mhagen Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hei! Når har jeg mikket og mekket med brannmuren på min nettopia 3351 router i flere dager. Samme hva jeg gjør, klarer jeg ikke å få åpnet de rette portene for emuel / kazaa. Noen som vet hvordan jeg fjerner brannmuren på skiten? Går ut i fra at Norton kan stoppe ev. virus ved datamaskinen? Lenke til kommentar
Chief Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Gå til http://endring.nextgentel.no og logg på med kundenummer og 8 sifrede passordet som du brukte til aktivering. Der kan du velge å slå av filtersettet (brannmur). Du kan også forwarde f.eks. port 4662 som e-mule bruke (mener bestemt det er denne porten, rett meg om jeg tar feil der), til din ip adresse som du har på maskinen. Kjør --> cmd --> ipconfig for å se ip adressen. Eller om du er inne på ruteren kan du trykke CTRL+N for å gå til CLI. Deretter skriver du sh arp, da får du opp arp tabellen, og der kan du se hvile ip adresser som ruteren har kontakt med internet. Eller det er vel egentlig hvilke MAC adresser den har kontakt med. Du kan også gå til statistics... eller noe i den dur og velge served ip adresses, for å se liste over hvem som har hva ip adresse i nettveket, og for å eksludere, frigi, og reservere en ip adresse. For å slå av filtersettet må du ha admin tilgang på ruteren. Det har du om du har logget inn med admin og noway, om dette ikke går og du logger på med P-kundenummer-10000 og aktiveringspassord vil du ikke ha admin tilgang. Ellers finner du den funksjonen som aktiverer og deaktiverer filtersett unde WAN ... menyen, husker ikke hvor den var der inne, men den er under en eller flere menyer til, du får lete litt. Du får det nok til. OBS! Har du hjemmekontorløsningen så hjelper det ikke samme hva du gjør, da vil det nok dessverre bare ikke virke. VPN = hjemmekontorløsningen. F.eks. den avtalen UiB og UiO har med NextGenTel. -Chief- Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Du kan også forwarde f.eks. port 4662 som e-mule bruke Emule bruker 4662 TCP og 4672 UDP. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Kan man skru av brannmuren på cisco routeren fra NGT? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Det har jeg også lurt på, men har for lite kunnskaper. Jeg skulle likt å testa en primærtilkobling i WinMx. For meg ser det ut som en må åpne to porter og skrive inn nr. på dem i "Settings" ? Hvilke porter og hvordan er det store spørsmålet. Er svært takknemlig for svar. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Glemte å si at jeg har Netopia-routeren. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Forresten, brannmuren eksisterer slik at kun folka inni nettverket og NGT kan forandre på innstillignene. Tar du av denne vil hvem som helst som har IPen din kunne kutte deg av fra internett hvis de ønsker. Så jeg ville heller holdt meg til å NATe porter. Har du bare 1 PC kan du gjøre routeren "transperent" eller noe slikt. Da blir det som om du ikke hadde router Lenke til kommentar
dahlfr Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Noen som har en liten oppskrift på hvordan jeg får til å bruke GuildFTPd (ftp server) med passiv pålogging fra andre med NAT / Vanlig nett? FRD Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Oj - My major mistake ! Byner å bli gammal når`n ikke oppfatter feil. Jeg hadde jo lest igjennom ! Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Kan man skru av brannmuren på cisco routeren fra NGT? [flisespikking] Det er ikkje brannmur i den. Bare NAT [/flisespikking] Du må sitte på maskinen som har adr. 10.0.0.2 Gå in på kundeside, abb.info, konfigurasjon ruter. Logg på med brukernavn/passord Legg til dei portane du trenger i nat tabellen. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 1 : Selv om du fjerner brannmuren må du fremdeles bruke nat (åpen porter mot din maskin) 2 : Barannmuren virker bare fra 0 til 1024 og stenger ingen spesielle p2p programmer. Lær og bruke nat , det komer dere til og ha nytte av helt til IP v6 kommer. PS Cisco routeren har ikke brannmur bare NAT Lenke til kommentar
airguard Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 ang. rutere fra nextgentel både cisco og netopia: http://forum.relativt.net/ Lenke til kommentar
Navido Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 har problemer med audio funksjonen på msn 6.0. Bruker netopia 3351 ruter her. Noen som vet hvordan jeg kan fikse på den? Er det 6901 som er porten for voice på msn 6.0? Noen andre som har hatt det problemet og som har fiksa det? Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg har samme problemet.. Jeg fikk det til i Windows messenger v 5 (nyeste) ved å nat'e porter til cam maskinen.. Men foreløpig null hell i msn mess 6.. se på www.relativt.net og evt microsofts messenger sider.. Skal stå porter der.. jeg husker ikke i farta.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå