Frice Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Har drevet litt research angående E-sport miljøet i norge. Foreløpig må jeg si meg litt skuffet, ser ikke ut som om det er så altfor mange Norske proffe gamere, og de sidene jeg så langt har funnet virker rimelig døde. esportnorge er jo ett godt eksempel på det. Hvordan er veksten på e sport her til lands? Den globale økningen er det hvertfal ingenting å si på. Er det noen som har mer erfaring på den norske esport scenen? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Veit for lite om FPS- og LoL-miljøa til å kommentere, men med Starcraft 2 har du jo til dømes Gamersleague, som har eit par utøvarar som jamnleg konkurrerer på internasjonalt nivå. Det største problemet til esport i Noreg er at dei store spelsidene later som om esport ikkje eksisterer utanfor det dei sjølv er på arrangørsida av. Per no er dei diverre meir interesserte i å fungere som PR-utpostar for dei store utviklarne, og stundom poste pseudofilosifiske refleksjonar om mediet. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Trackmania miljøet har ihvertfall dødd helt ut desverre, for det var et flott og levende miljø. Lenke til kommentar
Frice Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Så akkurat pris poolen til TG og det er jo ingen tvil om at SC2 dominerer med 100.000kr. TG Pengepremier Ser også ut som LoL lever ganske bra, men nå vet jeg ikke hvor mange turneringer som spilles i Norge eller om det er mange norske proffer, men dette er vel indikasjon på at det er aktivitet. Ser ut som så langt at de fleste spiller WoW,SWTOR eller andre mmoer hvor e-sport ikke er utbredt. Hvorfor er ikke CS 1.6 stort lenger? Husker jo at det var mange gode spillere fra 2005 - 2010. Kanskje på grunn av CS:GO. Spill som quake live og cs virker rimelig borte I norge. Gi meg gjerne en sjapp tilbake meld om dere kjenner noen "pro gamere" her på forumet! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Er du student ved UiO? http://foreninger.uio.no/besk/ Lenke til kommentar
Frice Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Nei beklager er ikke student ved UiO, trenger studiekompetanse for slikt? hehe:) Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Litt synd dette, hadde vært tøft om E-Sport hadde blitt ordentlig stort. men Norge er vell alt for lite antar jeg. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Så akkurat pris poolen til TG og det er jo ingen tvil om at SC2 dominerer med 100.000kr. TG Pengepremier Ser også ut som LoL lever ganske bra, men nå vet jeg ikke hvor mange turneringer som spilles i Norge eller om det er mange norske proffer, men dette er vel indikasjon på at det er aktivitet. Ser ut som så langt at de fleste spiller WoW,SWTOR eller andre mmoer hvor e-sport ikke er utbredt. Hvorfor er ikke CS 1.6 stort lenger? Husker jo at det var mange gode spillere fra 2005 - 2010. Kanskje på grunn av CS:GO. Spill som quake live og cs virker rimelig borte I norge. Gi meg gjerne en sjapp tilbake meld om dere kjenner noen "pro gamere" her på forumet! E-Sport av minecraft? How?? Bygge penest? Lenke til kommentar
Frice Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Ikke godt å si, har faktisk aldri spilt minecraft, men er det ikke mulig med pvp ? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Pvp i Minecraft er veldig barebones, har vansker med å tru at det er den aktuelle esport-greina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå