Cuneax Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Får seg jobb som vandrende, trådløse tilgangspunkter. Hjemløse ble menneskelige rutere Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Det som er dehumaniserende er at amerikanerene godtar at nesten 1% av deres befolkning er hjemløse og allikavel krever de ikke at politikkerene gjør noe med problemet! Å gi dem muligheten til å tjene ærlige penger, og sette fokus på hjemløs-problematikken er BRA! for det er tilnærmet ingen andre måter for disse menneskene å få seg en inntekt annet enn noen lusne dollar ifra forbipasserende, og en "trygd" som er mindr en det man kan kjøpe mat for. grrrr... -frank 4 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 dette var jo for 10 timer siden på Digi.no.. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Får seg jobb som vandrende, trådløse tilgangspunkter. Hjemløse ble menneskelige rutere Det står ikke noe om hva slags 'routing capabilities' disse hjemløse tilbyr. Fikser de port forwarding? Takler de port triggering? Hva med DMZ? dette var jo for 10 timer siden på Digi.no.. Dette var forrige uke i Austin, Texas .... 9 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 dette var jo for 10 timer siden på Digi.no.. Dette var forrige uke i Austin, Texas .... men da stod det ikke på norske nyhetssider Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Klarer virkelig ikkje bry meg om folk som meiner det er umenneskelig å spørre hjemløse å delta i noko så enkelt som dette. 3 Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) De som har noe vondt å si om dette når all inntekt går til de hjemløse hotspots'ene liker ikke den dårlige samvittigheten de selv får ved påminnelsen om at det finnes hjemløse, eller de bare misliker å bli minnet på problemene i samfunnet - ødelegger den perfekte tilværelsen deres. Å tenke kreativt for å gi hjemløse inntekt er bare positivt, de går jo tross alt bare rundt med en t-skjorte. Mye mer nedverdigende å gå rundt i et hotdog-kostyme og rope teite slagord (ol). Endret 13. mars 2012 av DeepW 5 Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hvordan er dette verre enn alle de fattige folkene som står med skilt med reklame for butikker hele dagen? Nett er ihvertfall noe folk vil ha. Det tror jeg ikke man kan si om reklame. 1 Lenke til kommentar
zacake Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Høres ut som en morsom jobb Lenke til kommentar
Steina Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 dette var jo for 10 timer siden på Digi.no..Dette var forrige uke i Austin, Texas ....men da stod det ikke på norske nyhetssider Huff da! Jeg leste saken først nå. Hva sier det om meg? :\ 1 Lenke til kommentar
acornia Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hmm lurer på hvor mye han tar for å bo i hagen min...4G hotspot på tomta kan jo være kult. 2 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Huff da! Jeg leste saken først nå. Hva sier det om meg? :\ mente bare at hardware var litt tregt uten med saken i forhold til andre norske sider... Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Så det er bedre å la dem gjøre innbrudd eller selge narkotika? Nei, dette høres ut som en flott løsning. Dette er jo i tillegg frivillig, så jeg ser virkelig ikke problemet. 1 Lenke til kommentar
Ebbo Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Huff da! Jeg leste saken først nå. Hva sier det om meg? :mente bare at hardware var litt tregt uten med saken i forhold til andre norske sider... Hadde det vert 9/11 eller 22. Juli de var 10 timer for sen med så hadde jeg kanskje brydd meg. Ikke alle må ha de meste banale og bisarre nyheter på rekordfart, og ikke alle loker rundt på 10-20 forskjellige nyhets sider hver dag 2 Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Det jeg stusser litt på er at de kan få donasjoner via PayPal. Hvor mange hjemløse har PayPal og tilgang til noe jeg antar man trenger for å få PayPal til å virke, en datamskin. Eller kan PayPal virke som en bank, og de hjemløse går bare å tar ut pengene de har tjent opp iløpet av dagen på slutten av dagen? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Det jeg stusser litt på er at de kan få donasjoner via PayPal. Hvor mange hjemløse har PayPal og tilgang til noe jeg antar man trenger for å få PayPal til å virke, en datamskin. Eller kan PayPal virke som en bank, og de hjemløse går bare å tar ut pengene de har tjent opp iløpet av dagen på slutten av dagen? Jeg ser for meg at arbeidsgiveren deres betaler de hjemløse hva de får tilsendt via paypal. Ikke et stort problem, uansett hvordan de gjør det. Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Genialt bilde Gavekort. Made my day! Har samme mening som de fleste andre oppegående menneskene her inne på forumet. Dette er et bra tiltak, ikke noe folk trenger og klage over. Endret 15. mars 2012 av ElBarto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå