FKnoph Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Hvorfor ikke prøve noe nytt? Guide: Vær kreativ på 1/15 sekund 1 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Morsom artikkel, gjerne fler av denne typen! 5 Lenke til kommentar
Paal Harald Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Denne var fin Fredrik, smart med noen gode tips nå som sola er på vei tilbake og hvis man trenger litt ekstra motivasjon/inspirasjon for å komme seg ut og knipse 2 Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Ser for meg du var et interessant skue da du tok bildet av deg selv på vei ned bakken Endret 14. mars 2012 av Zahl 1 Lenke til kommentar
FKnoph Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 Ser for meg du var et interessant skue da du tok bildet av deg selv på vei ned bakken Som du kan se er bildet tatt på en smal, bortgjemt skogsvei, og ikke i tettbebygd strøk Lenke til kommentar
TaraldR Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Hvordan får man perfekte "sirkler" når man roterer kamera? Har prøvd med og uten blits (på bakre lukkergardin), men ender alltid opp med bølgende bakgrunn.... Lenke til kommentar
FKnoph Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Har lagt dette innlegget som svar til innlegget over. Endret 14. mars 2012 av FKnoph Lenke til kommentar
FKnoph Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 Hvordan får man perfekte "sirkler" når man roterer kamera? Har prøvd med og uten blits (på bakre lukkergardin), men ender alltid opp med bølgende bakgrunn.... Se gjennom kamera og finn et punkt du kan "sikte" på. Så er det bare å gjøre sitt beste for å få til en bevegelse der du roterer kameraet rundt aksen gjennom objektivet. Prøv å rotere både med og mot klokken for å finne ut hva som passer deg best. Prøv deg også frem med ulike lukkertider. Tar du bilder av trær så er det best å slå av blitsen - den rekker neppe så langt. Tar du bilder av ting som er nærmere så kan du godt prøve med blits på bakre lukkergardin. Vil du være ekstra kreativ så holder du fast i zoom-ringen mens du roterer. Da blir det i praksis både rotering og zooming på en gang, og dette kan bli en veldig stilig effekt. Jeg vurderte å ta den teknikken med i artikkelen, men fant ut jeg måtte begrense meg. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg