Gå til innhold

Problemer etter ICS oppdatering på Samsung GS2.

Anbefalte innlegg

Hei

Oppgraderte i går ettermiddag til Ice Cream Sandwich via telefonens oppdateringsverktøy. Nedlastingen gikk fint en stund, men så låser telefonen seg på oppstartskjermen til telefonen. (Den store S'en).

Jeg prøvde da å starte tlf på nytt uten at det hjalp. Gikk inn i boot meny og kjørte factory reset uten at det hjalp. Lette rundt på nettet etter løsninger og kom til slutt til at jeg burde gå gjennom download modus og ODIN. Jeg har aldri brukt noe annet enn standard ROM/kernel og har liten kunnskap om det. Men jeg var på dette tidspunktet klar for å prøve det meste. Så jeg lastet ned en tar fil til ICS via et nettsted(samsung-updates.com/)

Det hjalp! Nå fikk jeg startet opp telefonen, men måtte da selvfølgelig legge inn alt på nytt da jeg hadde kjørt factory reset.

Så over til spørsmålene:

Jeg er usikker på sikkerheten rundt det å laste ned ICS via et nettsted kontra å gjøre det via telefonen. Hvordan kan jeg være sikker på at filen jeg laster ned ikke inneholder malware/trojaner etc?

Nå som jeg har fått telefonen på fote igjen, kan jeg på noen måte "degradere" telefonen for så å oppgradere den til ICS via Kies eller telefonen for å sikre meg at jeg har fjernet det jeg la inn via tar filen?

Bryter jeg garantien på telefonen ved at jeg bruker ODIN til å flashe?

Takk på forhånd..:)

edit: fastvareversjon nå:

PDA:LPQ/PHONE:LPQ/CSC:LPD (NEE)

Endret av SunDance_Kid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Gå til www.sammobile.com, registrer deg og last ned foregående nordiske androidversjon, 2.3.... Da kan du flashe den via odin slik du gjorde med 4.0. Så kan du gå inn på innstillinger i telefonen og søke etter oppdatering til telefonen.

Da er du iallefall sikker på at du får den offisielle Android 4.0.

Edit: Skal ikke ha noe å si på garanti så lenge du bruker Odin.

Endret av Frode Dyrseth
Lenke til kommentar

Takk for tipset! Har registrert meg der nå og lastet ned forrige firmware. Lastet også ned flash guiden på siden, men problemet er at i guiden står det at jeg skal velge fil for Pit, ,PDF, Phone og CSC i Odin, men i pakken jeg lastet ned ligger det ingen filer som kan velges for PIT, CSC og PDF, bare filen til Phone delen. Har prøvd å finne ut hva de andre tingene er uten hell. Trenger jeg å oppdatere alt eller holder det med Phone delen?

Endret av SunDance_Kid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...