Gå til innhold

Halvparten innvandrere i Oslo innen 2040

220 stemmer

1. 1. Ønsker du mer, mindre eller lik innvandring som nå?

• Mer
      9
    • Lik
      24
    • Mindre
      187

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvis jeg var diktator i Norge!

Jeg vil stoppe all innvandring til landet og at det skulle lovfestes at ingen kan få norsk statsborgerskap i framtiden.

Videre skulle alle som ikke kan regnes som norske/nordiske/germanske, etter en nyopprettet nasjonal oppskrift, tvangsutsendes og selvfølgelig miste det norske statsborgerskapet.

Måten dette skulle foregå på hadde vært basert på hva vedkomne hadde gjort /oppnådd. En person som har vært flink ved å jobbe, unngått kriminalitet, gjort samfunnsgunstige innsatser osv hadde fått fordeler. De minst ønskelige innvandrerne hadde blitt kastet ut først. De innvandrerne som ikke hadde fullført starffene sine, kunne og skulle blitt straffet på andre måter.

Arbeidstillatelser hadde blitt gitt til spesielt utvalgte. Dette måtte vært hvis det var spesiell trengsel etter feks. en type fagkunnskap. Arbeidstillatelen hadde gitt bolig, bil og husholdning pluss rett til å ferdes i restriksjonerte områder. Han/hun måtte ha med seg ektefelle som skulle bo og leve i utvalgte område.

:)

Lenke til kommentar

Hvis jeg var diktator i Norge!

Du måtte nok vært diktator for å få igjennom noe sånt i Norge ja. Heldigvis er du ikke det, mener jeg.

Jeg vil stoppe all innvandring til landet og at det skulle lovfestes at ingen kan få norsk statsborgerskap i framtiden.

Vil du stoppe all utvandring av nordmenn også da? Eller antar du at de landene som ikke får innvandre hos oss allikevel vil la oss innvandre hos dem?

Videre skulle alle som ikke kan regnes som norske/nordiske/germanske, etter en nyopprettet nasjonal oppskrift, tvangsutsendes og selvfølgelig miste det norske statsborgerskapet.

Hva skulle den oppskriften være?

Hvor skulle du tvangsutsende folk med norsk statsbprgerskap? Hvem ser du for deg at ville ta imot dem?

Måten dette skulle foregå på hadde vært basert på hva vedkomne hadde gjort /oppnådd. En person som har vært flink ved å jobbe, unngått kriminalitet, gjort samfunnsgunstige innsatser osv hadde fått fordeler. De minst ønskelige innvandrerne hadde blitt kastet ut først.

Igjen, hvem skal ta imot disse minst ønskelige innvandrerne når vi ikke vil ha dem? Hva slags fordeler er du vil gi de "flinke"? De skal jo i alle fall tvangsutsendes sier du over.

De innvandrerne som ikke hadde fullført starffene sine, kunne og skulle blitt straffet på andre måter.

Hva slags andre måter?

Arbeidstillatelser hadde blitt gitt til spesielt utvalgte. Dette måtte vært hvis det var spesiell trengsel etter feks. en type fagkunnskap. Arbeidstillatelen hadde gitt bolig, bil og husholdning pluss rett til å ferdes i restriksjonerte områder.

Hvor lenge tror du høyt kvalifiserte mennesker vil bo i en ghetto? Da måtte vi nok betalt dem godt. Skulle de fått skoler, sykehus med mere i disse områdene?

Han/hun måtte ha med seg ektefelle som skulle bo og leve i utvalgte område.

Hva med ugifte eksperter da? Måtte de gifte seg før de fikk komme? Hva hvis de hadde barn: Skulle disse barna også måttet leve internert i ghettoene? Hva slags ungdom tror du det hadde blitt av dem?

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Vil du stoppe all utvandring av nordmenn også da? Eller antar du at de landene som ikke får innvandre hos oss allikevel vil la oss innvandre hos dem?

Nei, de nordmenn som ønsker å utvandre står fritt til det, men de mister umiddelbart sitt statsborgerskap. Dette betyr at de, ettersom norske statsborgerskap ikke gis, vil for alltid være utelukket Norge. Hvem som ønsker å ta disse imot er komplett irrelevant for meg som diktator : )

Hva skulle den oppskriften være?

Altså Nordmenn. De som oppfyller kravene til å være Nordmann.

Hvor skulle du tvangsutsende folk med norsk statsbprgerskap? Hvem ser du for deg at ville ta imot dem?

Fordi en er ikke norsk bare fordi en har norsk statsborgerskap, det handler om hvilke gener en har. Jeg ser for meg at Somalia tar imot somalierne, Irak tar imot irakerne også videre.

Igjen, hvem skal ta imot disse minst ønskelige innvandrerne når vi ikke vil ha dem? Hva slags fordeler er du vil gi de "flinke"? De skal jo i alle fall tvangsutsendes sier du over.

Jeg som diktator har naturligvis ikke myndighet til å bestemme hvem skal skal ta imot hvem men vedkomne skal ut av Norge. Hvilke land som vil ta imot hvem er også irrelevant for meg som diktator. Nå gjelder dette bare ekstreme tilfeller der personen har gjort noe så grovt i mine øyne at jeg ikke har sympati. Dette gjelder ikke mennesker som har vært lovlydige, for eksempel. Fordeler såkalte "flinke" innvandrer kunne fått, hadde vært økonomisk støtte. En "flink" pakistaner kunne fått sponset palass i Pakistan for eksempel. Og ja, alle som ikke regnes som norske, nordiske eller germanere skulle blitt tvangsutsendes. Naturligvis de minst ønskelige først, de mest ønskelige sist. Rettighetene en har her avhenger altså av hva en gjort i Norge.

Hva slags andre måter?

Kanskje i form av arbeid, kanskje i form av å kappe av kroppsdeler. : ) Har ikke tenkt mye over dette punktet. Det må stå i samsvar med forbrytelsen. Fornærmede skulle kunne få vært med på avgjørelsen.

Hvor lenge tror du høyt kvalifiserte mennesker vil bo i en ghetto? Da måtte vi nok betalt dem godt. Skulle de fått skoler, sykehus med mere i disse områdene?

Hvorfor ghetto? Det er overhode ikke aktuelt med ghettoer i mitt Norge som diktator.Disse områdene hadde eksempelvis vært en by pluss minus hva enn mine rådgivere hadde overtalt meg til.

Og ja, med en arbeidstillatelse får du sykehusrett på like linje med Nordmenn. Foreløpig er jeg villig til å la barn(a) til arbeidsinnvandrern få skolegang, men mer om dette siden.

Hva med ugifte eksperter da? Måtte de gifte seg før de fikk komme? Hva hvis de hadde barn: Skulle disse barna også måttet leve internert i ghettoene? Hva slags ungdom tror du det hadde blitt av dem?

Ugifte eksperter er ikke ønskelig. Jeg ser dog ikke for meg at jeg ville kommet i situasjonen der ingen gift mann/kvinne på denne jord er villige til å ta dette tilbudet ( ikke det at jeg blivende diktator er spesielt realistisk heller ). De måtte vært gift på forhånd over en viss tid. Barn involvert hadde ikke lvet i ghettoer. Ghettoer hadde ikke ekstistert.

:wee:

Lenke til kommentar
Fordi en er ikke norsk bare fordi en har norsk statsborgerskap, det handler om hvilke gener en har.

Tja, og hvilke gener er da "norske"?

Det kan jeg ikke svare på nå. Men når noen nevner "Nordmann" så skal de se for seg noe slikt

post-274051-0-57060400-1337681265_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nei men huff da. Hadde bare indianerne i Amerika blitt advart på en lignende måte. "Om hundre år kommer landet deres til å bestå av 99% innvandrere med en annen hudfarge og kultur" ...

Indianerne allerede var multikulturelle med flere språk og kulture spredt rundt landet som ofte var i krig mot hverandre, langtifra en homogen kultur. Så kom ikke innvandrere med en annen hudfarge og kultur men innvandrere med flere hudfarge og kulturer.

Lenke til kommentar

Nei men huff da. Hadde bare indianerne i Amerika blitt advart på en lignende måte. "Om hundre år kommer landet deres til å bestå av 99% innvandrere med en annen hudfarge og kultur" ...

Indianerne allerede var multikulturelle med flere språk og kulture spredt rundt landet som ofte var i krig mot hverandre, langtifra en homogen kultur. Så kom ikke innvandrere med en annen hudfarge og kultur men innvandrere med flere hudfarge og kulturer.

Og det forandrer saken på hvilken måte? :hmm:

Lenke til kommentar

Skal bli litt glessent i landet ser det ut som

Du er bare negativ. Uansett hva jeg hadde svart så hadde du funnet på noe kritiserende å si.

Velkommen til internett! :)

Men nei, det er ikke uansett hva du hadde svart. Hadde du sagt at du egentlig var for fri ferdsel og ingen grenser så hadde han ikke kritisert deg. Men han (og jeg) er faktisk mot nasjonalisme og diktatur.

Geir :)

Lenke til kommentar
Du er bare negativ. Uansett hva jeg hadde svart så hadde du funnet på noe kritiserende å si.

Positive ting omkring dine observasjoner:

de nordmenn som ønsker å utvandre står fritt til det
Utmerket tiltak ettersom mange flere trolig vil ønske seg en endring.
Jeg som diktator har naturligvis ikke myndighet til å bestemme hvem skal skal ta imot hvem
Ditt diktatur ser ut til å ha visse territorielle begrensninger, hvilket er mer enn man kan si om mange andre.
Det må stå i samsvar med forbrytelsen. Fornærmede skulle kunne få vært med på avgjørelsen.
Din forståelse av rettferdighet er KANSKJE litt bedre enn dagen diktatur.
Disse områdene hadde eksempelvis vært en by pluss minus hva enn mine rådgivere hadde overtalt meg til.
Du innser at i realiteten er det byråkratene som vil bestemme også i ditt diktatur, selv om du ikke ser ut til å få med deg implikasjonene av dette.
ikke det at jeg blivende diktator er spesielt realistisk heller
Du innser at dette KUN er en fantasi, hvilket dagens politikere desverre IKKE gjør.
Lenke til kommentar

Og det forandrer saken på hvilken måte? :hmm:

Det gjør et nøyere mer nyansert inntrykk og viser atsammenlignelsen med innvandring i Norge holder ikke

Sammenligner du lille Norge med enorme USA? Prøv med Europa mot USA.

Indianerne allerede var multikulturelle med flere språk og kulture spredt rundt landet som ofte var i krig mot hverandre, langtifra en homogen kultur.

Europeerne er allerede multikulturelle med flere språk og kulturer spredt rundt på kontinentet som ofte er i krig mot hverandre, langtifra en homogen kultur.

Passer perfekt. Det gjelder altså for den innledende invasjonen av Amerika (indianerland). Når det gjelder den senere innvandringen til USA, er situasjonen en annen, som jeg har vist i et annet innlegg. Uansett er det veldig søkt å bruke europeernes ran av indianerland som et argument i innvandringsdebatten, uansett om man er for eller mot innvandring. Det blir å gripe etter halmstrå for å finne noe som støtter synet sitt.

Lenke til kommentar

Nja, nå var nok mitt lille innspill mest for å illustrere hva jeg synes om mye av argumentasjonen som blir framsatt av enkelte her.

Skal jeg kort forklare hva jeg mener om saken, så er den som følger: Innen et X antall år, så vil vi alle være lysebrune i huden, ha ett av 2-3 verdensspråk som sitt eget, ha bare vage forestillinger om hvilket geografiske område av verden som er "vårt". Globaliseringen vil sørge for det. Å kjempe mot er bare bortkastet energi, og dødfødt. Mye bedre å forsøke å innfinne seg med det, og gjøre det beste ut av det. Nasjonalister og rasister er en døende "rase" :)

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...