, du skal også passe deg for dine meninger i lunsjpausen på jobb og i andre sosiale sammenhenger. Folk flest har de samme politiske meningene nå som de hadde før 22.juli og alle som ligger i midten og litt mot høyre politisk er ikke blitt AP/SV-velgere av det grusomme som skjedde på utøya og regjeringskvartalet. Sier da heller ikke at folk skal stemme AP/SV, de for stemme hva de vil. Men jeg tar heller ikke fem flate øre for å si hva jeg mener heller. Også i debatter person til person. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Var ikke nødvendigvis rettet mot deg men mer et svar om at det er nok av rasisme inne her. Det florer jo på nett hatefulle og rasistiske innlegg mot muslimer. Slik jeg beskrev. Så var mer et generelt svar til det. Slikt flyter begge veier. Muslimer er ikke noe englebarn fordi de er muslimer, rasister eksisterer der også. Så din noe underfundige til å sause sammen "alle" når du argumenterer mot "en" er jo egentlig en samme teknikk som du anklager andre bruker mot muslimer. Lenke til kommentar
Stabaek_fan Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Var ikke nødvendigvis rettet mot deg men mer et svar om at det er nok av rasisme inne her. Det florer jo på nett hatefulle og rasistiske innlegg mot muslimer. Slik jeg beskrev. Så var mer et generelt svar til det. Slikt flyter begge veier. Muslimer er ikke noe englebarn fordi de er muslimer, rasister eksisterer der også. Så din noe underfundige til å sause sammen "alle" når du argumenterer mot "en" er jo egentlig en samme teknikk som du anklager andre bruker mot muslimer. Nå har faktisk ikke jeg sagt at alle her skriver rasistiske innlegg. Men jeg har sagt at det finnes nok av de som faktisk gjør det. Det er en veldig stor forskell fra å si at alle skriver rasistiske innlegg. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Nå har faktisk ikke jeg sagt at alle her skriver rasistiske innlegg. Men jeg har sagt at det finnes nok av de som faktisk gjør det. Det er en veldig stor forskell fra å si at alle skriver rasistiske innlegg. Problemet, som er blitt gjentatt fra min side, er at du legger din definisjon på rasisme som det som skal gjelde. Eller for medienes del, den radikalfeministiske versjonen, som takk og lov har blitt revet litt ned i det siste årene. Lenke til kommentar
Stabaek_fan Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Nå har faktisk ikke jeg sagt at alle her skriver rasistiske innlegg. Men jeg har sagt at det finnes nok av de som faktisk gjør det. Det er en veldig stor forskell fra å si at alle skriver rasistiske innlegg. Problemet, som er blitt gjentatt fra min side, er at du legger din definisjon på rasisme som det som skal gjelde. Eller for medienes del, den radikalfeministiske versjonen, som takk og lov har blitt revet litt ned i det siste årene. Å stemple hele grupper grunnet deres relgion, feks er du muslim så er du kriminell. Eller alle muslimer bør ut av Norge, er i høeste grad rassistisk. Da slike uttalelser ene og alene er rettet mot en bestemt gruppe mennesker grunnet deres tro eventuelt opphav. 1 Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Folk flest tør ikke lengre uttale seg negativt om f.eks. innvandring og islam i frykt av å bli stemplet som udemokratisk og "breivik sympatisør". 22.juli har lagt den politiske debatten død og gjort at vi alle har blitt kvalmende politisk korrekte! Jeg synes ikke det har skjedd noe jeg. Eller jo... Mange av dem som tidligere brukte mye av tiden sin på å snakke om Judas Gahr Støre og andre "landssvikere" eller om "Den siste sovjetstat", Eurabia eller om at Nordmenn vil være en minoritet i eget land om X år, bruker nå kanskje halvparten av tiden sin på å klage over at de blir satt i bås med ABB om de ytrer hva de faktisk mener. Så de har kanskje ikke like mye tid som før til å snakke om de tidligere nevnte temaer, men det er fremdeles ingen som stopper dem fra å gjøre det. De hadde ingen avis til å trykke innleggene sine i før, og det har de heller ikke nå. Det finnes ingen seriøse aviser som med æren sin i behold kan slippe til orde folk som (i fullt alvor?) hevder at landets regjering er landssvikere, eller at vi alle vil være innbyggere i Eurabia om noen tiår, eller folk som svelger alt som er av konspirasjonsteorier. Avisene velger selv hva som skal trykkes og for at produktet skal ha kvalitet slik at folk ønsker å kjøpe det, så må det være et visst seriøsitetsnivå på det som trykkes. Skal du komme til orde i mediene med meninger om hvilken skade innvandringen påfører samfunnet vårt så hjelper det nok å unngå å snakke med alt for store bokstaver. Og når det gjelder frykten for å bli stemplet som Brevik sympatisør: ABB var en av dem som snakket om Eurabia, muslimsk overtakelse, landsmo®deren og andre "landssvikere" mm. Før 22. juli var hans meninger til forveksling lik mye av det som de mest ekstreme Islam-motstanderne skriver/skrev. Det var ingenting ved hans fremtoning som tilsa at han skulle bli vår samfunnsfiende nummer 1. Men nå har han likevel blitt det, og mange forsøker nå å finne ut hva man kunne gjort for å oppdage ham på et tidligere tidspunkt. Du kan synes hva du vil om det, men det eneste ved ham som skilte ham fra "mannen i gata" før 22. juli var at han snakket med veldig store bokstaver om muslimer/Islam/innvandring. Desverre var han ikke alene om det så det er nok ikke feil å si at den lille gruppen mennesker som har ganske mange sammenfallende meninger med ham (bortsett fra i synet på bruk av vold, noe også Breivik holdt for seg selv helt til det siste) har fått et litt skarpere blikk rettet mot seg. Og jeg vil si at det skulle bare mangle. Vi har rett og slett ikke lov til å la noe sånt skje igjen uten å i det minste ha gjort noe for å forsøke å oppdage det før det skjer. 2 Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Ytringsfrihet innebærer at samfunnet og også samfunnstopper på like linje med alle andre har lov til å si hva de mener. Også om ytre høyre og det brungrumset de farer med. Det er faktisk ikke dems ansvar å ytre seg pent om noe de er imot. De er i sin fulle rett til å si hva de mener, enten det er Statsministeren eller det er Jørgen Hattemaker. Å ytre seg i mot er ikke det som er problemet. Å gjenta dette er som å ønske at man var Goebbels. Ytringsfrihet har med min posisjon å gjøre (dvs det enkelte individ). At du har ingen rett til å bestemme hva jeg skal høre, om jeg skal høre det med dine komiske kommentarer til, eller om jeg ikke vil høre i det hele tatt. Den retten er faktisk opp til meg å bestemme. Så lenge du velger å gå inn i denne debatten og lese den så er jeg og i min fulle rett til å "tvinge" deg til å lese mine innlegg. Da det faktisk er min fulle rett til å poste dem. Liker du ikke å lese dem så er det faktisk ikke mitt problem. Forøvrig så klaget TS over at folk ble puttet i bås med ABB. Men det er faktisk ikke så veldig rart at folk blir heller, da det er mer enn nok av dem som faktisk deler ABBs tankegods. Både om regjeringens politikk, invandrere generelt og muslimer spesielt. Nettsteder drøsser over av tankegods som er særdeles likt det ABB sitt. Og da er det faktisk helt legitimt å påpeke dette, Og hvordan i huleste helvete er det negativt å ønske et samfunn uten vold pga kulturforskjell? Nettop, du er full i medias BS om at ALT ABB sier er ondskapen og satans verk selv. Skal eg båse deg med Stalin kanskje? fordi du deler hans oppfattning om at lammelår er godt? Og du vet like godt som meg at du for ikke et samfunn uten vold selv om du kaster ut alle som ikke er etnisk norske. Det finnes nok av etnisk norske som både slår ned folk, dreper folk og voldtar. I tillegg så er det en forbausende liten andel muslimer som begår forbrytelser. De aller fleste er som deg og meg lovlydige borgere. Etnisk norske? Hvor kommer det fra? Eg er afrikansk bakgrunn men er oppdratt etter norsk kultur. Det er noe du vet like godt som meg thou, og det er at dette er av null relevans til det egegentlig spurte etter. Det er at du båser de som liker taco, i samme bås som breivik som til tilfeldighet også liker taco. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Husker godt at Stoltenberg sto TV og proklamerte at vi skulle møte terror med større åpenhet, og ikke gå i fellen til terroristen som ønsker mindre åpenhet og mere hemmelighold. Hva har skjedd siden da? Detaljer fra etterforskning, saksforberedelser, undersøkelseskommisjoner, interne rapporter, psykiatriske rapporter har lekket ut til offentligheten i et stort tempo. Dette tyder på at ansatte i diverse myndigheter har vært mer åpne enn hva man normalt kan forvente. Ingenting har de klart å holde hemmelig, selv de pinligste detaljer omkring krisehåndtering ligger åpent for hvem som helst. Med andre ord : Stoltenberg er i stor grad tatt på ordet av de han har under seg, og kanskje i større grad en hva han så for seg. Kritiserer man innvandringen her til lands så blir man kneblet, og i mange tilfeller forsøkt å bli plassert i samme «bås» som ABB mv.. Talefrihet betyr ikke at det er gratis å ha meninger. Eller det er det, men å si dem høyt er noe annet. Den letteste måten å bli upopulær er å ikke passe kjeften. Så må man bare kjenne etter om man synes at overbevisningen er verdt det å ta en støyt. Om man har sine meningers mot. Jeg synes et mye større problem når det gjelder talefrihet, er at svært mange mennesker her i landet ikke har lov til å uttale seg om det de har greie på. Nemlig det de jobber med til daglig. Det dør visstnok 4500 mennesker i året av feilbehandling ved norske sykehus, men du ser lite til helsepersonell i debatten om hvorfor dette skjer. Du finner den samme tendensen i sektor etter sektor, at kun av ledesen godkjente personer har anledning til å uttale seg om forhold som har med bedriftens/organisasjonens/foretakets virksomhet å gjøre. Debattene blir preget av rikssynsere, politikere og "offere" og mangel på faglig kunnskap. Og i fra det siste: ikke skal det publiseres bilder i fra Utøya, om de skal publiseres skal de være sterkt sladdet, ikke får vi lese tiltalebeslutningen mot ABB fordi den er sensurert og nå skal man heller ikke få filme i fra rettsaken, og det som som blir filmet skal låses ned i 25 år eller mere.. Filming i norske rett har aldri vært tillatt. Ikke lydopptak heller. Tidligere var det også referatforbud, dvs journalister kunne ikke skrive ordrett hva som ble sagt, men måtte omskrive hva som ble sagt og gjort i retten. ABB's rettsak er åpnere enn hva som er vanlig i norsk rett. Vanlig praksis er altså strengere. Hvorfor : Det ikke lett å håndtere media, hvem som helst, både dommere vitner og spesialister, kan bli nervøse og skjelvne av å stå foran kamera, og slik sett forstyrrer medias nærvær gjennomføringen av rettsaken. Dessuten ønsker man ikke at rettsalen skal være et sirkus, man frykter vel at journalister ikke kan oppføre seg som folk, kanskje ikke så rart når det ikke er mer en 200 m bort til puben på Ryktebørsen og journalister tradisjonelt har vært tørste og glad i våt lunsj. Slutt på det nå, men rettstradisjoner holdes høyt, og forbudet er en måte for retten å markere suverenitet. Hvorfor alt dette hemmeligholdet? Har man noe man skal skjule? Hvor ble det av åpenheten som ble lovt? Hva har skjedd med ytringsfriheten her hjemme? Åpenheten er der til fri benyttelse, men man kan ikke være storforlangende og kreve at alt som skjer legges ut på wikipedia, twitter og face med det samme. Det er alt for mange informasjonmedarbeidere her i landet allerede. At dokumenter og papirer derimot legges på sin rette plass i arkivet betyr ikke at man forsøker å skjule dem, men tvert i mot at man legger dem slik at de blir lett å finne igjen. Det er bare å be om å få se dem, så får du stort sett det. Lenke til kommentar
Stabaek_fan Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Ytringsfrihet innebærer at samfunnet og også samfunnstopper på like linje med alle andre har lov til å si hva de mener. Også om ytre høyre og det brungrumset de farer med. Det er faktisk ikke dems ansvar å ytre seg pent om noe de er imot. De er i sin fulle rett til å si hva de mener, enten det er Statsministeren eller det er Jørgen Hattemaker. Å ytre seg i mot er ikke det som er problemet. Å gjenta dette er som å ønske at man var Goebbels. Ytringsfrihet har med min posisjon å gjøre (dvs det enkelte individ). At du har ingen rett til å bestemme hva jeg skal høre, om jeg skal høre det med dine komiske kommentarer til, eller om jeg ikke vil høre i det hele