Gå til innhold

SWTOR - Gratis weekend - Spillet på kollapsens rand?

Anbefalte innlegg

Prøvde å lage meg en konto igår uten hell.

Fatter ikke hvorfor jeg ikke kan bruke den vanlige EA/Origin kontoen min men greit nok, jeg prøvde registrere en ny konto på SWTOR sidene og fikk beskjed om at eposten min allerede var i bruk.. Sikkert fint.

Spille no annet i helgen jeg da.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var på en heavy server som ofte hadde kø nesten hele den første måneden. Kjedet meg og unsubba. Ga det en sjangse til et par uker senere, da var servern light.

De økte kapasiteten på serverne etter launch, så at det gikk fra Heavy til Light betyr ingenting. Det er fortsatt like mange spillere (eller enda flere i noen tilfeller), men de har også plass til enda flere.

Jeg spiller fortsatt, og kommer nok til å gjøre det en god stund fremover. Men etter å ha lest denne tråden virker det for meg som om de fleste som slutter gjør det fordi PvP er for kronglete. Vi som kun spiller PvE og ikke har noe imot å spille solo pga bra historie og alt det der storkoser oss som regel. Jeg har heller aldri hatt noe problem å møte andre spillere, annet enn om jeg vil ta en Heroic eller Flashpoint. Men 1.2 patchen vil forbedre mye rart, inkludert LFG-biten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har unsubbet. Forventningene var kanskje litt høye, men jeg kan enkelt si at de ikke i nærheten ble levd opp til. Har ikke rørt spillet siden midten av januar, subben min går ut om to dager.

Synes hele spillet var kjedelig. Dårlig implementasjon av story, det er imot hele multiplayer-følelsen, og når i tillegg alt er generisk og uengasjerende er det ikke så mye å hente. Døde servere, repeterende gameplay..

Sorry Bioware, det var og er rett og slett ikke godt nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg spilte gjennom det som single player spill, og koste meg med det. Når jeg runda det (dvs ble 60 og kom gjennom story), så ... vel, det var rett og slett kjedelig for meg.

Slik jeg ser det manglet de fundamentale ting som gjorde spillet verdt å holde på med i lengden ... i tillegg til kjedelige grafikkvalg (syntes det ble veldig generisk - følte meg ikke som en del av en verden).

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Bumper denne litt. Spilte Defiance en stund, men gikk fort lei og trengte noe annet. Valget falt av en eller annen grunn på Star Wars: The Old Republic. Tenkte først å spille gjennom historiene til alle de åtte klassene, men kanskje mest fordi det er helt gratis. Men der tok jeg grundig feil, gitt. Det tok ikke lang tid før jeg lagde abonnement, og det kommer jeg til å beholde i lang tid. Kort sagt har de endret spillet nok til å gi meg det spillet jeg ville ha helt fras starten. For å ta noen høydepunkter:

* Aner ikke hvor mange servere det var ved launch, men nå er det tre engelske servere, pluss de tyske og franske. De engelske er en vanlig PvP, en vanlig PvE og en RP-PvE. Selv på en vanlig ukedag er minst en av disse Heavy populated, og de to andre Medium. På en god dag kan to, eller til og med alle tre, være Heavy populated. Og det merkes, tro meg. Det kryr av folk over alt nå i de tidlige planetene, men selv på Alderaan som Jedi Guardian møter jeg mange folk. (den er for lvl 30 - 40, eller der omkring.)

* Vi har en LFG Tool for å finne grupper. Har dog ikke brukt den selv, da jeg ikke har trengt det. Selv på en ukedag som denne og midt på natten er det sjelden vanskelig å finne en gruppe.

* Det er mindre bugs enn før, selvsagt.

* Siden det er blitt F2P har de logisk nok en cash shop, eller Cartel Marked, som det heter her. Denne selger alt mulig fra nye klær, til boost for experience (vanlig experience, social experience osv), til nye kjøretøy, til å åpne alle rasene (en og en, riktignok) for begge sidene. Før måtte vi ha en karakter i den ønskede rasaen på lvl 50 for å åpne rasen for den andre siden, men nå kan vi kjøpe det på Cartel Marked i stedet. Videre er det som sagt F2P, så det er en god del begrensninger for de som spiller gratis. Men de fleste begrensningene kan permanent åpnes via Cartel Marked, om du ønsker det.

