Gå til innhold

Dekoder nr 2 vil ikke funke

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt opp enda en kabel fra paraboen for å så tv på soverommet, men får den ikke til å fungere.

Jeg har parabol og CDC 9000 dekoder fra Canal digital.

Får bare opp:

"Kanalen er ikke tilgjengelig - Not activated(error code 1)

Dekoderen må identifisere programkortet."

Noen som har tips til hva som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er lenge siden du kjøpte kortet så må du ringe og be cd aktivere det på nytt da de faktisk går ut på dato hvis de ikke benyttes innen en viss tid. Det var ihvertfall forklaringen jeg fikk da jeg satte opp et anlegg hos en bekjent som hadde hatt kortet liggende noen uker før vi satt det i mottakeren etter korrekt justering.

Lenke til kommentar

Hvis det er lenge siden du kjøpte kortet så må du ringe og be cd aktivere det på nytt da de faktisk går ut på dato hvis de ikke benyttes innen en viss tid. Det var ihvertfall forklaringen jeg fikk da jeg satte opp et anlegg hos en bekjent som hadde hatt kortet liggende noen uker før vi satt det i mottakeren etter korrekt justering.

Stemmer. Hele poenget med kortet er å fungere som en tidsstyrt nøkkel. Når abonnementstiden din har gått ut på dato, ved f.eks. at du har blitt stengt pga. manglende betaling ELLER at kortet rett og slett har løpt ut på dato grunnet at kortet ikke har vært i bruk så vil du få denne meldingen. Ring CD og be om å få kortet aktivert/oppdatert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

etter 8(?) henvendelser til CD begynner ting forhåpentligvis å komme i orden snart.

Dekoder nr 2 fungerte etter bare 3 eller 4 samtaler, husker ikke helt, dekoder 1 begynte å kutte ut halvparten av kanalene mine etter en stund, det viser seg at jeg har brukt kortet til en kunde i oslo-omådet, hvor kortet mitt er vet ingen.

så, fikk nytt kort, men uten noen kanaler, nå har jeg flyttet abonnementet mitt fra kortet, som antagelig en kunde i oslo har hatt over til mitt kort. det fine er jo at jeg har ett kort jeg kan leie filmer på gratis(for min del) :p

Om 1-2 timer har jeg tv på stua igjen, ikke at jeg har så mye tro på det men.

elendig kundeservice...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...