Gå til innhold

Hydrolift f23 - trenger pleie - pris?

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenker på og kjøpe meg en Hydrolift f23, og noen eg kjenner har en. men den trenger pleie!!!

Ting som ikke er helt som det skal med båten:

1. motor e sprengt (elns), og skal hive i ny motor. Prøve og kjøpe den uten, kanskje uten drev også.

2. luke fremme til kabin er ødelakt, knekt i hjørne på bøyen.

3. setene skulle vært nye.

4. ratt og dasj trenger en god overhaling!

5. vet ikke om alle lys og lanterner funker som dem skal.

6. riper på siden av båten, kan sikkert få dekket dem til under boning eller lignende.

7. den har stått åpen i HELE vinter, ikke tatt spesielt godt vare på altså. Det er flere tegn til slitt oppi båten, og teaken kan trenge en liten overhaling også (tror eg).

8. etter som luken fremme e litt knekt og det er ett lite hull, kommer det vann etc ned inn i kabin fremme. ting kan ha råttnet (?) madrass der inne må mest sansynig ny(?).

9. vindskjerm er ikke av det peneste slag, må ha seg en overhaling med skikkelig vindus vask, rubbing og polering!

10. usikker på om alle puter til båt følger med, og om de gjør vet eg ikke i hvilken stand dem er i.

Noen av dere som vet hva eg burde bydd på denne båten? den står på en henger med pungtert fremdekk og kanskje andre dekk er det også, med eller uten henger. PRIS?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du komme relativ greit økonomisk ut av et sådan prosjekt må du kunne gjøre alt selv og på en ordentlig måte.

Har du sjekket innvendige bedding ?, de pleier ofte og sprekke langsmed skroget under motoren, sjekk også utvendige steglister, hvis du ser langsgående krakeleringer i bunnstoffet i steglistene indikerer det at skrog har fått kraftig medfart.

F23 begynner og bli endel år gammel, den blir fortsatt produsert nå under navnet Stormway F23, husker jeg ikke helt feil var inngangsprisen i 2010 ca. 349.000.- ny.

Hva du burde betale skal jeg ikke spekulere på, sjekk hva greie utgaver går for på finn.no, så kan du trekke fra ca. hvor mye du må påkoste båten. Bare husk at når en båtmotor begynner og bli ca 10 år gammel er det på tide og overhale/bytte oppruste deler.

Hvilken motor er det som står i båten, er det en 6.7liter V8 kan du få kjøp ny blokk relativ rimelig og flytte over alle delene.

Blir det handel kan du sende meg en PM så skal jeg sette deg i kontakt med et firma som har endel deler, interiør, syrefast, luker, etc. liggende på lager som passer til F23.

Og husk at en båteier har bare to lykkelige dager i sitt båtliv, den dagen han kjøper båten og den dagen han selger båten :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Takk for all info, hjelper MYE! :)

e en 262 bensiner som står i atm med sprengt blokk eller noe. skal kun ha båten med skjoldet, skal uten drev og motor. :)

Skal hive i en feit diesel i den ! det som e tøffest og billigest + går best!

For meg e det mangen lykkelige dager med båten. Dagen eg kjøper den, når eg e ferdig med den og sjøsetter, første prøvetur, første kompis / dame tur og dagen eg selger den, heheheh! :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ble det handel på deg eller?

Jeg kjøpte også en småsliten F-23 ifjor, har lakket den i år, ikke kommet på sjøen enda, men sammenlignet med prisene på finn, har jeg endel å gå på før budsjettet er sprengt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...