Gå til innhold

Brukererfaring Pc : Jeg hater Origin!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må vel betale lisens forde nå som de regner monitor som tv?

Nei. Jeg streamer aldri direkte, jeg bare ser "gamle" programmer.

Ja, altså har du monitor så må du betale lisens, men du kan jo sikkert sniktitte bare du ikke har tvsignaler så kan de jo ikke merke at du sniktitter.

Nei, det må du ikke. Sjekk fakta. Hvis du ikke har mottaker utstyr og bor i et område hvor de analoge signalene er koblet ut kan du ha tv uten å betale lisens. Forbrukerombudet har lenge kjempet for denne saken og vannt fram for et år eller 2 siden så vidt jeg husker. Du kan google for å finne det, men sjekket det her om dagen selv da vi søker lån for tiden og sjekket hvor det evt var mulig å kutte i husholdningsbudsjettet. Og kan spare 206,5 i mnd på å kutte ut NRK lisensens :) + det du sparer på tv abo så blir det plutselig ganske lønnsomt å bestille seg tv2 sumo elns isteden ;)

Lenke til kommentar

Ja, altså har du monitor så må du betale lisens, men du kan jo sikkert sniktitte bare du ikke har tvsignaler så kan de jo ikke merke at du sniktitter.

Nei, det må du ikke. Sjekk fakta. Hvis du ikke har mottaker utstyr og bor i et område hvor de analoge signalene er koblet ut kan du ha tv uten å betale lisens. Forbrukerombudet har lenge kjempet for denne saken og vannt fram for et år eller 2 siden så vidt jeg husker. Du kan google for å finne det, men sjekket det her om dagen selv da vi søker lån for tiden og sjekket hvor det evt var mulig å kutte i husholdningsbudsjettet. Og kan spare 206,5 i mnd på å kutte ut NRK lisensens :) + det du sparer på tv abo så blir det plutselig ganske lønnsomt å bestille seg tv2 sumo elns isteden ;)

Ok, hvordan synes du det funker med TV2 sumo istedenfor kanalpakke? Hva får du tilgang til? Alt som går på tv2?

Lenke til kommentar

Ok, hvordan synes du det funker med TV2 sumo istedenfor kanalpakke? Hva får du tilgang til? Alt som går på tv2?

Har ikke gjort det men kun sett på muligheten, men har hatt Sumo tidligere og du har tillgang til alt som sendes på tv2 sine kanaler (untatt PL kanalene) og kan velge å se det når du vil :) Samtidig har jo NRK nett-tv med alt av sitt innhold. Så hvis man ikke føler man må se noe av det som sendes på bbc, discovery, tv3 osv så er dette et mye billigere alternativ, samt mer fleksibelt da man starter programet når man selv vil se det, ikke når det er satt opp i programguiden.

Ble veldig off topic dette tough, har desverre ikke noe å bidra med i Orgin debatten da jeg ikke bruker det selv. Men er i utgangspunktet skeptisk til å innstalere mange forskjellige platformer som enkelte spill blir låst til for å spille. Færrest mulig programer å forholde seg til er i mitt hode et gode! :)

Lenke til kommentar

...

Ble veldig off topic dette tough, har desverre ikke noe å bidra med i Orgin debatten da jeg ikke bruker det selv. Men er i utgangspunktet skeptisk til å innstalere mange forskjellige platformer som enkelte spill blir låst til for å spille. Færrest mulig programer å forholde seg til er i mitt hode et gode! :)

Veldig sant, men slik må det nå en gang være. For INGEN kan tvinge alle til å gi ut sine spill på én plattform, og dersom noen kunne hadde det ikke nødvendigvis blitt Steam. Da hadde vi sannsynligvis endt opp med noe Games for Windows-aktig MS opplegg fordi penger. Så vi skal være glad for at Steam har livets rett, men det innebærer selvfølgelig også at Games for Windows, Origin, Ubisoft-ting og alt mulig annet også har livets rett. På godt og vondt.

Lenke til kommentar

Hele greia med Origin er etter min mening totalt meningsløs. Tviler på at Valve ikke ville være villig til å inngå en avtale med dem, slik at vi som bruker hadde sluppet å gå ut av det hele med ørten forskjellige klienter. Vi har gode gamle Steam, Origin, GFWL, Ubisoft Games (eller hva pokker det heter nå), Drasura samt de spillene som finner på at de skal ha egne, unike klienter. Poenget? Utgiverne (utviklerne må gjøre som de får beskjed om på dette punktet) nekter å samle seg rundt en felles standard/klient, og er livredd for piratene. Piratene på sin side kunne ikke gir mer blanke, for piratkopiert får man uansett. Piratene går glipp av multiplayer, men det gjorde de også før alle disse fordømte klientene kom.

Vi som betaler for spill, går som tapere ut av det. Ørten klienter, ørten kontoer, ørten steder hvor spillene ligger. Brutalt unødvendig, og en hemmende utvikling.

Lenke til kommentar

Enig i at Steam trenger konkurranse!

Vi behøver dog mer samarbeid slik at om man kjøper via butikk eller nett så bør man kunne spille med venner uten at steam / origin / whatever setter kunstige begrensninger inn.

Ting sånn som achievements bør også bli mer eller mindre universalt...

Lenke til kommentar

Enig, men i det ultrakapitalistiske spillmarkedet kommer det ikke til å skje før noen bestemmer seg for å tenke på spillerne i stedet for eierne. Og DET kan ta en stund.

Nei, det er problemet med kapitalismen - mens idealet er at all konkurranse gagner forbrukeren, er resultatet ofte nøyaktig motsatt.

Jeg er enig med deg. Majoriteten forbrukere vil handle som før, og dermed endres ikke etterspørselen og heller ikke markedet. I teorien kan dette foregå i det uendelige fordi utgiverne kan gjøre stort sett som de vil, og forbrukere som ønsker utviklernes produkter ikke har noe annet valg enn å gjøre som de får beskjed om. Det hele er etter min mening både latterlig og deprimerende.

Ideelt sett ville jeg sett en konkurranse hvor klientene deler database, men konkurrer på ekstra funksjoner samt priser. Det ville gagnet forbrukerne, samt tvunget utgiverne til å tenke nytt.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Har 6 spill på Origin, aldri hatt noe problemer. Tror det er mer human incompentence ute å går en Origin som er problemet med alt for å være helt ærlig. Samt mange grine unger som skal være "trofast" til Steam og som er født igår og ikke husker hvordan Steam var i starten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...