Gå til innhold

Battlefield 3 lagger selv på lav settings.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei, kommer med noen forslag til:

1) Disable HyperTreading i BIOS

2) Sett prioritet på Battlefield 3 i prosesser til Sanntid

Har nettopp vært inne i BIOS. Men jeg kunne ikke finne noe som het HyperTreading?

Det er fordi 2500 ikke har HT.

Ser ikke ut som det er et problem av for svakt skjermkort. Det virker som BF3 har en del problemer hvis man leser diverse forum..

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Ok, men hvis det er BF3 som har problemet, hvorfor har ikke alle dette problemet da? Har oppdatert spillet og drivere til det nyeste. Og skjermkortet skal jo være bra nok. For selv om jeg sette alt på low, og oppløsning til laveste, er det framdeles sånn stutter lag.

Lenke til kommentar

Har du funnet en løsning på problemet ditt? Jeg kan tenke meg at det er noe galt med harddisken din. Du kjører spillet på harddisk, ikke sant? Kan være den som sliter generelt sett og sliter ekstra med mye grafikk, som du nevnte når du gikk inn i skog.

Skal ha nesten det samme oppsettet som deg og jeg har tenkt å kjøre BF3 fra SSD, håper inderlig at jeg ikke ender opp med samme problem. PC'en min er vell klar i starten av april, så hvis du ikke har funnet løsning til da så kan jeg sjekke innom og si hvordan det går med SSD.

Edit: Ser nå at speccsa dine står i signaturen og du har SSD listet der, hehe. :)

Endret av xcitu
Lenke til kommentar

Det er SSD jeg kjører spillet på ja. :)

Men skal dette ha noe å si? Om det er noe gale med den vet jeg ikke, men har ikke hatt noe problem med Crysis 2 eller andre krevende grafikk spill på den, så SSDen er nok ikke ødelagt.

Men, nei. Jeg har ikke funnet løsningen, har ikke testet så mye i det siste. Men ingen av tipsene jeg har fått har fungert dessverre. :(

Lenke til kommentar

Det er SSD jeg kjører spillet på ja. :)

Men skal dette ha noe å si? Om det er noe gale med den vet jeg ikke, men har ikke hatt noe problem med Crysis 2 eller andre krevende grafikk spill på den, så SSDen er nok ikke ødelagt.

Men, nei. Jeg har ikke funnet løsningen, har ikke testet så mye i det siste. Men ingen av tipsene jeg har fått har fungert dessverre. :(

Du har ikkje testet mitt tips med Format C:\ ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, det er kodingsfeil i bf3 så vidt jeg vet og har hørt. Har samme problemet du har selv - med 6950 2 Gb dram. En venn av meg har to 6970 crossfire, og han har også slike problemer.

Kodingsfeilen er helt idiotisk. Har hørt at det er "spikes", i ytelse som kommer hele tiden i bf3 sin engine, og det hjelper ikke å skru ned grafikken siden det er en kodingsfeil.

Ikke noe problem for meg egenltig siden jeg synes bf3 er et elending spill men dette er bare en av tingene som viser at de ikke tok seg nok tid og pushet spill ut for tidlig, i en dårlig, uferdig versjon.

Ea og Dice har mistet min tro.

Lenke til kommentar

Nå vil jeg bare si at jeg er forbanna LEI!!!!!!!!!!!

Har re-installert Windows på nytt, og nå vil ikke spillet starte engang. Når jeg trykker på spillet i Origin, kommer det opp at Battlefield 3 starter, men så kommer ikke Battlelog opp. Går jeg inn på battlelog selv, så står det kun joining server... Altså, den vil ikke starte spillet.

Har ikke peiling hva jeg skal gjøre. Nå er det lagging + spillet ikke starter, akkurat det jeg trengte.

Noen som vet hva som er galt? Men må si meg enig i hva du sier PcAj. BF3 er et problem!

Stikker tilbake til konsollversjonen istedet, den fungerer ihvertfall.

Lenke til kommentar

Nei, holder på å installere et annet nå.

Men BF3 startet første gangen etter reformateringen, men etter jeg startet maskinen på nytt, ville ikke spillet starte. Så oppdaterte jeg maskinen med mange windows oppdateringer, så fungerte det igjen. Når jeg re startet maskinen igjen, fungerte det ikke..

EDIT: Ja, andre spill starter helt fint.

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Høres ytterst merkelig ut, har du prøvd å restarte maskinen en gang til bare for å sjekke om det kan fikse det? "Have you tried turning it off and on again?"

Endret av cfg
Lenke til kommentar

Ja, har prøvd og tatt den av og på flere ganger. Men vet virkelig ikke om jeg orker å begynne med installering av Windows igjen.

Det virker som den starter spiller av og til. Men den virker ikke nå, så kan godt hende det starter senere. Så jeg vet ikke hva som er gale? Merker at det er mer stress med PC gaming ja. :(

Lenke til kommentar

Hehe, er ikke så alt for mye stress med pc gaming når man ikke har problemer, eller har drevet med det en stund som gjør at du finner ut hva som kan være galt.

Men mangler du erfaring kan jeg godt se hvordan dette kan være ytterst frustrende.

Forklar meg akkurat hva som skjer når du starter Battlefield via Battlenet, kanskje det kan være noe der, hvilket antivirus bruker du for eksempel, da noen anti virus program har noen småproblemer med battlelog?

Lenke til kommentar

Ja, hehe. Er ikke så flink med dette. Er vandt til å bare hive disken inn i Xboxen å spille.

Det som skjer - Jeg skal joine en game via battlelog, trykker, og det kommer opp i origin "starter Battlefield 3". Men ingenting skjer, står kun "joining server" i battlelog.

Jeg bruker Microsoft Security Essentials. Det brukte jeg før reformateringen også, ingen problem da.

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Det står "Launching Campaign", så kommer det opp en rute som heter brukerkontroll. Der står det "Vil du tillate at følgende program gjør endringer på denne datamaskinen. Så står det kun Initializing... nede i venstre hjørne i battlelog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...