Gå til innhold

Opp i vekt


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal gå en del opp i vekt. Jeg er 197cm og veier nå 79kg (alt for lite).

 

Jeg har Big Mass og Krea-Bolic, men lurer på om jeg skal bruke Carbo fuel i tillegg? Jeg ble også anbefalt Amped av en kompis, og lurer på om jeg skal skaffe meg dette også? Hørte det skulle være oppkvikkende (noe jeg til tider kan trenge), og at det skulle inneholde Kreatin.

Men ettersom jeg allerede får i meg kreatin gjennom Krea-bolic, er det slik at det finnes en annen oppkvikker jeg kan kjøpe, som gir meg samme effekt som amped, eller bør jeg bytte ut krea-bolic med amped?

 

Jeg skulle også gjerne hatt et forslag til når og hvor mye jeg burde ta av de forskjellige tilskuddene? Og er det eventuelt andre tilskudd jeg burde gå til innkjøp av?

 

Til slutt: Noen forslag til treningsprogram jeg burde følge? Jeg har prøvd RYP (Realease your potential - Ekstrem Muskelvekst) programmet, men er ikke helt sikker på hva jeg syntes om det.

 

Jeg beklager at jeg poster dette innlegget, ettersom det finnes 1000 tilnærmet like, men jeg skulle gjerne hatt et "med utgangspunkt i meg" (uansett hvor egoistisk det hørtes ut".

 

Til slutt; er det for sent å begynne med tanke på sommeren?

Endret av Muriazen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du rekker nok ikke å se "stor" ut før sommeren, nei.

 

Grunnen til at du ikke går opp i vekt er fordi du ikke spiser mer enn du forbrenner, og da er det heller ikke rart at du er misfornøyd med resultatene RYP sitt muskelvekstprogram gir deg. Det at du er høy betyr bare at du må få i deg flere kalorier for å gå opp i vekt enn de som veier mindre. Har du prøvd å bruke en kalkulator for å finne ut hvor mye du må spise for å øke i vekt?

Lenke til kommentar

Ingen vits i Big Mass sammen med Carbo Fuel. Kjøp heller proteiner og karbohydrater hver for seg og bland med litt fettsyrer :) Da du virker litt ny på temaet ville eg anbefalt Stronglifts 5x5. Eg vart mykje sterkare på dette programmet, er greit måte å komme inn i øvelsene på. Uansett hvilket program du velger, ikke begynn for høyt, da roter du det til, Og ja, eg snakker av erfaring ;) Et økonomisk tips vil være å bytte ut krea-bolic med en billigere form for kreatin. Krea-bolic er altfor dyrt i forhold til hvilken effekt du får. Personlig bruker eg Monohydrate fra gymgrossisten til 100 kr for 500g.

Lenke til kommentar

Ingen vits i Big Mass sammen med Carbo Fuel. Kjøp heller proteiner og karbohydrater hver for seg og bland med litt fettsyrer :) Da du virker litt ny på temaet ville eg anbefalt Stronglifts 5x5. Eg vart mykje sterkare på dette programmet, er greit måte å komme inn i øvelsene på. Uansett hvilket program du velger, ikke begynn for høyt, da roter du det til, Og ja, eg snakker av erfaring ;) Et økonomisk tips vil være å bytte ut krea-bolic med en billigere form for kreatin. Krea-bolic er altfor dyrt i forhold til hvilken effekt du får. Personlig bruker eg Monohydrate fra gymgrossisten til 100 kr for 500g.

Tusen takk. Det var et slikt svar jeg var ute etter :) Til mye hjelp!

Har du forresten noe tips til hvilke Proteinpulver og karbohydrater jeg bør gå til innkjøp av og hvilke fettsyrer som gjør seg best? Jeg likte at du la vekt på pris også, da jeg syntes det kan være tungvint med tilskudd ol. pga høye priser.

Endret av Muriazen
Lenke til kommentar

Når det gjelder kosttilskudd så har eg lært det på den harde måten. Blir litt det samme som med restauranter i spania, de som desperat prøver å dra deg inn, er sjelden de beste. PVL (Krea-Bolic) sin produsent er spesielt harde på å få det til å høres spennende ut, (Anabolic-ZMA, Krea-Bolic, Mutant-Mass). Som oftest er det mange som har de samme spørsmålene som deg, google ting du er interessert i. Garantert en på treningsforum / iform som har stilt samme problemstillinga.

Lenke til kommentar

Treng ikkje alt dette tull. Waste of money.

 

Kjøp whey-protein og casein. Ta 1.5scoop whey + 0.5 scoop casein: Om morganen, 30min før trening, 30min etter trening.

Ta 1.5 casein og 0.5 whey før du legger deg.

 

Carb får du gjennom ris, pasta, grønsaker osv osv. Billigare og bedre!

Alle andre produkter sikert på amatøra, som faller for navnet og betaler masse peng for noe unødvendig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ingen vits i Big Mass sammen med Carbo Fuel. Kjøp heller proteiner og karbohydrater hver for seg og bland med litt fettsyrer :)Da du virker litt ny på temaet ville eg anbefalt Stronglifts 5x5. Eg vart mykje sterkare på dette programmet, er greit måte å komme inn i øvelsene på. Uansett hvilket program du velger, ikke begynn for høyt, da roter du det til, Og ja, eg snakker av erfaring ;) Et økonomisk tips vil være å bytte ut krea-bolic med en billigere form for kreatin. Krea-bolic er altfor dyrt i forhold til hvilken effekt du får. Personlig bruker eg Monohydrate fra gymgrossisten til 100 kr for 500g.

 

OP vil vel bli større(opp i vekt) og ikke sterkere. Jeg ville kjørt en 4 dagers upper/lower eller push/pull split med raprange på 8-15.

 

Totalt bør man ligge på 3-5g carbs/kg/dag, 2-2.2g protein/kg/dag og .8-1g fett/kg/dag. Kjøp omega 3 tilskudd, spis nøtter(usaltede) og bruk kaldpresset olivenolje.

 

Kreabolic er vell bare et dekknavn for HGH er det ikke?

https://en.wikipedia.org/wiki/Anabolism

Endret av eleNef
Lenke til kommentar

Ingen vits i Big Mass sammen med Carbo Fuel. Kjøp heller proteiner og karbohydrater hver for seg og bland med litt fettsyrer :)Da du virker litt ny på temaet ville eg anbefalt Stronglifts 5x5. Eg vart mykje sterkare på dette programmet, er greit måte å komme inn i øvelsene på. Uansett hvilket program du velger, ikke begynn for høyt, da roter du det til, Og ja, eg snakker av erfaring ;) Et økonomisk tips vil være å bytte ut krea-bolic med en billigere form for kreatin. Krea-bolic er altfor dyrt i forhold til hvilken effekt du får. Personlig bruker eg Monohydrate fra gymgrossisten til 100 kr for 500g.

 

OP vil vel bli større(opp i vekt) og ikke sterkere. Jeg ville kjørt en 4 dagers upper/lower eller push/pull split med raprange på 8-15.

 

Totalt bør man ligge på 3-5g carbs/kg/dag, 2-2.2g protein/kg/dag og .8-1g fett/kg/dag. Kjøp omega 3 tilskudd, spis nøtter(usaltede) og bruk kaldpresset olivenolje.

 

Kreabolic er vell bare et dekknavn for HGH er det ikke?

https://en.wikipedia.../wiki/Anabolism

 

Husk også at OP er nybegynner, Stronglifts er eit ypperlig program for ein som er ny. Er jo greit å ha ein grunnstyrke også før ein begynner på 4-splitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...