Alastor Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Har en bekjent som etter å ha lurt på hvorfor mobilsaldoen ble tom så fort hver måned har funnet ut at h*n blir belastet 39,- x2 hver måned merket som innholdstjenester fra 2440. Noen med peil på hva dette kan være? Min bekjente kan ikke huske å ha mottatt noen meldinger, langt mindre bestillt noe abo av noe slag. (PS: Tviler på at dette er samme sak som all reklamespammen som folk opplevde i 2008?) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Fattern har og vært mye plaget med slikt.. Kan være noe så enkelt som at han har svart på en konkuranse på nettet som krevde mobilnummer. Du må nok spore opp hvor nommeret kommer ifra og kontakte dem på noe vis å be dem se til H..... å stoppe Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Det beste er egentlig å ringe eller sende mail direkte til firmaet, og spørre de hva slags tjenester det kan være, eventuelt oppgi nummeret som mottar meldingene for å få de til å sjekke spesifikt hva det gjelder. Det skal også være mulig å taste inn mobilnummeret her, så kan man sjekke hvilke tjenester eller abonnement som er knyttet til nummeret, men jeg vet ikke hvordan det fungerer, eller om det fungerer i det hele tatt. Sendega og Neovada er for øvrig nesten det samme, ser det ut til. Sendega AS's største aksjonær er Neovada AS, og har tidligere het Neovada Telecom AS og Sinco SMS. Aksjonærene til Neovada AS er de samme privatpersonene som sitter med styreverv i alle disse firmaene, og de eier også blant annet Smsking AS og Smsutopia AS. Neovada og Sendega har visstnok til sammen 6 ansatte, og det vil ikke overraske meg om disse navnene samsvarer med aksjonærlisten. Disse bedriftene har eksistert siden tidlig 2008, eller tidligere, så det er muligheter for at det er det samme firmaet som driver kortnummeret. Om det er de som også lever tjenestene som din venn blir belastet for aner jeg ikke noe om. Disclaimer: Jeg har for øvrig ingen kjenneskap til noen av disse, og har ikke hørt om hverken bedriftene eller de involverte privatpersonene tidligere. Informasjonen jeg har oppgitt er informasjon som er fritt tilgjengelig på internett. Endret 15. mars 2012 av zetlitz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå