Gå til innhold

Brukererfaring Pc : Jeg hater Origin!

Anbefalte innlegg

Etter å ha opplevd masse helvete med Origin på lansering av BF3 gikk jeg rimelig raskt lei hele opplegget. Men i dag kom Mass Effect 3.. Og jommen skulle ikke den ha Origin også :thumbdown:

Så da starter moroa..

1. Jeg starter Origin for første gang på 3mnd. Og møter så en oppdateringskjerm. Greit nok tenkte jeg, men den ene etter den andre oppdateringen kom rullende, og ble lastet ned på en vanvittig lav hastighet.. Etter å ha rota med Origin i over 1time setter jeg i ME3 plata og forventer smooth sailing.. Nope..

2. Det tar 10min før Origin åpner opp igjen og ber meg taste produktkode.. Jeg taster inn og får beskjed: Denne koden er allerede aktivert.. Jada.. Samme problem som i BF3.. Restarter maskina og prøver igjen. Jo nå gikk den.. Og den ber meg bekrefte alt mellom himmel og jord..

3. Etter å nå ha brukt halvannen time så er jeg klar til å installere. Spillet har endelig blitt registrert riktig i min konto og jeg krysser fingrene. Nope..

4. Origin vil IKKE installere spille fra plate! Jeg må altså laste de herlige 10GB istedenfor å ta det rett fra plata på et blunk.. Jeg flyr nesten på veggen men aksepterer det og klikker ok.. 10 minutter senere sjekker jeg hvordan det går.. Faen... Origin gir meg bare 300kb/s ned selv om jeg testet linja mi rett før der jeg fikk 3 ganger den hastigheten..

Så nå sitter jeg her å venter da.. Noe som normalt tar 10-15 min, og hos konkurrenten Steam ALLTID fungerer har jeg brukt 2 timer og med en estimert nedlastningstid på 8timer...

:thumbdown:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gisp!

Jeg hadde tenkt å kjøpe Mass Effect 3 til pc, men siden jeg sitter på mobilt bredbånd så kan jeg nesten ikke bare la spillet laste ned 10Gb via nettet om jeg skal spille det i hele tatt.

Ikke rart at man velger å finne løsninger som bryter med DRM'en til spillet når det skal være sånn.

Lenke til kommentar

Rockstar Social Games, GFWL, og Ubisofts DRM er alle mer håpløse enn Origin.

Skal ikke nekte for at Origin har en del svakheter da.

EDIT:

Syns det er rart du klager over nedlastingshastigheter, hos meg er det motsatt med Steam som gir håpløse hastigheter og Origin gir utmerkede hastigheter.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

EDIT:

Syns det er rart du klager over nedlastingshastigheter, hos meg er det motsatt med Steam som gir håpløse hastigheter og Origin gir utmerkede hastigheter.

Prøv å bytte på region på Steam. Spesiellt ved store lanseringer er det mange som laster ned samtidig. Så dersom jeg prøver å starte et nytt spill rundt lansering bytter jeg til USA->New York. Da slipper jeg alle lanseringselayene. Bytt tilbake dog, for funker ikke like godt på jevnlige oppdateringer.

Lenke til kommentar

Jepp og at jeg får da er at Spillet er klart til å installeres, og trykker jeg installer starter den nedlasting..

dratt ut internet og prøvd det? Meiner at eg fikk instalert via disk. Hadde i alle fall ein fart på 70-150 mbit eller noko og trur ikkje det var nettet mitt.

Lenke til kommentar

EDIT:

Prøv å bytte på region på Steam. Spesiellt ved store lanseringer er det mange som laster ned samtidig. Så dersom jeg prøver å starte et nytt spill rundt lansering bytter jeg til USA->New York. Da slipper jeg alle lanseringselayene. Bytt tilbake dog, for funker ikke like godt på jevnlige oppdateringer.

Det skjer uansett når på døgnet, om det er en stor lansering eller oppdatering og så videre. Steam's servere er rett og slett trege.

Lenke til kommentar

Avinnstallér Origin, søk etter "Origin" i Min Datamaskin og slett alle filer du finner som er i slekt med programmet. Sett inn spill-CD'n og innstaller. "JAMMEN BLRGRFT", Nei, Origin vil bli innstallert samtidig og kommer til å laste ned 4GB med oppdateringer. Vips done.

Lenke til kommentar

Alle så ut til å hate Steam når det kom ut, folk elsker det idag.

Sant, men Steam var i det minste ikke i Beta i over 1 år og hadde mer funksjonalitet/stabilitet fra dag 1, en det Origin har i dag.

På Xbox360 så starter alt med en gang... ;)

Samtidig må du ta til takke til 1280x720 eller lavere oppløsning, ingen mus+keyboard, og at du bidrar til mye som er galt med gaming i dag.

Og kjøper du brukte spill på gamestop er du like ille som en pirat mot utvikleren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På Xbox360 så starter alt med en gang... ;)

Samtidig må du ta til takke til 1280x720 eller lavere oppløsning, ingen mus+keyboard, og at du bidrar til mye som er galt med gaming i dag.

Var jo ment som en spøk med glimt i øyet da. Synd at du og musa di tok det så personlig. Det finnes vel ikke noe bedre ergonomisk enn en Xbox kontroll, tilogmed kopiert til databruk.

Hva mener du bidrar til mye som er galt med gaming idag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...