Gå til innhold

[Løst] Ta opp VHS filmer til DVD plater?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å overføre de gamle VHS filmene til noen DVDer. Jeg hvet det skal være mulig å gjøre dette med å koble dvd-spilleren og vhs-spilleren opp mot hverandre, og ta opp på en dvd. Jeg har forsøkt dette så altfor lenge nå, og gir snart opp. Jeg har prøvd alle fysisk mulige måter å koble maskinene og tven sammen med scart kabler. Trenger jeg noen andre kabler? http://www.xdimax.com/dvdred_faq/faq_images/grex_vcr-dvd-general_svideo.jpg må jeg ha en sånn kabel som på dette bildet som kobler sammen s-video?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Koble DVD-opptaker til TV og sjekk at du får bilde fra DVD. Bruk scart1 (AV1/EXT1) på DVD-opptakeren.

- Koble VHS-maskinen til DVD-opptakerens scart2 (AV2/EXT2). Bruk scart1 på VHS hvis det er to scarter.

- Velg scart2/AV2/EXT2 på DVD-opptakerens inngangsvelger.

- Sett i VHS-kassett og spill. Bilde skal nå sees på TV og du kan spille inn det du vil ha på DVD.

Lenke til kommentar

- Koble DVD-opptaker til TV og sjekk at du får bilde fra DVD. Bruk scart1 (AV1/EXT1) på DVD-opptakeren.

- Koble VHS-maskinen til DVD-opptakerens scart2 (AV2/EXT2). Bruk scart1 på VHS hvis det er to scarter.

- Velg scart2/AV2/EXT2 på DVD-opptakerens inngangsvelger.

- Sett i VHS-kassett og spill. Bilde skal nå sees på TV og du kan spille inn det du vil ha på DVD.

Se der ja! Takk for hjelpen! :) Det viste seg at at jeg hadde glemt "- Velg scart2/AV2/EXT2 på DVD-opptakerens inngangsvelger."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...