Gå til innhold

Halvparten innvandrere i Oslo innen 2040

220 stemmer

1. 1. Ønsker du mer, mindre eller lik innvandring som nå?

• Mer
      9
    • Lik
      24
    • Mindre
      187

Anbefalte innlegg

Så du tror i all oppriktighet at det er sannhetsgehalt i SSBs statistikk? på tross av f.eks avstemningen i denne tråden og tja, samtlige debatter om innvandring som viser det totalt motsatte?

Så du tror i all oppriktighet at de litt over to hundre personene som har deltatt i avstemningen er representativt for befolkningen? Så du tror i all oppriktighet at samtlige debatter om innvandring er representativt for befolkningen?

Redigert: Fjernet overflødig sitat.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.. Stattestikk..

Geir :)

Om rundt 50% mener at "innvandrere flest er en kilde til utrygghet" så er jo det alt for mye. At mange syns at innvandring er en kulturell begavelse er greit nok, men personlig ser jeg ikke problemet med vestlig kultur. Selvfølgelig er ikke vestlig kultur helt feilfri, men det er ingen andre kulturer heller. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å kun bli påvirket av de positive sidene av innvandrernes kultur, å ikke den negative. Det er da mye enklere å kjøpe en utenlandsk kokebok. I boken FrP-koden står der at det ikke er noen tvil om at fattige etniske nordmenn blir enda fattigere grunnet innvandring, og itillegg er det mange nordmenn som må flytte fra de områdene med mange innvandrere . Da syns jeg, med all respekt, at det er umoralsk å være for innvandring om du ikke er fattig eller bor i Grønnland.

Ellers er jeg glad for at du får fram de positive sidene av innvandring og fakta :)

Stattestikkeb jeg kommenterer er på side 20

Endret av LommeruskOp
Lenke til kommentar

Ingenting? Ikke en eneste undersøkelse som motstrider SSB sine tall? Ikke noenting som avslører at SSB er korrupt? Du har ingenting annet enn dine løse påstander og usakligheter om at jeg er trang i nøtta? Flaut ja

Så du tror i all oppriktighet at det er sannhetsgehalt i SSBs statistikk? på tross av f.eks avstemningen i denne tråden og tja, samtlige debatter om innvandring som viser det totalt motsatte? Ja, det vil jeg si at er temmelig flaut, men det endrer seg kanskje når kulene dine har falt i pungen.. Inntil at det skjer så setter jeg deg på ignore slik at jeg slipper din forstyrrende oppførsel.

Jeg skriver i posten over hva jeg mener om undersøkelsen, men det forandrer ikke på at også jeg må ha noe å underbygge påstandene mine med. Å komme med alvorlige beskyldninger uten en eneste kilde blir alt for billig. At du igjen ikke har bedre enn kommentarer om pungen min sier vell mest om deg. Ja, flaut

Lenke til kommentar

Her er hva satans sensurbyrå har våget å røpe angående "undersøkelsen".

Ja, la oss se på det:

"Høyt utdannede mer positive<br>Befolkningens holdninger varierer som tidligere etter bakgrunnsfaktorer som kjønn, alder, utdanning og bosted. Kvinner er i noen sammenhenger mer ”innvandrervennlige” enn menn. Etter alder er de eldste (67-79 år) de mest skeptiske, mens de to yngste aldersgruppene (16-24 år og 25-44 år) er mest positivt innstilt. Høyere utdanning går sammen med mer positive holdninger til innvandrere og innvandring. Det største skillet i holdninger går mellom utdanning på videregående nivå og på universitets- og høgskolenivå.<br>Bosatte i de mest tettbygde strøk er gjennomgående mer positivt innstilt til innvandrere og innvandring enn bosatte andre steder i landet. Skoleelever/studenter og personer i inntektsgivende arbeid er også mer ”innvandrervennlige” enn trygde- eller pensjonsmottakere. Det samme er tilfelle med personer som har kontakt med innvandrere sammenliknet med personer uten slik kontakt."

Man har med andre ord begrenset mengden eldre man har spurt (i de fleste kulturer blir de eldre ansett som vise, men tydeligvis ikke i Norge).

Nei. Man har spurt både unge og gamle. Hvordan ellers skulle man vite at de eldre er mest skeptisk?

Man har spurt mange kjerringer.

Nei. Man har spurt både kvinner og menn. Slik har man funnet ut at kvinnene er minst skeptisk.

Man har spurt mange som er nettopp ferdig med hjernevaskingsfabrikken som er norsk grunnskole

Nei.

Man har spurt fjottene på vestkanten og da sikkert klovner som Hylland-Eriksen og i samme slengen fått telefonlisten hans.

Nei.

Og vips så har man det resultatet man lette etter og Geir kan da presentere det at det norske folk er begeistret for innvandring på diskusjon.no innpakket i en graf fra SSB.

Du er rimelig langt ute på viddene når du leser beskrivelsen av de forskjellige gruppene de faktisk har spurt, og derfor(!) vet hva mener, som en indikasjon på at de har eksludert noen av dem.

Men siden jeg er serviceorientert av natur har jeg bedt SSB beskrive utvalget. Jeg skal poste svaret.

Lenke til kommentar

Undersøkelsen er heller ikke annonym så det er dermed ganske garantert at når stasi ringer at de ikke vil være seriøse, men heller oppføre seg så lojalt som overhodet mulig. Det er for veldig mange vanskelig å innrømme at de ikke ønsker eller liker innvandrere.

Ja, om du hadde lest hva på ssbs side med ditt indre øye åpent så hadde det blitt tydelig hva de har gått ut for å gjøre med denne undersøkelsen.

"2. Data

Datainnsamlingen fant sted i tiden 26. august til 1. oktober 2002. Gjennomsnittlig intervjutid var på

16 minutter. Vel 99 prosent av intervjuene ble gjennomført per telefon. Bare der det var nødvendig for

å unngå frafall, ble intervjuet gjennomført ved besøk.

I alt ble 2000 personer i alder 16-79 år (ved utgangen av 2002) trukket ut for intervju. Blant disse var

det en avgang på 15 personer pga. død og flytting til utlandet. Bruttoutvalget ble således på 1985

personer. Av disse ble det ikke oppnådd intervju med 572 personer. Dette gir en frafallsprosent på

28,8 som er et bra resultat ved undersøkelser som denne. I alt ble 1413 personer intervjuet

(nettoutvalget).

57 prosent av frafallet skyldtes at intervjupersonen ikke ønsket å la seg intervjue, mens 32 prosent

skyldtes at intervjupersonen ikke var å treffe.

Aldersgruppen 67-79 år er noe underrepresentert i nettoutvalget i forhold til i bruttoutvalget, mens de

øvrige aldersgruppene er svakt overrepresentert. Geografisk er østlandsområdet (inkl. Akershus/Oslo)

noe underrepresentert mens Agder, Rogaland og Trøndelag er noe overrepresentert.

Kjønnsfordelingen er lik i netto- og bruttoutvalget."

Det du serverer Geir er renavlet sosialistisk søppel.

Lenke til kommentar

Så du tror i all oppriktighet at det er sannhetsgehalt i SSBs statistikk? på tross av f.eks avstemningen i denne tråden og tja, samtlige debatter om innvandring som viser det totalt motsatte?

Så du tror i all oppriktighet at de litt over to hundre personene som har deltatt i avstemningen er representativt for befolkningen? Så du tror i all oppriktighet at samtlige debatter om innvandring er representativt for befolkningen?

Redigert: Fjernet overflødig sitat.

Så du er også en av dem som tror at "Tordenskjolds soldater" har vært på ferde i denne tråden?

Har du fulgt med på debatter om innvandring i nettavisene? De få stakkars klovnene som fortsatt i dagens klima tror at innvandring er noe å trakte etter drukner, du ser dem knapt.

Tordenskjolds soldater der også? Over alt i samfunnet?

Lenke til kommentar

Det du serverer Geir er renavlet sosialistisk søppel.

Det kan jeg leve med. Bedre å ha et åpent sinn enn å se konspirasjoner overalt man snur seg.

Aldersgruppen 67-79 år er noe underrepresentert i nettoutvalget i forhold til i bruttoutvalget, mens de

øvrige aldersgruppene er svakt overrepresentert.

Det er helt naturlig i slike undersøkelser. Eldre mennesker liker ikke å svare på "private" spørsmål på telefonen, og derfor blir det noen flere der som takker nei. men noe underrepresentert betyr neppe forskjellen mellom 30 og 90%.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så du er også en av dem som tror at "Tordenskjolds soldater" har vært på ferde i denne tråden?

han får svare for seg selv, men det virker vel strengt tatt som han mener at utvalget ikke er så representativt. Husk at forumet til en hver tid har noen titusener aktive brukere, la oss tippe 40 000. (Det har hatt over ti tusen innlogget samtidig.) Det vil si at denne pollen representerer 200 av de 40 000, altså er det 5 promille som har giddet å svare. Det er nok de som synes det er viktig. Over har du laget et nummer av at SSB hadde en svarprosent på 71,2, mens her på forumet mener du 0,5% er representativt... :hmm:

Har du fulgt med på debatter om innvandring i nettavisene? De få stakkars klovnene som fortsatt i dagens klima tror at innvandring er noe å trakte etter drukner, du ser dem knapt.

Innvandringen er et faktum, de av oss som synes det er greit behøver ikke delta i nettavisenes debatter. Med mindre man som meg har en pervers glede av å bruke mitt intellekt på fruktesløse debatter. Derfor ser du dem knapt. Det er dere som vil forandre status quo, de behøver strengt tatt ikke gjøre noen ting siden det alt går som de vil. (Ikke nødvendigvis helt som de vil, men i hovedsak.)

Tordenskjolds soldater der også? Over alt i samfunnet?

Husker du Norgespatriotene, som skulle bli første innvandringskritiske partiet på tinget og virkelig var aktive i debatten? Helt til Øyvind Heian en dag ble drittlei av å gjøre hele jobben alene og buste ut med at det i praksis bare var ham.

Men ja, et fåtall innvandringsmotstandere er fryktelig aktive rundt om på nettfora som vil slippe dem til. Som her. Innvandringsmotstandere flest derimot er mer opptatt av helt andre ting enn å diskutere på nett. Som de innvandringspositive.

Lenke til kommentar

"Høyere utdanning går sammen med mer positive holdninger til innvandrere og innvandring. "

Ikke overraskende, dessverre. Universitetene er et av de stedene hvor det man gjerne kan kalle kulturmarxisme er virkelig godt etablert. Klart dette vil prege en del av de som studerer der, med mindre de har et svært bevisst forhold til innvandringspolitikken fra tidligere av (f.eks. en klart negativ holdning til dette), eller blir personlig/direkte konfrontert med innvandringsproblemer. Om man ikke konfronteres direkte med slike problemer, er det lett å adoptere et abstrakt ideologisk forhold til det hele. Universitet kan lett være avgjørende i utformingen av en slik abstrakt ideologisk holdning til saken. Selv om man ikke har blitt direkte konfrontert med innvandringsproblemer på personlig basis, kan man likevel analysere utviklingen og forstå hva den fører med seg av både positive og negative resultater. Da er det lett å overse eller nedtone de sidene av saken som man ikke liker selv, da de ikke harmoniserer fullt ut med ens personlige ideologiske oppfatning av saken. Dette kan du se både hos kulturmarxistiske multikulturalistiske akademikere som Hylland Eriksen på den ene siden, og hos ekstreme innvandringsmotstandere på den andre siden. For meg veier helt klart de negative følgene av denne utviklingen tyngre enn de enkelte positive aspektene, pga. mitt grunnsyn. F.eks., så vil jeg heller ofre enkelte fremmedetniske asylsøkere ved å nekte dem adgang til riket, enn å ta de negative konsekvensene som asylpolitikken som helhet fører med seg for mitt folk.

Identitære, kulturkonservative, innvandringsskeptikere, globaliseringskritikere, nasjonalister, proeuropeere osv burde etablere seg sterkere på universitetene, slik marxistene erobret en sterk stilling på universitetene tidligere.

Undersøkelsen er heller ikke annonym så det er dermed ganske garantert at når stasi ringer at de ikke vil være seriøse, men heller oppføre seg så lojalt som overhodet mulig. Det er for veldig mange vanskelig å innrømme at de ikke ønsker eller liker innvandrere.

Folk flest kan gå ganske langt for å unngå konflikt og eventuelle sosiale problemer som kan følge et åpent ståsted som har blitt stemplet som kontroversielt av det ledende politisk korrekte paradigmet. Det er et stort press fra offentligheten, massemediene og skolesystemet på å være "tolerant", "antirasist" og politisk korrekt i det hele tatt. En helt anonym undersøkelse om holdninger til innvandringspolitikken vil sannsynligvis vise langt ærligere resultater sånn sett.

Endret av Wyrd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, man kan (om man ikke er konspiratorisk av natur og tror at SSB samarbeider med PST) argumentere for at SSBs undersøkelser er mer anonyme enn forumtråder. Her blir tross alt dine meninger forbudet med deg som bruker, og sjansen er stor for at noen vet hvem som skjuler seg bak brukernavnet. Hos SSB får ingen vite hva du som person svarte. De har ikke lov til å lagre svarene slik at de kan kobles med person.

Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig, ikke at det spiller noen rolle, ikke svart på undersøkelsen i tråden. Fordi den for meg ikke omhandler noe interessant spørsmål. Jeg vil ha innvandring, punktum. Hvor mye av den vi bør ha avhenger av en masse omstendigheter som varierer over tid, med typen innvandring, med økonomien osv. "Nå" som vilkårlig valgt snapshot av innvandringshistorikken er ikke så interessant, i og med at den ikke er noen jevn kurve.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke fulgt med på debatter om innvandring i nettavisene. Mener du dette er representativt for befolkningen?

De som støtter status quo har ikke noe incentiv til å bry seg. De har ingenting å klage over. Hvorfor skulle de delta i slike debatter? Jeg tror ikke det er så mange som har en pervers glede av å bruke sitt intellekt på fruktesløse debatter, slik som Geir. Spesielt ikke dersom man blir møtt med en aggressiv tone og personangrep.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ha innvandring, punktum.

Hva er det som er så "stas" med innvandring da? Liker du å ha større arbeidsledighetstall, flere utenlandske kriminelle i norske fengsler? Større kulturforskjeller? Kvinneundertrykkende sharia lover?

Endret av chevyz28
Lenke til kommentar

Oslo har allerede alt for tett innvandrings befolkning, jeg er i Oslo by ifra vest til øst 4-5ganger i uka hører sjeldent noen prater Østlandsk dialekt, går som oftest i Polsk,Svensk,Urdu,Arabisk samt div Afrika språk..

Finnes ikke noe sjarm i hvordan Oslo har utviklet seg de siste 30årene med hensyn til befolkningen.

Lenke til kommentar

Oslo har allerede alt for tett innvandrings befolkning, jeg er i Oslo by ifra vest til øst 4-5ganger i uka hører sjeldent noen prater Østlandsk dialekt, går som oftest i Polsk,Svensk,Urdu,Arabisk samt div Afrika

språk..

Finnes ikke noe sjarm i hvordan Oslo har utviklet seg de siste 30årene med hensyn til

befolkningen.

Mange turister reiser til storbyer for å se på de forskjellige etniske deler i nyc, Toronto, LA, San Diegi, London og mange andre fargerik byer tidliger Oslo ca 1970 ble kjedelig i forhold til byer med mindre homogene intersannte neighborhoods

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...