Gaffesen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) . Endret 17. september 2012 av Gaffesen Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Nå har ikke jeg mest erfaring med en slik hytte-eiendom og da på en holme. Har heller ikke tenkt å sjekke dette, det er din oppgave. Men kan ramse opp noe, som kan ha betyding. Hvis det er kun uthevet tekst som skal besvares, er det jo ikke så mye å sjekke i PBL. Se punkt 1. Men antar det det gjelder PBL med forskrifter. Og de henviser til lokale bestemmelser og da blir det mer å sjekke. 1) PLB gennerelt og Bygging i strandsone. § 17-2 Se også på definisjon av Strandsone. Selv om dette ligger ved vann og utsikt til havet, kan dette ligge i "brakkvann" (eller i ei vik)og i så tilfelle kan dette være untatt fra regel om Strandsonen. Det oppgies heller ikke noe om utforming av holmen og eiendommen ellers, så det kan være mulig å bygge et annet sted, utenfor Strandsonen. Er det umulig å avklare dette i oppgaveteksen, så bør du vel ta forbehold om foranstående. Gjelder strandsonereglen og det ikke er mulig å flytte byggeområde, er det kun restaurering/modrenisering som er tillatt! At det er kupert terreng bak hytten, bryr ikke loverket seg om. Det er kun et kostnadsspørsmål. 2) Reguleringsbestemmelser/Kommuneplan. a) Byggeforbud (dvs.kun restaurering). Enten det kan gå på Strandsone, eller et generelt forbud i det området. b) Arealbestemmelser. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hjelper denne? Ser ut til at forrige trådstarter også egentlig ville ha leksehjelp... Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 nicho_meg. He...he..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå