siljesto Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 ca kl 1400. 8. Januar Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
se# Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Jeg likte både månebildet ditt og dette. Dessverre står ikke teknisk kvalitet i stil til "innholdet" av bildene. Jeg vet ikke om det skyldes begrensninger i kameraet eller litt manglende kunnskap fra din side. Dette bildet oppfatter jeg som alt for lyst, noe som gjør at mye av snøen med sol rett på blir helt hvit. At noen områder blir slik trenger ikke gjøre så mye, men når store områder blir utbrent ser det rart ut, det synes i hvert fall jeg. Hvitbalansen er gjør at skyggeområder ser veldig blå ut. Det er vanskelig å få både solbelyste områder og skygge riktig samtidig, men litt mindre blått hadde gjort seg. Månebildet er fint fanget synes jeg, men dessverre ikke helt skarpt. Når du bruker så lang lukkertid som 1/17 seksund og kraftig tele er stativ ideelt. De færreste drar på det, men ofte er det mulig å finne noe å sette kameraet på eller lene seg mot for ekstra støtte. Er det absolutt ingenting så ta mange bilder så øker sjansen for at et blir perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg