Gå til innhold

Ny mobil: God byggekvalitet, bra batterilevetid

Anbefalte innlegg

Hei! Er ute etter en mobil som kan erstatte min HTC Desire. For det første ønsker jeg meg en mobil med god byggekvalitet (gjør ikke noe om den er litt robust) og med bra batterilevetid. Ønsker ikke at det skal være en av de billigste mobilene med dårlig skjerm og/eller dårlig innmat, men trenger heller ikke være i øverste klasse. 2000-4000, men helst lavest mulig.

Motorola Razr tikker mange bokser, men er litt usikker på batterilevetiden der. Får håpe Motorola Razr Maxx kommer til europa snart :whistle:

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Galaxy Note, den kan være litt for stor for noen siden den har en 5,3" skjerm. Et bedre alternativ er Galaxy Nexus, den har en 4,7" skjerm og bedre pixel tetthet enn note. Nexus kjører også nye Android 4.0.

Var såvidt innom HTC One X. Den hadde vært et alternativ hvis jeg ikke hadde kjøpt Note.

One X er jo en av få smartmobiler nå fortda som har Quad-core prosessor =D

Lenke til kommentar

Virker som gode mobiler det, men vet virkelig ikke om jeg ønsker å gå på toppmodellene. Har klart meg godt med min HTC Desire med 1 ghz prosessor. Ønsker gjerne en oppgradering på det, men trenger ikke noe mer enn 2 kjerner, om jeg i det hele tatt trenger det. Trenger heller ikke den feteste skjermen, bare den ikke er sinnsykt dårlig. Har for øyeblikket 480x800 på en 3,7" og det funker fett for meg. Kan gjerne ha mer, men ikke et must.

Har sett en del på Lumia 800, kunne egentlig tenkt meg den, men føler den koster for mye i forhold til hva du får.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med lumiaen, du betaler litt for mye i forhold til innmaten. Se på Huawei Honor, god mobil til under 2000,- . Ikke la deg lure av prisen. Mange telefoner med samme innmat koster gjerne rundt 3000. Honor har dual-core 1 GHz, 4" skjerm med 960 x 540 (tror jeg), snart Android 4 (nesten vanilla Android).

Lenke til kommentar

Huawei Honor var jammen meg en interessant telefon. Finner man noen andre mobiler med en slik kapasitet og minst like "god" prosessor/skjerm (kan gjerne koste 1000-2000 mer)?

Forøvrig kan jeg si deg at du opplyser litt feil angående innmaten. Honor har ikke dual-core, men den har 1,4Ghz prosessor. Skjermen er 480x854. Forøvrig er det mer en godt nok for meg (en oppgradering på min HTC Desire på innmaten, og et langt bedre batteri).

Lenke til kommentar

Om batteritid er viktig er det vanskelig å ikke se flere ganger på huawei honor. Er kjempefornøyd med min.

Den er rask, skjermen er mer enn god nok (ikke spesielt god i sollys dog), og batteritiden er nesten tredoblet i forhold til mange andre telefoner.

Min holder 3 døgn med litt SMS, litt angrybirds/wordfeud/div spill og avspiling av musikk på jobb, de fleste mobiler må lades hver natt med et slikt bruksmønster. Surfer jeg mye på nettet i tillegg så hender det jeg må lade etter 2 dager.

Ellers er motorola razr maxx kanskje noe å vente på da den kommer til å slå alle på batteritid, eller den nye Huawei ascend D Quad som skal komme i en utgave med 2500mAh batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...