lodotten Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hei, jeg har i noen måneder jobbet for et firma. Har jobbet der uten både kontrakt og lønn, i påvente av at NAV skulle gi svar på en søknad på arbeidsavklaringspenger. Har ikke fått en krone for arbeidet som er gjort, kun betaling ved "overtidsarbeid", da "minstelønn" sats. I dag fikk jeg beskjed om at de ikke trengte meg mer, og at jeg ikke behøvde å komme på jobb i morgen. For en uke siden var alt bare bra jfr. samtale med sjefen. 1. Har de lov å la meg jobbe uten noen lønn og kontrakt? 2. Har de lov om å be meg gå på dagen uten noen form for forvarsel..? 3. Ingen overtidsbetaling, bare vanlig timelønn, og dette KUN da jeg jobbet mer enn 8 timer på en dag. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 De er pliktige til å betale lønn, for ordinære arbeidstimer og for overtid. Kontakt Arbeidstilsynet, de kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Har dette vært arbeid i regi av NAV, type praksisplass, tiltak osv? Det vil si at du har fått dagpenger/støtte fra nav? 1 Lenke til kommentar
lodotten Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Har ikke fått en krone fra NAV hittil, da det ikke engang er sikkert at de vil gi meg noe. Sier NAV nei i saksbehandlingen vil jeg sitte igjen uten en krone etter 7 måneder jobbing. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Har dere en muntlig avtale av noe slag? Her er det i mine øyne du som har vært ganske dum og valgt å jobbe gratis. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå