Gå til innhold

Battlefield 3 lagger selv på lav settings.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et lite problem. Det lagger i Battlefield 3 selv på lav setting med: Nvidia GTX 560 TI, INTEL i5-2500 og 8 GB RAM. Det er ikke FPS lagging det er snakk om, maskinen klarer det bra på high og noe på ultra. Så jeg lurer på hva som kan være problemet.

Jeg skal ha de nyeste driverne, og har installert spillet på nytt, uten resultat. Både singelplayer og multiplayer.

Noen løsninger?

Takker på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke FPS lagging det er snakk om

Mkay? Stutter/freeze eller noe lignende?

Det kan minnes om det ja.

Ikke like mye som denne videoen, men det er utrolig irriterende. Hva kan gjøres for å fikse dette? Det kan jo ikke være nettverket, med tanke på at jeg får dette lag problemet i singelplayer også.

Tar jeg grafikken ned, reduserer jeg det litt, men det er der framdeles lagging. :(

EDIT: Her er en video til, som er likt mitt problem.

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Prøv:

renderdevice.forcerenderaheadlimit 1

renderdevice.triplebufferingenable 0

i BF3 Console ingame.

Lenke til kommentar

Prøv:

renderdevice.forcerenderaheadlimit 1

renderdevice.triplebufferingenable 0

i BF3 Console ingame.

Prøvde, men gikk ikke. Noe annet jeg kan gjøre, eller er det bare til å avinstallere det. For jeg orker ikke å spille med lagging. :(

Her ser dere det også, i singelplayer. http://www.youtube.com/watch?v=MMPFfjupeq8&feature=related

Det må vel være noe utvei? Det virker som hvis jeg går inn i skogen på Caspian Border, med mye grafikkinformasjon, så er det mer lagging. Men hvis jeg ser opp i skyene, så kan jeg ikke legge merke til så veldig mye. Men som sagt, det er jo ikke FPS lag, det er som dere ser på videoen.

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Nei, hvordan gjør jeg det?

Gå inn i Origin, høyreklikk på Battlefield 3 spillet å trykk "Reparer Installasjon".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Okei, kommer med noen forslag til:

1) Disable HyperTreading i BIOS

2) Sett prioritet på Battlefield 3 i prosesser til Sanntid

Lenke til kommentar

Format c:\

Legg inn win 7 på nytt og installer nyeste dirver som kom ut for et par dager siden.

Blir det ikkje bedre, så får du kjøpe deg bedre skjermkort :p

NVIDIA GeForce 296.10 WHQL

Nei, jeg orker ikke begynne med det. Uansett skal det ikke være grafikkkortet som er for svakt, når det er lagging på LOW settings. Får bare spille det på Xboxen da, hvis jeg ikke finner ut av det.

Andre spill jeg har på PCen går ganske fint, det er kun dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Har nettopp vært inne i BIOS. Men jeg kunne ikke finne noe som het HyperTreading?

Var ett alternativ jeg fant på nett.

Har du satt BF3.exe som sanntid prioritet?

Lenke til kommentar

Har nettopp vært inne i BIOS. Men jeg kunne ikke finne noe som het HyperTreading?

Var ett alternativ jeg fant på nett.

Har du satt BF3.exe som sanntid prioritet?

Jeg er ikke så flink med dette. :roll: Men hvor finner jeg det jeg skal sette til sanntid?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Gå inn på Windows Oppgavebehandling -> Under fanen: Prosesser -> Finn fra BF3.exe eller Battlefield3.exe -> Høyreklikk -> Angi prioritet: Sanntid

Lenke til kommentar

Gå inn på Windows Oppgavebehandling -> Under fanen: Prosesser -> Finn fra BF3.exe eller Battlefield3.exe -> Høyreklikk -> Angi prioritet: Sanntid

Okay, testet det også. Men fikk beskjed at det ikke gikk, og ble satt til høy istedet. Men ble ikke bedre selv når den ble satt på høy.

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Takk for all hjelp så langt. smile.gif

Men noen fler forslag? Ellers bytter jeg Back To Karkand som ligger her. Ikke vits å spille med denne laggingen.

Jeg har spilt konsoll spill hele tiden, og skulle teste PC nå, så er ikke vandt til at sånne problemer så dette kommer. Er det ingen løsning? Hvis noen får sånne problemer, skal det vel gå an å fikse de?

Kjøpte PC til 10 tusen, så er litt trist.

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Takk for all hjelp så langt. smile.gif

Men noen fler forslag? Ellers bytter jeg Back To Karkand som ligger her. Ikke vits å spille med denne laggingen.

Jeg har spilt konsoll spill hele tiden, og skulle teste PC nå, så er ikke vandt til at sånne problemer så dette kommer. Er det ingen løsning? Hvis noen får sånne problemer, skal det vel gå an å fikse de?

Kjøpte PC til 10 tusen, så er litt trist.

Ikkje godt å vite hva av virus og andre programmer du har installert vettu :p

Jeg står enda ved at det kan være lurt å ta en reinstallasjon av windows, med mindre du har sjekka at du ikkje har maskinene full av adaware og dritt på maskinen. Slik lagg som du forteller om, virker som et software problem. Selv om du ikkje har verdens beste skjermkort, så skal det gå ganske greitt med lav bildekvalitet i bf3. Iallefall slå av alt som har med AA å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...