tatt. Den retten er faktisk opp til meg å bestemme. Så lenge du velger å gå inn i denne debatten og lese den så er jeg og i min fulle rett til å "tvinge" deg til å lese mine innlegg. Da det faktisk er min fulle rett til å poste dem. Liker du ikke å lese dem så er det faktisk ikke mitt problem. Forøvrig så klaget TS over at folk ble puttet i bås med ABB. Men det er faktisk ikke så veldig rart at folk blir heller, da det er mer enn nok av dem som faktisk deler ABBs tankegods. Både om regjeringens politikk, invandrere generelt og muslimer spesielt. Nettsteder drøsser over av tankegods som er særdeles likt det ABB sitt. Og da er det faktisk helt legitimt å påpeke dette, Og hvordan i huleste helvete er det negativt å ønske et samfunn uten vold pga kulturforskjell? Nettop, du er full i medias BS om at ALT ABB sier er ondskapen og satans verk selv. Skal eg båse deg med Stalin kanskje? fordi du deler hans oppfattning om at lammelår er godt? Og du vet like godt som meg at du for ikke et samfunn uten vold selv om du kaster ut alle som ikke er etnisk norske. Det finnes nok av etnisk norske som både slår ned folk, dreper folk og voldtar. I tillegg så er det en forbausende liten andel muslimer som begår forbrytelser. De aller fleste er som deg og meg lovlydige borgere. Etnisk norske? Hvor kommer det fra? Eg er afrikansk bakgrunn men er oppdratt etter norsk kultur. Det er noe du vet like godt som meg thou, og det er at dette er av null relevans til det egegentlig spurte etter. Det er at du båser de som liker taco, i samme bås som breivik som til tilfeldighet også liker taco. Det var DU som spurte om hva som var galt med å ønske seg et samfunn uten vold på grunn av kulturforskjeller. Og da var mitt svar at du blir ikke kvitt volden selv om du kaster ut alle som har en annen kultur enn den norske. Da likså mange norske nordmenn med norsk kultur står bak både vold, drap, voldtekt også videre. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Det finnes ingen seriøse aviser som med æren sin i behold kan slippe til orde folk som (i fullt alvor?) hevder at landets regjering er landssvikere Og hvorfor finner du det så utrolig at noen sier at regjeringen er landssvikere ? De har jo tross alt inngått avtaler med FN som i praksis er å oppgi litt av Norges suverenitet, dette er forbudt i følge grunnloven. De har også inngått grunnlovsstridige avtaler med NATO bla m militæraksjoner i andre land. Avtalen med Eu er også forbudt i følge grunnloven, og mot folkets vilje. Det samme er Eu-direktivene som de gjør til norsk lov, noe som er forbudt i grunnloven fordi det er å oppgi deler av Norges suverenitet. Dette er det som er offentlig, som alle vet om. Men så har vi også mye som folk flest ikke vet om, men det skal jeg ikke nevne her. For det jeg har nevnt er mer enn nok til å forstå at regjeringen er landssvikere, men ikke bare regjeringen men også de politikere på stortinget som har vært med å vedta dette, i strid med grunnloven og mot folkets vilje. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 du blir ikke kvitt volden selv om du kaster ut alle som har en annen kultur enn den norske. Dette er riktig, for regjeringens kamp mot kristendom har ført frem, og vi blir nå fremover vitne til økt kriminalitet også fra etnisk norske. Da likså mange norske nordmenn med norsk kultur står bak både vold, drap, voldtekt også videre. Dette er ikke riktig, og ganske langt fra sannheten. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Det finnes ingen seriøse aviser som med æren sin i behold kan slippe til orde folk som (i fullt alvor?) hevder at landets regjering er landssvikere Og hvorfor finner du det så utrolig at noen sier at regjeringen er landssvikere ? De har jo tross alt inngått avtaler med FN som i praksis er å oppgi litt av Norges suverenitet, dette er forbudt i følge grunnloven. De har også inngått grunnlovsstridige avtaler med NATO bla m militæraksjoner i andre land. Avtalen med Eu er også forbudt i følge grunnloven, og mot folkets vilje. Det samme er Eu-direktivene som de gjør til norsk lov, noe som er forbudt i grunnloven fordi det er å oppgi deler av Norges suverenitet. Dette er det som er offentlig, som alle vet om. Men så har vi også mye som folk flest ikke vet om, men det skal jeg ikke nevne her. For det jeg har nevnt er mer enn nok til å forstå at regjeringen er landssvikere, men ikke bare regjeringen men også de politikere på stortinget som har vært med å vedta dette, i strid med grunnloven og mot folkets vilje. Dette er tøvete of fullstendig off-topic. Både Natomedlemsskap og internasjonale avtaler er inngått i følge reglene i grunnloven, og problematikken er grundig dissekert, analysert og debattert. Du finner utdypning av dette her http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/dok/nou-er/2012/nou-2012-2/12/3.html?id=669510 At det er mot folkets vilje er tvilsomt da disse medlemsskapene har vært tema i flere valgomganger hvor partiene som har vært i mot ikke har fått nok oppslutning til å melde Norge ut igjen. Det å beskylde våre folkevalgte for å være landssvikere - forbrytere som tidligere ble straffet med døden - når de ikke har gjort annet enn å fatte vedtak på lovlig vis, blir da meningsløst og kun egnet til å piske opp stemning og ødelegge debattklimaet. Lenke til kommentar
Stabaek_fan Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Dette er tøvete of fullstendig off-topic. Både Natomedlemsskap og internasjonale avtaler er inngått i følge reglene i grunnloven, og problematikken er grundig dissekert, analysert og debattert. Du finner utdypning av dette her http://www.regjering....html?id=669510 At det er mot folkets vilje er tvilsomt da disse medlemsskapene har vært tema i flere valgomganger hvor partiene som har vært i mot ikke har fått nok oppslutning til å melde Norge ut igjen. Det å beskylde våre folkevalgte for å være landssvikere - forbrytere som tidligere ble straffet med døden - når de ikke har gjort annet enn å fatte vedtak på lovlig vis, blir da meningsløst og kun egnet til å piske opp stemning og ødelegge debattklimaet. Veldig bra det du sier. Er rimlig patetiske de som går ut og hevder at regjeringen er landsviker og quislinger. De som hevder slike påstander er enten totalt historieløse, eller de bruker det som rene herskerteknikker mot de som ikke deler deres standpunkt. Lenke til kommentar
Stabaek_fan Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 du blir ikke kvitt volden selv om du kaster ut alle som har en annen kultur enn den norske. Dette er riktig, for regjeringens kamp mot kristendom har ført frem, og vi blir nå fremover vitne til økt kriminalitet også fra etnisk norske. Da likså mange norske nordmenn med norsk kultur står bak både vold, drap, voldtekt også videre. Dette er ikke riktig, og ganske langt fra sannheten. Det er ren og skjære løgner du kommer med her. ABB er etnisk norsk. De folka i Alvdal er som beggikk insest med egne barn med mere er etnisk norsk. Baneheia gutta, kan ramse opp i hopetall voldlige etnisk norske. Men den slags liker ikke dere å snakke om. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Det finnes ingen seriøse aviser som med æren sin i behold kan slippe til orde folk som (i fullt alvor?) hevder at landets regjering er landssvikere Og hvorfor finner du det så utrolig at noen sier at regjeringen er landssvikere ? De har jo tross alt inngått avtaler med FN som i praksis er å oppgi litt av Norges suverenitet, dette er forbudt i følge grunnloven. De har også inngått grunnlovsstridige avtaler med NATO bla m militæraksjoner i andre land. Avtalen med Eu er også forbudt i følge grunnloven, og mot folkets vilje. Det samme er Eu-direktivene som de gjør til norsk lov, noe som er forbudt i grunnloven fordi det er å oppgi deler av Norges suverenitet. Dette er det som er offentlig, som alle vet om. Men så har vi også mye som folk flest ikke vet om, men det skal jeg ikke nevne her. For det jeg har nevnt er mer enn nok til å forstå at regjeringen er landssvikere, men ikke bare regjeringen men også de politikere på stortinget som har vært med å vedta dette, i strid med grunnloven og mot folkets vilje. Dette er tøvete of fullstendig off-topic. Både Natomedlemsskap og internasjonale avtaler er inngått i følge reglene i grunnloven, og problematikken er grundig dissekert, analysert og debattert. Du finner utdypning av dette her http://www.regjering....html?id=669510 At det er mot folkets vilje er tvilsomt da disse medlemsskapene har vært tema i flere valgomganger hvor partiene som har vært i mot ikke har fått nok oppslutning til å melde Norge ut igjen. Medlemsskap i NAO er ikke i seg selv et brudd på grunnloven, for natomedlemskap handler opprinnelig ikke om å gi avkall på noen del av Norges suverenitet, her er det mer hva de gjør under dekke av medlemsskao i NATO som er poenget. Når de gjelder avtalene med FN og Eu, så er dette å oppgi deler av Norges suverenitet og brudd på paragraf i grunnloven & 1. Kongeriget Norge er et frit, selvstændigt, udeleligt og uafhændeligt Rige. Dets Regjeringsform er indskrænket og arvelig monarkisk. Og også paragraf 83 i straffeloven, altså de samme parafrafene som Vidkun Quisling ble dømt etter. &83. Den som retsstridig søger at bevirke eller at medvirke til, at Norge eller nogen Del af Riget bringes under fremmed Herredømme eller indlemmes i anden Stat, eller at nogen Del af Riget løsrives, straffes med Hefte i mindst 8 Aar eller med Fængsel fra 8 Aar indtil 21 år. Hverken NATO medlemsskap, avtaler med FN elle EØS medlemsskap/Eu direktiver er innført etter folkets vilje. Så det nytter ikke uansett hvilke unnskyldninger politikerne gjemmer seg bak, de er og forblir landssvikere. Endret 1. mai 2012 av Baltazar94 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 du blir ikke kvitt volden selv om du kaster ut alle som har en annen kultur enn den norske. Dette er riktig, for regjeringens kamp mot kristendom har ført frem, og vi blir nå fremover vitne til økt kriminalitet også fra etnisk norske. Da likså mange norske nordmenn med norsk kultur står bak både vold, drap, voldtekt også videre. Dette er ikke riktig, og ganske langt fra sannheten. Det er ren og skjære løgner du kommer med her. ABB er etnisk norsk. De folka i Alvdal er som beggikk insest med egne barn med mere er etnisk norsk. Baneheia gutta, kan ramse opp i hopetall voldlige etnisk norske. Men den slags liker ikke dere å snakke om. Det er kke løgn. Jeg skrev jo at kriminaliteten øker blandt etnisk norske, og at vi ikke blir kvitt den selv om vi hiver ut alle innvandrerne. Jeg begynner nesten å tro at å gå til personangrep på meg nå er blitt så populært her på forumet at de fleste gjør det helt automatisk uten å bry seg med å lese hva jeg skriver.. Ellers var det voldtekter det gjaldt, og her er de fleste begått av innvandrere og ikke etnisk norske. Så dine beskyldninger om løgn er helt uten grunnlag. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Er vel ganske praktisk for Norge å ha endel allierte, spørs hvor lenge vi hadde hatt vår suverenitet som verdens rikeste land med ett pyttelite forsvar. Vi må faktisk tro at våre FOLKEVALGTE faktisk prøver å gjøre det som er best for landet. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Det finnes ingen seriøse aviser som med æren sin i behold kan slippe til orde folk som (i fullt alvor?) hevder at landets regjering er landssvikere Og hvorfor finner du det så utrolig at noen sier at regjeringen er landssvikere ? De har jo tross alt inngått avtaler med FN som i praksis er å oppgi litt av Norges suverenitet, dette er forbudt i følge grunnloven. De har også inngått grunnlovsstridige avtaler med NATO bla m militæraksjoner i andre land. Avtalen med Eu er også forbudt i følge grunnloven, og mot folkets vilje. Det samme er Eu-direktivene som de gjør til norsk lov, noe som er forbudt i grunnloven fordi det er å oppgi deler av Norges suverenitet. Dette er det som er offentlig, som alle vet om. Men så har vi også mye som folk flest ikke vet om, men det skal jeg ikke nevne her. For det jeg har nevnt er mer enn nok til å forstå at regjeringen er landssvikere, men ikke bare regjeringen men også de politikere på stortinget som har vært med å vedta dette, i strid med grunnloven og mot folkets vilje. Dette er tøvete of fullstendig off-topic. Både Natomedlemsskap og internasjonale avtaler er inngått i følge reglene i grunnloven, og problematikken er grundig dissekert, analysert og debattert. Du finner utdypning av dette her http://www.regjering....html?id=669510 At det er mot folkets vilje er tvilsomt da disse medlemsskapene har vært tema i flere valgomganger hvor partiene som har vært i mot ikke har fått nok oppslutning til å melde Norge ut igjen. Medlemsskap i NAO er ikke i seg selv et brudd på grunnloven, for natomedlemskap handler opprinnelig ikke om å gi avkall på noen del av Norges suverenitet, her er det mer hva de gjør under dekke av medlemsskao i NATO som er poenget. Når de gjelder avtalene med FN og Eu, så er dette å oppgi deler av Norges suverenitet og brudd på paragraf i grunnloven & 1. Kongeriget Norge er et frit, selvstændigt, udeleligt og uafhændeligt Rige. Dets Regjeringsform er indskrænket og arvelig monarkisk. Og også paragraf 83 i straffeloven, altså de samme parafrafene som Vidkun Quisling ble dømt etter. &83. Den som retsstridig søger at bevirke eller at medvirke til, at Norge eller nogen Del af Riget bringes under fremmed Herredømme eller indlemmes i anden Stat, eller at nogen Del af Riget løsrives, straffes med Hefte i mindst 8 Aar eller med Fængsel fra 8 Aar indtil 21 år. Hverken NATO medlemsskap, avtaler med FN elle EØS medlemsskap/Eu direktiver er innført etter folkets vilje. Så det nytter ikke uansett hvilke unnskyldninger politikerne gjemmer seg bak, de er og forblir landssvikere. Sludder og pølsevev. Paragraf 93 i grunnloven regulerer hvordan avgivelse av suverenitet skal foregå. Det vil være helt umulig for et land å inngå noen som helst avtaler som er verdt papiret de er skrevet på med andre landt uten å avgi noe suverenitet. Et løfte uten en forpliktelse er intet verdt. Dette er det selvsagt tatt høyde for i grunnloven. Norge er et lite land i og avhengig å samarbeide med andre. Lenke til kommentar
Stabaek_fan Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Det er kke løgn. Jeg skrev jo at kriminaliteten øker blandt etnisk norske, og at vi ikke blir kvitt den selv om vi hiver ut alle innvandrerne. Jeg begynner nesten å tro at å gå til personangrep på meg nå er blitt så populært her på forumet at de fleste gjør det helt automatisk uten å bry seg med å lese hva jeg skriver.. Ellers var det voldtekter det gjaldt, og her er de fleste begått av innvandrere og ikke etnisk norske. Så dine beskyldninger om løgn er helt uten grunnlag. På det innlegget jeg svarte deg på, skrev du at det var langt ifra sannheten da jeg påpekte at likså mange etnisk norske begikk vold, voldtekt, drap med flere. Så mine beskyldninger der var overhode ikke grunnløse. Desuten er det mange etnisk norske som begår voldtekter og, særlig voldtekter som begås av folk som kjenner/har nære relasjoner til hverandre. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Er vel ganske praktisk for Norge å ha endel allierte, spørs hvor lenge vi hadde hatt vår suverenitet som verdens rikeste land med ett pyttelite forsvar. Vi må faktisk tro at våre FOLKEVALGTE faktisk prøver å gjøre det som er best for landet. Er vel ganske praktisk for Norge å ha endel allierte, spørs hvor lenge vi hadde hatt vår suverenitet som verdens rikeste land med ett pyttelite forsvar. Vi må faktisk tro at våre FOLKEVALGTE faktisk prøver å gjøre det som er best for landet. Er vel ganske praktisk for Norge å ha endel allierte, spørs hvor lenge vi hadde hatt vår suverenitet som verdens rikeste land med ett pyttelite forsvar. Vi må faktisk tro at våre FOLKEVALGTE faktisk prøver å gjøre det som er best for landet. For det første så er ikke Norge "verdens rikeste land" For det andre kunne Norge hatt et sterkt og godt forsvar om det hadde vært sant at Norge er verdens rikeste land, og om politikerne hadde hatt vilje til det. For de tredje så er ikke politikerne våre "folkevalgte" Folket stemmer på partier, mens politikerne selv velger andre politikere. For det fjerde så må vi ikke gå ut fra at politikerne vil det beste for land og folk, det har aldri skjedd før i historien og det skjer ikke nå heller. Politikerne har sin egen agenda, som slike maktmennesker alltid har hatt. Og de utnytter folket for å oppnå sitt mål, som slike maktmennesker også alltid har gjort. Endret 1. mai 2012 av Baltazar94 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå