wtf1337 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hei og god dag. Jeg har et meget rart problem som jeg aldri har opplevd noen gang. Problemet er følgende: Jeg oppdaterte bios til den nyeste versjonen og, alt funka fint helt til en dag jeg skulle restarte riggen min. Det som skjer er at jeg ikke kan avslutte den, det står at windows avsluttes og så blir skjermen og svart og jeg hørrer hddene mine slår seg av. Jeg må alså ta og holde inne start/av knappen til den går av. Info: Cpu: Intel® Core™ i5-2500K Processor Hk: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Gpu: ati radeon 5870. Psu : crosshair 650w. Også en del 1 tb og 160 gb hdder. Jeg har prøv følgende: Tilbakestilt bios Oppdatert bios Annen bios versjon Godt gjennom masse ting. Resta CMOS'en. Kan dette være på hardware siden eller software siden? Kansje jeg skal ringe/maile og snakke med komplett om dette. Er det noe annen info dere lurer på skrik ut. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Hæ? Du får ikkje skrudd av maskina, men harddiskane skrur seg av og skjermen blir svart....? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Dersom problemet skyldes at du selv har drevet og flashet BIOS, er ikke dette noe som Komplett vil ta i med en lang tang. Denslags gjøres helt på eget ansvar. Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 Dersom problemet skyldes at du selv har drevet og flashet BIOS, er ikke dette noe som Komplett vil ta i med en lang tang. Denslags gjøres helt på eget ansvar. Maskinen funker helt fint men det går ikke andt å skru den av uten å holde inne av kanppen. Men det kan også skyldes oset pga det var masse windows updates ++ som jeg fikla med mens jeg holt på med biosen. Skal boote in i en live ubuntu cd eller noe og se om problemet oppstår der og. Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 Update: Boota in i ubunto live, alt funker fint der. kan skrue av helt fint der så det må være noe på sofware siden. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Har du sett på innstillingene i strømstyringen? Det er forskjellige valg der for nøyaktig hva f.eks. av/på-knappen gjør når den blir trykket på. Edit: Å f***. Nå glemte jeg at vi snakker stasjonær maskin her ... er så vant til å forholde meg til bærbare, så unnskyld Endret 14. mars 2012 av thomit Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) You see? Endret 14. mars 2012 av wtf1337 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 <<< ¤ >>> Har du sjekket i Biosen at instillingene stemmer?? -frank Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 <<< ¤ >>> Har du sjekket i Biosen at instillingene stemmer?? -frank Njaa hva mener du? Ja har sjekket biosen for alle mulige innstillinger. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Når sånt skjer etter en oppdatering fra Windows så bruker du tilbakestill. Gå noen dager før oppdateringen og se om det hjelper. Edit : Endret emnetittelen som var så og si udugelig Endret 14. mars 2012 av Malvado Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Noen og hjelpe? Kan linke til andre sider jeg har lagd tråder: http://www.hardwareforums.com/threads/rare-problem.31406/#post-163568 http://www.computerforum.com/209711-wont-shutdown.html http://forum.overclock3d.net/index.php?/topic/42817-rare-problem/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå