Odesseiron Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Designerlegenden Sid Meier mener at å tørre å kutte er svært viktig for spillskapere. Les hele saken Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Klok mann. Hans filosofi er et verktøy som fungerer for å lage de spillene han lager. Andre kan ha andre tilnærminger, og ende opp med andre spill. Morsomt med de forskjellige spillerprofilene. Kjenner igjen flere fra forumet (no offence). Overlater andre til å plassere meg i bås. 1 Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Sid Meyer er en av mine helter i spillbransjen. Ikke det at jeg liker alt han lager, men han lager solide gjennomtenkte produkter. Så håper han fortsetter å prege bransjen i mange år fremover. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Jeg har langt i fra spillet alle Sid Meier spill. Men, et jeg syntes han gjorde en god utviklerjobb på var dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Magic:_The_Gathering_(MicroProse) Kortspillet har en såpass kompleks struktur, at jeg syntes det rett og slett var et bra stykke arbeide å få til å presentere og gjøre dette kortspillet spillbart på PC. Nå var det nok en stor fordel at spillet i seg selv var turbasert også i kortstokk-utgaven for Sid Meier. Men at han fikk til dette på det årstallet, med det operativssystemet, ja der synes jeg Sid Meier fikk bevise hva kompetanse han innehar. http://www.youtube.com/watch?v=E1GF9REL3jA Endret 14. mars 2012 av G Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg har langt i fra spillet alle Sid Meier spill. Men, et jeg syntes han gjorde en god utviklerjobb på var dette: http://en.wikipedia....ing_(MicroProse) Så han var med på Magic The Gathering? Det forklarer mye, jeg digget det spillet! Det overførte kortspillet veldig bra til PC, og hadde ganske mange kort med. I tillegg fungerte spillet bra også utenfor kort-kampene. Skulle ønske det kom en oppfølger, utenom dette er det få MTG-spill som er noe særlig. Lenke til kommentar
G Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg har langt i fra spillet alle Sid Meier spill. Men, et jeg syntes han gjorde en god utviklerjobb på var dette: http://en.wikipedia....ing_(MicroProse) Så han var med på Magic The Gathering? Det forklarer mye, jeg digget det spillet! Det overførte kortspillet veldig bra til PC, og hadde ganske mange kort med. I tillegg fungerte spillet bra også utenfor kort-kampene. Skulle ønske det kom en oppfølger, utenom dette er det få MTG-spill som er noe særlig. Nei, ikke akkurat spillet i seg selv (kortstokkene). Det var han her:http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Garfield Mer om Magic the Gathering her: http://en.wikipedia.org/wiki/Magic:_The_Gathering Jeg mente at Sid Meier var med på utviklingen av PC-spillet, som jeg også lenket til. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg er en gigantfan av civ-serien, selv om ikke alle spillene er like gode, så alltid interessant å lese hva Sid Meier tenker. Dog har jeg lenge ment at de valgene som er tatt med serien siden Civ 2 - til tross for å ha produsert det fantastiske Civ 4 - ikke egentlig har bidratt nok til å utvikle serien, og Civ 5 har dessverre gått mange steg mot å forenkle spillopplevelsen. De burde ta litt lærdom av Paradox Interactive sine Europa Universalis-spill, en kombinasjon av Civ og EU - der har du mitt drømmespill. Morsomt med de forskjellige spillerprofilene. Kjenner igjen flere fra forumet (no offence). Overlater andre til å plassere meg i bås. Interessant at du klarer å gjenkjenne folk på forumet her! Skulle likt å lese et par av de klassifiseringene, men forstår selvsagt at du ikke vil skrive dem 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Jeg er en gigantfan av civ-serien, selv om ikke alle spillene er like gode, så alltid interessant å lese hva Sid Meier tenker. Dog har jeg lenge ment at de valgene som er tatt med serien siden Civ 2 - til tross for å ha produsert det fantastiske Civ 4 - ikke egentlig har bidratt nok til å utvikle serien, og Civ 5 har dessverre gått mange steg mot å forenkle spillopplevelsen. De burde ta litt lærdom av Paradox Interactive sine Europa Universalis-spill, en kombinasjon av Civ og EU - der har du mitt drømmespill. Morsomt med de forskjellige spillerprofilene. Kjenner igjen flere fra forumet (no offence). Overlater andre til å plassere meg i bås. Interessant at du klarer å gjenkjenne folk på forumet her! Skulle likt å lese et par av de klassifiseringene, men forstår selvsagt at du ikke vil skrive dem Det som har ødelagt masse er den svake diplomatien. Det skal jo ikke så veldig mye til for å gjøre dette ekstremt mange steg bedre vil jeg tro. Forventer mer av oppfølgere, enn at de styrer i melkesporet såpass mange utgivelser. Dessuten har de tviholdt mye på den samme spilltypen på godt og vondt. Her er det jo enorme muligheter for utvikling også. At det tar mange timer å spille er jo gøy og bra nok. Men det går rimelig tregt for seg med det turbaserte slik det er i dag. Endret 18. mars 2012 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå