Gå til innhold

Halvparten innvandrere i Oslo innen 2040

220 stemmer

1. 1. Ønsker du mer, mindre eller lik innvandring som nå?

• Mer
      9
    • Lik
      24
    • Mindre
      187

Anbefalte innlegg

Skatteflyktning:

...

God debattkultur krever nå at du medgir at du tok feil, og at

1. Mussolini faktisk IKKE hadde noe imot folk fra 3. verden

2. Der ER store likheter mellom det økonomiske systemet i Norge og det Fascistiske

Closure rule

A failed defense of a standpoint must result in the party that put forward the standpoint retracting it and a conclusive defense of the standpoint must result in the other party retracting its doubt about the standpoint.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pragma-dialectics

Deretter kan vi skifte tema til den neste (over-)troen du har.Ditt trekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han hadde sikkert ikke noe i mot folk fra den tredje verden, men han tok ikke inn en mengde som tilsvarte 10% av italias befolkning under dekket av at de skulle være behjelpelig med sosiale tjenester.

Tja, om alt er så dønn likt med det økonomiske systemet vi har i dag så er det i grunn litt rart at man gikk til krig mot dem. Virker litt kontraproduktivt.

Også har vi det at Mussolini sparket ut frimurere, spekulanter og annet søppel da.. søppel som får operere fritt i dagens Norge.

Hva med denne tråden? Hva slags konklusjon drar du av den?

Egentlig ingen. Men det er koselig at du finner forumet jeg brukte så mye tid på å bygge opp mer troverdig enn SSB. Da har jeg vel gjort noe godt i mine år som politikkgeneral her.

(Nei Dotten, jeg lengter ikke tilbake! :wee: )

Geir :)

Her får man i det minste en vilkårlig sammensatt gruppe, disse "undersøkelsene" til SSB blir foretatt ved at man tar kontakt med ymse grupperinger for å oppnå et gitt politisk resultat. Korrupsjon.

"La oss ringe til folk på grønland med arabisk-lignende etternavn og spørre dem om hva de synes om innvandring"

Lenke til kommentar

Her får man i det minste en vilkårlig sammensatt gruppe, ...

Nei, det gjør man faktisk ikke. Det har bedre seg litt med årene, men forumet har antagelig 80% medlemmer mellom 15 og 25, av dem igjen et overveldende flertall gutter. Av dem igjen en stor gruppe med alvorlige fritidsproblemer, skal vi dømme etter posthistorikken. (Sier jeg, med over 16000 innlegg... :wee: )

disse "undersøkelsene" til SSB blir foretatt ved at man tar kontakt med ymse grupperinger for å oppnå et gitt politisk resultat.

Jeg mistenker at du faktisk tror det. Har du noen kilde på dette?

Korrupsjon.

Det er en relativt alvorlig påstand som jeg antar at du kan dokumentere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje du kan i stedet for å spørre meg om kilde til hvordan dine kilder har kommet til sine konklusjoner gjøre det selv?

Hvem har blitt spurt i undersøkelsen? Hvordan gikk man frem for å få et tverrsnitt av befolkningen? Ble det benyttet et eksternt byrå? Er det tenkelig at de har en agenda og ønsker et gitt utfall?

Lenke til kommentar

Her er hva satans sensurbyrå har våget å røpe angående "undersøkelsen".

"Høyt utdannede mer positive

Befolkningens holdninger varierer som tidligere etter bakgrunnsfaktorer som kjønn, alder, utdanning og bosted. Kvinner er i noen sammenhenger mer ”innvandrervennlige” enn menn. Etter alder er de eldste (67-79 år) de mest skeptiske, mens de to yngste aldersgruppene (16-24 år og 25-44 år) er mest positivt innstilt. Høyere utdanning går sammen med mer positive holdninger til innvandrere og innvandring. Det største skillet i holdninger går mellom utdanning på videregående nivå og på universitets- og høgskolenivå.

Bosatte i de mest tettbygde strøk er gjennomgående mer positivt innstilt til innvandrere og innvandring enn bosatte andre steder i landet. Skoleelever/studenter og personer i inntektsgivende arbeid er også mer ”innvandrervennlige” enn trygde- eller pensjonsmottakere. Det samme er tilfelle med personer som har kontakt med innvandrere sammenliknet med personer uten slik kontakt."

Man har med andre ord begrenset mengden eldre man har spurt (i de fleste kulturer blir de eldre ansett som vise, men tydeligvis ikke i Norge).

Man har spurt mange kjerringer.

Man har spurt mange som er nettopp ferdig med hjernevaskingsfabrikken som er norsk grunnskole

Man har spurt fjottene på vestkanten og da sikkert klovner som Hylland-Eriksen og i samme slengen fått telefonlisten hans.

Og vips så har man det resultatet man lette etter og Geir kan da presentere det at det norske folk er begeistret for innvandring på diskusjon.no innpakket i en graf fra SSB.

Lenke til kommentar

Og vips så har man det resultatet man lette etter og Geir kan da presentere det at det norske folk er begeistret for innvandring på diskusjon.no innpakket i en graf fra SSB.

Kunne jo være greit å se på valgresultatet da.. virker ikke som det er så mye motstand da heller...

Da er kanskje alle mest opptatt med å tenke på hvilket parti som gir dem de beste økonomiske fordelene, men likefullt... Er mye mulig at penger betyr mest, men det virker som de gir fullstendig blaffen så lenge de ikke har for mange i nabolaget..

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Kanskje du kan i stedet for å spørre meg om kilde til hvordan dine kilder har kommet til sine konklusjoner gjøre det selv?

Hvem har blitt spurt i undersøkelsen? Hvordan gikk man frem for å få et tverrsnitt av befolkningen? Ble det benyttet et eksternt byrå? Er det tenkelig at de har en agenda og ønsker et gitt utfall?

Ærlig talt! Du kommer med grove påstander om korrupsjon og så har du faktisk ingenting å vise til? Flaut

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste som er flaut her er det du greier å lire ut av deg. Det er ikke noe kontroversielt å hevde at statlig tilknyttede SSB jobber utifra en forhåndsbestemt agenda noe som ble demonstrert av innlegget under det du valgte å sitere. Ja, det er flaut, nærmest pinlig.

Du har ikke vist eller dokumentert noe som helst. Du kommer med alvorlige anklager, da bør du ha noe å backe det opp med. Hittil har du ingenting. Flaut ja

Lenke til kommentar

Jeg henviste til hva slags metoder de har benyttet for å oppnå resultatet med deres egne ord og at du ikke greier å se det sier det meste om dine nedsatte kognitive evner. Kanskje du vil diskutere noe som er relatert til tråden i stedet for å henge deg opp i bagateller?

De skriver hvilke tendenser de kunne lese utifra resultatene, ingenting der om metoder som går innunder korrupsjon. Du har påstått at dette kun er en svindel, da får du komme med kilder på dette. Om du ikke har annet enn svada rundt mine kognitive evner har du egentlig sagt nok. Flaut ja.

Ps. Du har kanskje en historie med forskjellige profiler på dette forumet?

Lenke til kommentar

Når noen presenterer statistikk over noe man demonstrerbart vet at er et falsum så må man naturligvis anta at det er korrupsjon på gang.

Her kan du lese litt om hva korrupsjon er for noe så blir du kanskje litt klokere du også

http://no.wikipedia.org/wiki/Korrupsjon

Nei, jeg har ingen historie med forskjellige profiler på forumet, var det derfor du kom med dette intetsigende svadaet ditt kanskje? for å forfølge noen du tror jeg er?

Se på hva som blir sagt ikke hvem som (du antar) sier det.

Jeg poster igjen hva jeg skrev ovenfor slik at det kanskje går inn i den trange nøtta di.

Man har med andre ord begrenset mengden eldre man har spurt (i de fleste kulturer blir de eldre ansett som vise, men tydeligvis ikke i Norge).

Man har spurt mange som er nettopp ferdig med hjernevaskingsfabrikken som er norsk grunnskole

Man har spurt fjottene på vestkanten og da sikkert klovner som Hylland-Eriksen og i samme slengen fått telefonlisten hans.

Lenke til kommentar

Spørs hva slags innvandrer det er!

Innvandrer som er oppvokst i Norge og er norsk statsborger og er intergrert i samfunnet.

Innvandrer som kommer til Norge for å utføre kriminelle handlinger.

50% innvandrere som er oppvokst i Oslo er jo helt norske. Da er det like greit at det er 50% fordi de har intergrert seg.

50% kriminelle innvandrere er ikke bra. Da blir det mye skyting, ran, slosskamper på nattklubber og dødsfall på gatene i Oslo. Mye dop og stuff like that. Da blir det også mer prostitusjon og menneske handel og smugling.

Så lenge det er 50% intergrerte innvandrere så er jeg fornøyd. Er det kriminelle innvandrere så blir det et helvete å bo i Oslo.

Muslimer som er intergrert og oppvokst i Norge er greit å ha som norsk statsborger. De intergrerte muslimene kan skille mellom galt og rett.

Muslimer som Mullah Krekar er ikke bra å ha i landet. Mannen kan jo ikke skille mellom hva som er riktig og galt. Alt Mullah sier er riktig mens alle andre tar feil.

Intergrerte muslimer = FINT Å HA

Muslimer som ikke er intergrerte = ikke fint å ha! Ta Mullah for eksempel.

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar

Når noen presenterer statistikk over noe man demonstrerbart vet at er et falsum så må man naturligvis anta at det er korrupsjon på gang.

Her kan du lese litt om hva korrupsjon er for noe så blir du kanskje litt klokere du også

http://no.wikipedia.org/wiki/Korrupsjon

Nei, jeg har ingen historie med forskjellige profiler på forumet, var det derfor du kom med dette intetsigende svadaet ditt kanskje? for å forfølge noen du tror jeg er?

Se på hva som blir sagt ikke hvem som (du antar) sier det.

Jeg poster igjen hva jeg skrev ovenfor slik at det kanskje går inn i den trange nøtta di.

Ingenting? Ikke en eneste undersøkelse som motstrider SSB sine tall? Ikke noenting som avslører at SSB er korrupt? Du har ingenting annet enn dine løse påstander og usakligheter om at jeg er trang i nøtta? Flaut ja

Lenke til kommentar

<p>

Han hadde sikkert ikke noe i mot folk fra den tredje verden, men han tok ikke inn en mengde som tilsvarte 10% av italias befolkning under dekket av at de skulle være behjelpelig med sosiale tjenester.

Libya tilsvarte vel omtrent 2.5% av Italias befolkning på det tidspunktet, klart der var IKKE KUN derifra folk kom til Italia. De hadde tross alt Etiopia og Somalia etc også som folk kom fra. Så vertok de da Albania etc. Videre bare påpeke at "Italia" ikke eksisterte før 1860 så hvorvidt man kan snakke om "italienere" før Mussolini er jo litt spekulativt.

Tja, om alt er så dønn likt med det økonomiske systemet vi har i dag så er det i grunn litt rart at man gikk til krig mot dem. Virker litt kontraproduktivt.
Fascismen tapte krigen, men vant freden. Kun siden midten av 70-årene at den er i sakte retrett.
Lenke til kommentar

<p>

Libya tilsvarte vel omtrent 2.5% av Italias befolkning på det tidspunktet, klart der var IKKE KUN derifra folk kom til Italia. De hadde tross alt Etiopia og Somalia etc også som folk kom fra. Så vertok de da Albania etc. Videre bare påpeke at "Italia" ikke eksisterte før 1860 så hvorvidt man kan snakke om "italienere" før Mussolini er jo litt spekulativt.

Fascismen tapte krigen, men vant freden. Kun siden midten av 70-årene at den er i sakte retrett.

Men dette er jo okkuperte nasjoner og ikke folkegrupper man har tatt sikte på å "integrere" for å dekke fiktive behov i hjemlandet.

Lenke til kommentar

Her og selvsagt, men jeg tenker mest på nettaviser og den slags. De pleier som regel å vise sånn roughly 90% i mot, men likevel er det altså de 10% som får diktert policy.

Du må gjerne vise meg en slik poll. I mellomtiden skal du få smake litt på en ordentlig undersøkelse tatt på et representativt utvalg av SSB. Merk at spørsmålene vekselvis er innvandringspositive og innvandringsnegative, for å unngå bias. Jeg har laget diagrammer av dem, der blått og grønt representerer de innvandrinspositive, og orange og rødt de innvandringsnegative svarene, med gult i midten. De innvandringspositive spørsmålene vil da ha blått på toppen, den innvandringsnegative vil ha rødt på toppen, for å symbolisere enighet. Fargene viser altså ikek om man er enig i påstanden, men om svaret representerer et innvandringspositivt eller -negativt standpunkt.

Med andre ord: Søyler med mer blått og grønt enn rødt og oransje viser at flertallet er positive (eller ikke negative) til denne siden ved innvandring.

Originalstatistikken finner du her: http://www.ssb.no/em...1-12-05-01.html

post-52698-0-78100900-1338232711_thumb.png

Som vi ser mener under 20% at innvandrere ikke beriker det kulturelle livet her i landet, og antallet er synkende.

post-52698-0-79182000-1338232731_thumb.png

Det eneste diagrammet der de "røde og oransje" er flest: Folk mener at innvandrere bør bli mer norske.

post-52698-0-08195300-1338232746_thumb.png

Et mindretall mener at innvandrere flest misbruker velferdsordningene, og de blir ikke flere. (Årstallene ramlet ut på denne grafen.)

post-52698-0-41885100-1338232934_thumb.png

Så godt som alle mener at innvandrere bør ha samme mulighet til arbeid som nordmenn.

post-52698-0-24651100-1338232951_thumb.png

Nesten 80% er enig i at innvandrere flest gjør en nyttig innsats i arbeidslivet. (Her ble det feil i fargene.)

post-52698-0-54358600-1338233061_thumb.png

Andelen som føler at innvandrere er en kilde til utrygghet er synkende, og idag langt lavere enn de som ikke føler det.)

Om jeg skal utsette noe på undersøkelsen er det at jeg mener en del av spørsmålene er ufullstendige. Eksempelvis spørres det om innvandrere flest er en kilde til utrygghet. Her vil jeg svare klart nei, men jeg ville svart ja om spørsmålet var hvorvidt innvandringen var en kilde til utrygghet. Jeg tror dette i stor grad preger resultatet. Hadde vi ikke en undersøkelse for ett års tid siden som viste at over halvparten var negative til dagens innvandringspolitikk? Uten at jeg har den for hånden her og nå.

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar

Ingenting? Ikke en eneste undersøkelse som motstrider SSB sine tall? Ikke noenting som avslører at SSB er korrupt? Du har ingenting annet enn dine løse påstander og usakligheter om at jeg er trang i nøtta? Flaut ja

Så du tror i all oppriktighet at det er sannhetsgehalt i SSBs statistikk? på tross av f.eks avstemningen i denne tråden og tja, samtlige debatter om innvandring som viser det totalt motsatte? Ja, det vil jeg si at er temmelig flaut, men det endrer seg kanskje når kulene dine har falt i pungen.. Inntil at det skjer så setter jeg deg på ignore slik at jeg slipper din forstyrrende oppførsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...