snoopafella Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hvor finner jeg en oversikt over pipelydene i pc-speakeren? Har sett igjennom manualen men finner ikke noe. Jeg har et Abit nf7-s (v.2) og min nyanskaffede pc starter ikke opp. Har sett igjennom utallige tråder om nf-7 pc`er som ikke starter opp. Jeg får ikke opp noe skjermbilde, og det kommer pipelyder. (1 sek. pip fulgt av ca 5 sek pause før neste pip) Noen med samme HK som vet hvor det finnes en " pipelyd" oversikt? (resten av pc`n i tilfelle noen har vært borti samme problem med samme oppsett og funnet ut noe): xp 2500+ wd raptor seagate 120gb c3d radeon 9800pro 360w chieftec psu Lenke til kommentar
8-) Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg hadde samme problem, det skal vist være noe med cmos jumperne. jeg trodde hele skiten var dau, men komplett fikk det til å virke. og når jeg kom hjem virka det. Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 det er jo bare èn cmos jumper tror jeg.(clear cmos). I manualen står det ikke om noen andre jumpere som har med noe av det jeg sliter med å gjøre.(ikke under jumpers & headers iallefall) Spurte du hva denne cmos jumperen gjorde? Har clearet cmos før oppstart så det er ikke det heller. Lenke til kommentar
Cocheeze Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Bygget en pc for litt siden med samme hovedkort som deg. Hadde samme pipelyd og ikke noe skjermbilde. Viste seg at minnebrikken var død. Prøv med en annen minnebrikke hvis du har tilgang til det. mvh cocheeze Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 jeg kjøpte sånn geil dualpack 256MB golden dragon pc3500, så jeg har prøvd alle kombinasjoner med disse 2.(både dual og hver for seg) Har kikket litt rundt og folk sier at det kan funke med pc2700ram for å få komme inn og flashe bios. Får prøve dette. Takk for svar... Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Pipelyder kan du få oversikt over hvis du søker på "award bios beep codes" på google. Treff på første søk: http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå