Goofee Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hallo! Har installert SuSe 8.2 og sliter med lirc og ddclient. Disse kan startes manuellt, men ikke automatisk ved boot. I YAST så er disse satt opp til å starte i runlevel 3 og 5, og det står det at de går også men det gjør de ikke. Ser riktignok en lirc-prosess, men denne fungerer ikke. Har satt opp alt i rc3.d/rc5.d også. Vet noen hvorfor dette skjer plutselig? Skjedde etter komplett reinstallasjon. Goofee Lenke til kommentar
tox2ik Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 jeg vet ikke hvilke klienter du snakker om men er det ikke sånn at de blir startet fra kontoen til root? kan det være noe der? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 legger du snarveier til dem i /home/user/.kde/Autostart/ starter dem ihvertfall når du logger inn i KDE. Lenke til kommentar
Goofee Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Problemet her var at ddclient hadde start-script i init.d som ikke funka og at lircd ble startet for tidlig. Når jeg redigerte skriptet i init.d slik at det startet lircd senere gikk det bra. ddclient fiksa jeg gjennom et annet skript. Kult! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå