Gå til innhold

Fair bruktpris for 5D mk II?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter et 5D Mk II, og da en brukt utgave. Det vil jo være naturlig å tro at dette er et godt tidspunkt, da Mk III akkurat kom, og at Canon offisielt dumpet veiledende pris til 2199$ (i statene).

 

Nypris på kameraet er så lavt som 11 999,- på tilbud her til lands, så da syns ikke jeg det er galt å forvente en OK brukt-kopi (1-3 år gammel, under 50 000 shutter count, få skader/slitasjer) for rundt 9000,-

 

Bruktprisen varierer voldsomt fra 9000-13500 både på foto.no, og finn, de billigere er i dårlig fatning (150k shutter count etc), og de dyrere er jo på nypris.

 

Er det jeg som håper på for mye her, eller er bruktprisen for høy?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strøken kamerahus med under 20.000 eksponeringer vil jeg si er fornuftig med 75-80% av billigste nypris. Godt brukt og 100.000+ eksponeringer er ikke mer enn 50%. Men igjen, flertallet tror de har gull liggende hjemme; så ikke bli overrasket at folk vil ha mest mulig. Det fine er at om prisen er satt høyere enn markedet ønsker å betale; så kjøper ingen :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter et 5D Mk II, og da en brukt utgave. Det vil jo være naturlig å tro at dette er et godt tidspunkt, da Mk III akkurat kom, og at Canon offisielt dumpet veiledende pris til 2199$ (i statene).

 

Nypris på kameraet er så lavt som 11 999,- på tilbud her til lands, så da syns ikke jeg det er galt å forvente en OK brukt-kopi (1-3 år gammel, under 50 000 shutter count, få skader/slitasjer) for rundt 9000,-

 

Bruktprisen varierer voldsomt fra 9000-13500 både på foto.no, og finn, de billigere er i dårlig fatning (150k shutter count etc), og de dyrere er jo på nypris.

 

Er det jeg som håper på for mye her, eller er bruktprisen for høy?

 

Enig med deg. Må du over kr 9000 så er det like greit å kjøpe nytt.

Den store "flommen" og prispresset i bruktmarkedet kommer likevel ikke før 5DIII begynner å bli levert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Billigste Canon 5D markII er i dag hos Japanphoto og Fotovideo, dagens pris er 15.000,- da ser jeg ikke påstanden på at hvis må over 9000,- så kan en like så godt kjøpe nytt som så veldig god. Det er 6000,- i forskjell det, det er det ikke alle som kan legge ut.

 

Men med tanke på at Elkjøp for noen uker siden solgt Canon 5D markII på tilbud til 9995,- så synes jeg nyprisen i dag er drøy, og enkelte brukte er veldig høyt priset.

 

Selv om hva Elkjøp solgte de for egentlig ikke er så aktuellt i dag.Det er jo dagens pris som teller.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg ikke betalt mer en maks 9000,- for ett brukt 5D mkII som har gått under 10000 bilder.

Det blir annerledes når alle butikkene har solgt ut lageret sitt av 5D mkII, når ikke 12k kameraet er tilgjengelig lenger.

 

Hvor koster dette kamera 12 tusen da?

Når de er ferdige med å selge ut 5D mkII så får du en annen sammenligning, virker 10-12k for ett brukt 5D mkII galt når du veier opp mot 5D mkIII?
Lenke til kommentar

Det kan godt være at 5DmkII blir produsert en stund til - er nok mange som gjerne vil ha en mkII, som ikke vil betale ekstra for "pro" autofokus og skuddtakt, og synes mkII er "bra nok".

Er selv happy med min, og har ingen planer om å oppgradere. :)

 

Nei, (bedre) AF er vel ikke høyt prioritert hos deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...