Sutekh Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Jeg tar det heller som et tegn på segmentering. Sony har jo en vanvittig lineup av ulike modeller og da må de finne på noe som kan skille de fra hverandre. Sensoren i Sony A65 og A55 yter faktisk temmelig likt på både ISO, DR, toneomfang og fargenøyaktighet.Nå er det jo ganske nøyaktig et år mellom A65 og A55. Som nok også har en del å si. Jeg ville heller sammenlignet NEX-7 og NEX-5N. Og når jeg er inne på de to modellene, så vil jeg gjerne få påpeke det jeg alltid påpeker i denne debatten (forskjellen mellom fotonstøy og sensorstøy). Hvis du tar en titt på SNR Full-grafene til hhv. Nex-7 og Nex-5N så vil du se at sistnevnte yter ca. ett trinn bedre per piksel på høyeste like ISO (6400) i forhold til førstnevnte i de mørkeste tonene. Det er et noe større skille enn bare forskjellen i pikselareal burde tilsi. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Godt poeng. Responsen i de mørkeste tonene finner du forsåvidt også igjen ved ISO 100 i DR-diagrammet for NEX 7 vs 5n. Differansen gjenspeiler forskjell i tegning i de mørke områdene, ikke forskjell i full well capacity. Lenke til kommentar
universalis Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 For oss sony-brukere kan det se ut som vi har fått en verdig avtaker til sony a-580 Ser ut som det klarer seg ganske så godt mot konkurrentenes kameraer. Det er en viss fare for at det blir nytt kamerahus på meg de nærmeste månedene. http://www.dpreview.com/previews/sonyslta57/5 Lenke til kommentar
Gustav34 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Da blir det store spørsmålet: Skal jeg kjøpe a55 eller a57? a55 kommer vel til reduserte priser etterhvert. Jeg likte ikke at a57 er så mye større, men det er vel et bedre kamera også??? Hva bør jeg velge? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Da velger du helt klart A55. Innsiden av A57 er så og si likt som A55. Lenke til kommentar
Gustav34 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Så bildekvaliteten er den samme? Og hva med videokvaliteten? Ser at a57 har en mikrofon som er designet på en annen måte enn a55. Er det mye lyd fra objektivet på filmer tatt med a55? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Det er samme bildebrikke så ja, jeg forventer samme bildekvalitet. Men det er selvsagt noen forskjeller også. A55 har GPS, mens A57 har mistet denne. Til gjengjeld har A57 fått større og bedre batteri. Se her for mer info om forskjeller (stort sett mangel på forskjeller): http://www.dpreview.com/previews/sonyslta57 Lenke til kommentar
Gustav34 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Er det noen som vet når a57 kommer i norske butikker/nettbutikker? Jeg har ikke sett det ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg