chicksie Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Familie på 4, maks 200 000, liker store biler (SUV), men får jo ikke drømmebilen for denne prisen uansett, så...tenker på Honda Accord (sedan) eller Honda CRV? Vi har Avensis nå, men etter mye trøbbel med bilen ønsker vi ikke en ny Avensis. Dessuten synes jeg stasjonsvogner så sykt usexy;p (vi har kombi nå, men kjøper heller en Accord sedan enn en ny Avensis kombi eller st.vogn) Noen med peiling som kan gi meg noen gode råd? Evt tips på andre biler? Driftssikkerhet er viktig! Hva er forresten viktigst når man kjøper brukt, alder på bilen eller km stand? Takk:) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Citroen C3 Pizasso, kampanjepris ut mars 203000kr. Enorm bil til den prisen, kan også leveres med EMG girkasse som er automatisk, manuell girkasse. Lenke til kommentar
chicksie Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Takk for svar! Citroen har ikke slått meg at vi kan kjøpe engang...er det driftsikre biler, hørt at det er en del feil med en del franske biler..? Endret 13. mars 2012 av chicksie Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Å kjøpe bil i 2012 er ikke som det var å kjøpe bil før i tiden. De fleste merker bruker motorer/deler fra samme produsent, flere modeller lages endog på samme fabrikk som f.eks Alfa Romeo Mito mener jeg det er som egentlig er samme bil som Fiat 500. Citroen og Ford bruker samme dieselmotorer som de utvikler i samarbeid. Citroen får gode skussmål og har gjort det i mange år nå og skal være det beste av de franske merkene over Peugot på nr 2 og Renault på siste plass. Citroen har f.eks 12års rustgaranti, 5år eller 100000km serviceavtaler hvor alt er dekket etc. Jeg anbefaler deg å ta en tur til en forhandler og ta en titt, det er meget høy kvalitetsfølelse på nye Citroen, faktisk så er de regnet best i klassen av mange og kun slått av BMW. Nye DS4 er nesten for en våt drøm å regne, men muligens litt ute av ditt budsjett. Men man kan jo alltids sikle litt. Lenke til kommentar
chicksie Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 Takk for info! Lenke til kommentar
rublings Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Av de du nevnte ville jeg gått for Accord. Cr-v syns jeg ikke er fin, iallefall ikke sammenlignet med Accord, som jeg mener ser meget bra ut. I tillegg får du nok mer plass i en Accord, bedre kjøreegenskaper, nyere bil for pengene osv. Eneste grunn for å kjøpe SUV og stasjonsvogn må være høy sitteposisjon og evt 4wd. Om du ikke har behov for de nevne egenskapene kan jeg nesten garantere at en stasjonsvogn vil være bedre. Av andre biler kan jeg nevne Mazda 6. Da må det isåfall være den "nye" utgaven som kom for noen år siden. De før rustet. Mercedes B-klasse. Ikke er glansbilde utvendig, men litt høy sitteposisjon, gode motorer, god komfort og ikke minst god plass i forhold til størrelsen. Disse er bl.a. brukt en del som drosjer. Dette er to litt forskjellige biler og det finnes nok en del andre biler som passer dere. Vil anbefale deg å sette opp litt mer spesifikke krav som; Drivstoff, motorstørrelse, årsmodell osv. Angående hva man må se på ved bruktkjøp så varierer dette litt. Dere er ute etter en nyere bil, og da er det ikke så mye man må se etter. En ting som er viktig er rett og slett å se nøye på bilen. Ser den pen ut? Ser den ut som den har blitt behandlet bra? Er serviceheftet fulgt regelmessig? Slike ting kan avgjøre om bilen blir en drøm eller et mareritt i deres eie. Jeg kunne helt fint ha kjøpt en 2010 modell med 50.000km på telleren istedenfor en 2008 med 15.000 på telleren om de kostet det samme. Alt kommer som sagt ut på hvem som har eid den før. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?Limit=20;ListOrder=xYearModel%20DESC;Status=Active;Type=hmaAuto;_cmd=results;xBrand_Multiple=1100082;xModel_Multiple=1215637#img8737201 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Toyota Prius http://www.tv2.no/underholdning/broom/dette-er-de-beste-bruktbilene-3409099.html Fåes fra 120 000 og oppover. Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Driftsikker + Honda = sant 1915: amerikansk bil? H*n spurte om driftsikre biler Endret 17. mars 2012 av Yoshii Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Toyota Prius http://www.tv2.no/un...ne-3409099.html Fåes fra 120 000 og oppover. tror ikke dem vil ha en så kjedelig bil, og de der testene ville jeg nok tatt med en klype salt, sjekk heller her http://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-1697532/Britains-most-reliable-car-Honda-top-again.html Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Fair enough at bilen er noe kjedelig, men å ta testen med en klype salt er jeg ikke enig i. Testen er av TÜV, de som har godkjenner bilen du kjører. Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Care, Honda har nå vunnet lik test flere ganger enn Toyota, eller iværtfall like mange ganger i løpet av 20år. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Kjedelig??? Jeg kjenner ingen som ville bli sett død i en Prius. Styggeste kreasjonen kallt bil ever. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Kjedelig??? Jeg kjenner ingen som ville bli sett død i en Prius. Styggeste kreasjonen kallt bil ever. Det vell vell pga miljø hysteriet. Ville ikke kjøpt en selv nei. Men finnes styggere biler i produksjon nå Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hvis det finnes styggere biler enn Prius så må du poste en link for det tror jeg ikke er mulig. Det er jo forøvrig tidenes avgjørelse å lage en miljøbil som er så stygg at ingen vil ha den. Hadde den sett normal ut, eller kanskje enda bedre, fin ut, så hadde de jo fått solgt den til flere. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Værsågod, en skikkelig vanskapning av et kjøretøy, styggere enn Prius, som ikke er så ille i siste generasjon: http://mann.no.msn.c...entid=154227261 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Pffttt...Juke'n er jo dritkul sammenlignet med Prius. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Driftsikker + Honda = sant 1915: amerikansk bil? H*n spurte om driftsikre biler det ER driftsikker bil Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Værsågod, en skikkelig vanskapning av et kjøretøy, styggere enn Prius, som ikke er så ille i siste generasjon: http://mann.no.msn.c...entid=154227261 We have a winner... Fysj den var fæl Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Du bør velge en bil hvor det er god omdømme i det tekniske. Toyota har godt omdømme for motorene sine og er driftsikre og slitesterke (mindre verksted, penger å spare) Så bør du velge en bil som har lavest mulig profil for å senke airodynamisk drag (luftmotstand under kjøring), denne luftmotstanden øker bensinforbruket djevelsk mye. Om du kjører en caddy type bil som er ganske høy så skal du få se hva jeg mener med luftmotstand og skyhøyt bensinforbruk. For all del kjøp en bil med lav profil. I disse kriteriene anbefaler jeg da en Toyota celica eller Toyota MR2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå