Gå til innhold

BK: En stor brøler.

Anbefalte innlegg

En stor brøler.

Bildet er fjernet.

Beskrivelse:

Brunsttiden i september giver gode muligheder for anderledes billeder af de store kronhjorte.

Evalueringsnivå Kritikk:

Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det.

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow !! dette er bra! fikk lyst å gi en 6 er.. det har jeg ikke gjort før... men er bildet tatt i hegn ? visst dette er fritt vilt er det et gullbilde. Forresten en fantastisk flott bukk dette, 16-17 tagger er sjeldent i norge og tykkelsen på geviret er formidabel. Virkelig et bilde med kraft i ! jeg ønsker tilbakemelding på om dette er tatt i hegn eller i vill tilstand. ( uansett er dette et av de beste naturbilder på akam på lang tid )

Lenke til kommentar

Wow !! dette er bra! fikk lyst å gi en 6 er.. det har jeg ikke gjort før... men er bildet tatt i hegn ? visst dette er fritt vilt er det et gullbilde. Forresten en fantastisk flott bukk dette, 16-17 tagger er sjeldent i norge og tykkelsen på geviret er formidabel. Virkelig et bilde med kraft i ! jeg ønsker tilbakemelding på om dette er tatt i hegn eller i vill tilstand. ( uansett er dette et av de beste naturbilder på akam på lang tid )

Hej Fotogigen.

Først tak for dit kig og kommentar til billedet.

Det er taget i noget der hedder Jægersbog dyrehave, et stort skovområde som ligger meget tæt på København. Det var i gammel tid den danske konges private jagtmarker, men i dag har alle adgang Dyrene er vilde, men nok ikke som du forstår det, der kommer nemlig rigtig mange besøgende i skoven hvert år, og det præger jo dyrenes adfærd, så de ikke er lige så bange for mennesker som normalt. Men man skal dog passe på og ikke komme for tæt på. Der er omkring 300 kronhjorte, 1600 dåhjorte og 100 stk. sikavildt i Dyrehaven, og der bortskydes ca. 800 stk. vildt hvert år. Kronhjortene er berømte for deres store gevier, op der kommer rigtig mange fotografer fra hele europa hver år i september når kronvildtet er i brunst. Så kommer du til DK, så er september en god tid for den slags billeder. :-)

Venlig hilsen Ole. Se: http://www.naturstyrelsen.dk/NR/rdonlyres/B6F9172A-57CB-4607-B8C4-F9DD644E14B4/0/Jaegersborg.pdf

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et flott bilde, men; - jeg synes kanskje bildet er litt trang, litt mere åpen og med hodet litt ned ville geviret kommet mere til sin rett. Synes jeg.MVHKurt Andersen

Tak for kig og kommentar, Kurt. Du har nok ret, det kunne være som du skriver, men jeg har med billedet ville focuserer på brølet (skriget) og derfor gået tæt på. :-)

Lenke til kommentar

Her synes jeg du ikke har vært så heldig, når man tenker på bildestørrelsen. Kan se litt støy på hele dyret, men en fin bluret bakgrunn har du fått til. Komposisjonen er det ikke mye å utsette på. ;)

Hej Melvin.

Tak for dit kig og kommentar til billedet.

Jeg synes ikke at jeg kan se støj i billedet. ISO 400 på et 5D mk II burde heller ikke give støj når billedet er korrekt eksponeret. :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...