* F2P-modellen er delt inn i tre: Vanlig, Premium og Subscription. Vanlige F2P-spillere er folk som aldri har spilt før, og bare vil se hva spillet tilbyr. De kan fortsatt spille gjennom historien og alt det der, men kan kun ha to karakterer, og har en rekke andre begrensninger. Premium er folk som hadde abonnent før, men har sagt det opp. Disse har færre begrensninger enn vanlig F2P, så de kan f.eks ha seks karakterer. Subscription, eller abonnenter på godt norsk, har ingen begrensninger. Men det geniale er at om du abonnerer får du 500 Cartel Coins som belønning hver måned. Trekker man dette fra prisen for å abonnere, og gjerne også trekke fra alt du slipper å åpne, sparer man jo en god del til sammen. Digger sånt. :)

* Nye ting kommer stadig. Det meste er på Cartel Marked, men vi får en Customization update ganske snart. Den skulle komme i april, så den er nok rett rundt hjørnet. Her får vi en Customization Kiosk, som lar oss endre karakteren i spillet. Vi snakker ny hårfrisyre, nå hudfarge, til og med ny rase. Ny rase, ja. Cathar kommer snart som spillbar rase. :)

* Ellers er det en rekke små finesser her og der som gjør spillet mye bedre enn det var. Jeg anbefaler de som likte det før å prøve det igjen nå. Det er jo tross alt gratis, så man taper ingenting. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg vil også legge inn noen ord her.

Når jeg først startet å spille SWTOR, så var det under release, siden jeg hadde forhåndsbestilt det. Fra å ha spilt WoW i flere år, hadde jeg fått for meg at SWTOR kom til å bli et friskt pust innenfor MMORPG-sjangeren.

Ukene gikk og jeg mistet mer og mer troen på spillet. Litt samme følelsen som med AoC (som jeg også forhåndbestilte med håp om at det skulle forandre alt).

Så når min første mnd (den som fulgte med spillet) hadde gått ut, valgte jeg og ikke fornye kontoen. Og jeg gikk tilbake til WoW.

Men nå har det gått rundt 2 år siden jeg spilte det sist, og her for 1 ukes tid siden fikk jeg lysten tilbake. Har nemlig blitt dødelig lei av WoW, og klarer ikke sitte og spille et spill som egentlig gjør meg lei meg. Husker tilbake på glansdagene når WoW var sykt kult, og ingenting kunne måle seg med det.

Og ikke slik det er nå med latterlig lett content og null kjekt å ta seg til.

Uansett...

Jeg fikk lysten til å spille Star Wars tilbake, og da kom jeg på SWTOR.

Har spilt Tera Rising den siste tiden, og syns F2P spill er overraskende kjekke. Og siden jeg hadde fått med meg for en tid tilbake at SWTOR nå var F2P, så tenkte jeg at jeg skulle gi det en ny sjanse. Kunne jo ikke skade?

Så nå etter ca 1 uke med spilling nå og da, pluss denne helgen som var nå med 2X XP, så har jeg kommet fram til en konklusjon.

SWTOR er fantastisk kult!

Med den nye contenten, og hvordan de har fikset slike småting som bare gnager på tolmodigheten, så er det et fullkomment MMORPG, som kan måle seg med hvem som helst.

Kreativiteten lagt bak instansene, hvordan systemet med både PvE og PvP er lagt opp slik at et større aspekt med levler kan spille sammen, gjør at følelsen av et samfunn trer frem meget sterkt. Og alle småtingene som er lagt inn, slikt som Bouny Hunting, Farming, Crafting osv. Gjør at man aldri har noen dødtid.

Og med det nye Starfighter systemet, kan man endelig sette seg i et lite romskip og kjempe intergalaktiske kamper i verdensrommet, slik vi alle har sett i filmene.

Hele opplevelsen har vært så bra, at jeg faktisk kostet på meg en mnd medlemskap.

Så til dere som tviler på spillet. Gi det en sjanse. Selv om F2P kontoen er begrenset i forhold til å faktisk betale medlemskap, så byr det fortsatt på en haug me kule ting man kan gjøre.

Storyline'en i SWTOR er av de bedre jeg har opplevd!

-SP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...