khaffz Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Jeg er på kikk etter en gaminglaptop til rundt 6000kr, muligens mindre. Det skal ikke være verdens beste pc, men den skal kunne kjøre World of Warcraft med ganske bra grafikk. Jeg har for øyeblikket bare sett på Asus x53TK og Asus X53SD. Men siden jeg er ganske usikker på hva jeg trenger i en laptop for gaming, kunne jeg trengt litt hjelp av dere her. Ønsker ikke Acer, siden jeg har en Acer Aspire T6600 nå, og det er blitt så mye feil med den. Endret 13. mars 2012 av khaffz Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Asus k53sm på dustinhome.no Lenke til kommentar
khaffz Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Vet du noe om leveringstiden dems? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 For meg, som bør i akershus har det vært mellom 2 og 3 dager Lenke til kommentar
khaffz Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Har de ikke postoppkrav? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Har de ikke postoppkrav? Jo, hvis det er at du går til nærmeste postkontor og henter pakka (har ikke hengt meg opp i de forskjellige navnene på det) Lenke til kommentar
khaffz Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) ja, at du henter på nermeste postkontor og betaler der. For jeg ser bare Faktura, Kortbetaling, og Delbetaling, og jeg er skeptisk på å betale ting via nett før jeg mottar ting, for sikkerhet. Endret 13. mars 2012 av khaffz Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 dustinhome har ikke oppkravsmulighet nei. MPX.no har omtrent samme maskin (mer RAM, mindre harddisk) til 700,- mer om det er av interesse: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=657245 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 ja, at du henter på nermeste postkontor og betaler der. For jeg ser bare Faktura, Kortbetaling, og Delbetaling, og jeg er skeptisk på å betale ting via nett før jeg mottar ting, for sikkerhet. Uhm.... og hvordan kan du vite at pakka du betaler i oppkrav ikke inneholder en murstein? Det er strengt tatt tryggere å betale over nett med et kredittkort. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Nei men vidarkri da ... hvor lenge tror du nettbutikkene hadde overlevd hvis de hadde sent folk murstein i posten? Betaler man med kredittkort, er det forhåndsbetaling. Dette er noe man vanligvis advarer folk mot å gjøre, men i sammenheng med nettbutikker eller annen betaling over internettet, har dette blitt så vanlig at vi avfinner oss med det likevel - og det går som regel helt greit fordi nettbutikker flest ikke driver med svindel. Men det har jo hendt at folk har betalt for noe man aldri får tilsendt, og må gå en omgang med klager, kanskje også forbrukerombudsmannen, kanskje også rettsak ... Oppkrav derimot - da betaler man i hvert fall ikke før man faktisk har fått varen i posten. Helt grei måte å gjøre det på, men dessverre er det ikke alle nettbutikker som godtar oppkrav. Multicom er en jeg vet om som gjør det. At oppkrav er noe som skal være mer usikkert enn forhåndsbetaling er nytt for meg. Til khaffz: Jeg anbefaler deg å se på Asus K53SM hos DustinHome, eller Asus K53SV hos CDOn. Begge har Core i7 quadcore prosessor, og så gode skjermkort til spilling som du får i denne prisklassen. Jeg finner ikke noe annet som er et bedre kjøp til prisen. GT 540M kontra GT 630M: Disse kortene er helt like - GT 630M er bare en re-branding av GT 540M. Dette er noe både AMD og Nvidia gjør når de gjerne vil komme med noe nytt, men egentlig ikke har noe nytt å komme med Disse vil dra WoW ganske bra, men i denne prisklassen får du jo ikke noen maskiner som er ordentlige gaming-laptoper da - men det er du vel klar over. På mange av de nyeste spillene vil du nok være nødt til å kjøre på veldig lave innstillinger på grafikken. Men til budsjettet får du ikke bedre. Neste steg oppover i ytelse, er maskiner med Nvidia GT 555M eller GT 635M eller AMD HD 6770M skjermkort. Endret 14. mars 2012 av thomit 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Jeg mente nå på generelt grunnlag da, ikke seriøse nettbutikker. Om man forhåndsbetaler eller velger oppkrav så kan man jo like fullt få servert en murstein. Lenke til kommentar
Galdust Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 kjapt spørsmål... en venn av meg snuser på Asus K53SM, men er usikker på skjermkortet. Vil den kunne dra spill som Diablo 3 greit? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 skal virke helt fint det men det er en stund til diablo 3 kommer ut, og det vil komme ut ett bedre kort i den prisklassen i løpet av den tiden (tror jeg?) nemlig GT640M Lenke til kommentar
Middels Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Kan denne kjøre GW 2 også? Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 om du var ute etter en så billig spillmaskin ville jeg sett ann bruktmarkedet og finn, var jeg deg:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå