Gå til innhold

[Løst] Hjelp til å kjøpe billig spille pc.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser kabelen ut som noen av disse? og hva med kabelen til CD/DVD?

 

post-227710-0-33775100-1331757763_thumb.gif

har en sånn grå kabel fra CD/DVD spillern til motherboarde. Kabel fra HDD til motherboard er grå men har blå ending.

 

Bht, kan du ikke legge opp ett skikkelig budsjett hvor mye penger du virkelig har å bruke på PC? Hjelper oss veldig mye!

Hvis det e mulig å bare skifte ut deler gjør jeg selvfølgelig det. viss evt. Det ikke går vil jeg ligge under 5k

Lenke til kommentar

vel da er vel kabinett, HDD og strømforsyning brukbart, hvis CD/DVD her den kabelen til venstre i bildet er den ikke brukbar lengre

 

kanskje du trenger en kjølevifte nå da, for hvis det er likt det kabinettet jeg har jobba med er det helt forferdelig kjøling i det (eneste vifta er prosessorvifta som tar luft gjennom en tunnel til utsiden av kabinettet)

Lenke til kommentar

vel da er vel kabinett, HDD og strømforsyning brukbart, hvis CD/DVD her den kabelen til venstre i bildet er den ikke brukbar lengre

 

kanskje du trenger en kjølevifte nå da, for hvis det er likt det kabinettet jeg har jobba med er det helt forferdelig kjøling i det (eneste vifta er prosessorvifta som tar luft gjennom en tunnel til utsiden av kabinettet)

Ja den har en forferdelig kjøling og den bråker nokka inni h*******! Så da må æ kjøpe CD/DVD, prosessor, grafikkkort, vifte ?

Lenke til kommentar

vel da er vel kabinett, HDD og strømforsyning brukbart, hvis CD/DVD her den kabelen til venstre i bildet er den ikke brukbar lengre

 

kanskje du trenger en kjølevifte nå da, for hvis det er likt det kabinettet jeg har jobba med er det helt forferdelig kjøling i det (eneste vifta er prosessorvifta som tar luft gjennom en tunnel til utsiden av kabinettet)

Slik ?

post-271225-0-37277300-1331819872_thumb.jpg

Endret av bht
Lenke til kommentar

Ser ikke mye vits i å kjøpe ny PC å ha det i det gamle kabinettet.

2isfj3r.png

 

Kjøp dette her du, viss du vil gå ned i penger, dropp skjermkortet og bytt ut prosessoren med en i5 2500k. Gjør du det blir pcen ant dårligere enn med skjermkort, men han kommer forsatt til å yte en god del, så viss du har penger senere kan du alltids ta å invistere de i ett skjermkort. Skjønner du hva jeg mener?

 

Rettere sagt, kjøper du i5 isteden for i3+skjermkortet(560 ti 448) har du mulighet for å kjøpe ett skjermkort senere når du faktisk har penger til det. Og så lenge du bare skal spille lowgraphic games som wow, css, lol, cod, osv så fungerer det interigerte skjermkortet i i5 2500k godt nok:)

 

Pris for build med i3+skjermkort: 4750kr.

Pris for build med i5 2500k(å bruke det interigerte skjermkortet): 3800kr.

Så jeg vil anbefale å kjøpe i5 siden det er en bedre prosessor enn i3 2100, og da slipper du å bruke ekstra penger senere viss du vil da oppgradere til i5.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Kabinettet bruker mATX hovedkort

 

Kjølepasta drikke nødvendig

 

Du kan bruke strømforsyningen du har nå, kjøp ny om noen år, da det kanskje er nødvendig

 

Jeg ville prøvd å finne noen kabinettvifter, vil hjelpe deg mye, fractal design kanskje, må se litt nærmere på hvilken størrelse...

Lenke til kommentar

Kabinettet bruker mATX hovedkort

 

Kjølepasta drikke nødvendig

 

Du kan bruke strømforsyningen du har nå, kjøp ny om noen år, da det kanskje er nødvendig

 

Jeg ville prøvd å finne noen kabinettvifter, vil hjelpe deg mye, fractal design kanskje, må se litt nærmere på hvilken størrelse...

 

Er ett m-atx kort som er med i handlelisten også:) Og det med strømforsyningen kan han også, det kabinetter har plass til 3 vifter, 1 framme som er montert, og to til. En bak på 80(92)mm, og en på sidepanelet på 120mm.

 

Kjøp en coolermaster green som er veldig billig, monter den framme, og bruk den 120mm som står i framme på sidepanelet.

Og så kjøper du en 92mm fractal til å ha bak.

 

Og hva mener du med at kjølepasta drikke er nødvendig?

Lenke til kommentar

Kabinettet bruker mATX hovedkort

 

Kjølepasta drikke nødvendig

 

Du kan bruke strømforsyningen du har nå, kjøp ny om noen år, da det kanskje er nødvendig

 

Jeg ville prøvd å finne noen kabinettvifter, vil hjelpe deg mye, fractal design kanskje, må se litt nærmere på hvilken størrelse...

Så Kan du sende et bilde om hva jeg trenger nå ? Vifter bak of foran? vil dette si at jeg må kjøpe nytt kabinett? Funker denne isteden for den andre som er vist på bildet? http://www.dustinhome.no/corsair-4gb-ddr3-xms3-intel-i3-i5-i7-1333mhz-%281x4gb%29/product/5010471483?intcmp=searchProvider_dacsa

Endret av bht
Lenke til kommentar

jeg ville kjøpt 2x2GB ram, det der er 1x4GB

 

kan du i det hele tatt se noen steder på PCen der det er mulighet for å koble på en vifte? (helt i front er vel HDD mens bak er det vel ikke noe tror jeg)

 

så det vil vel si at kabinett burde kjøpes, men det er vel en liten tusenlapp å slippe å kjøpe HDD og PSU

 

så deler du trenger

 

- Gigabyte eller Asus mATX hovedkort, helst Asus da de er litt bedre, men kjøp det som er billigst

- Fractal Dasign core 1000

- HD 7750 (her må noen andre gripe inn hvis ett sterkere grafikkort kan brukes på den PSUen)

- Corsair eller kingston RAM på 4GB, og da må det være 2 brikker med 2GB hver

- intel core i3 2120

- Cooler master Hyper 212 Evo eller 612S, kommer an på hvor mye du vil spare

Lenke til kommentar

jeg ville kjøpt 2x2GB ram, det der er 1x4GB

 

kan du i det hele tatt se noen steder på PCen der det er mulighet for å koble på en vifte? (helt i front er vel HDD mens bak er det vel ikke noe tror jeg)

 

så det vil vel si at kabinett burde kjøpes, men det er vel en liten tusenlapp å slippe å kjøpe HDD og PSU

 

så deler du trenger

 

- Gigabyte eller Asus mATX hovedkort, helst Asus da de er litt bedre, men kjøp det som er billigst

- Fractal Dasign core 1000

- HD 7750 (her må noen andre gripe inn hvis ett sterkere grafikkort kan brukes på den PSUen)

- Corsair eller kingston RAM på 4GB, og da må det være 2 brikker med 2GB hver

- intel core i3 2120

- Cooler master Hyper 212 Evo eller 612S, kommer an på hvor mye du vil spare

Burde jeg droppe skjermkortet og heller kjøpe i5?

Lenke til kommentar

Burde jeg droppe skjermkortet og heller kjøpe i5?

 

nei

 

de aller fleste spill bruker bare 2 kjerner, og de som bruker mer vil stoppe deg på grafikkort fronten, da er det enste du tjener på en i5 egentlig bare overklokking, noe man ikke burde gjøre så mye av på ett billig hovedkort

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Burde jeg droppe skjermkortet og heller kjøpe i5?

 

nei

 

de aller fleste spill bruker bare 2 kjerner, og de som bruker mer vil stoppe deg på grafikkort fronten, da er det enste du tjener på en i5 egentlig bare overklokking, noe man ikke burde gjøre så mye av på ett billig hovedkort

Ser det bra ut nu da? Bruke SPU og HDD fra gamle pcen.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744292 ??

post-271225-0-27086200-1331832667_thumb.jpg

Endret av bht
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...