Gå til innhold

Trenger HJELP! Aldri trent før.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en gutt på 24 år. Jeg har aldri trent i livet mitt. Kroppsmessig er jeg en spinkel. og ble mobbet gjennom barne og ungdomsskolen pga dette. Jeg er 185 cm høy og veier 78 kg. jeg gikk opp i vekt for noen år tilbake, men vekten har holdt seg stabilt nå.

Jeg har fått ølmage men er spinkel som bare det ellers. Armene mine er til å le av, og ja jeg blir faktisk ledd av.

Jeg er lut lei av at folk gjør narr av meg. Jeg sluttet å gå med t-skjorter om sommeren for flere år tilbake, tørr ikke.

Jeg er lat menneske ellers, men har faen meg BESTEMT meg at jeg skal ta meg sammen. Men nå til hovedspørsmålet:

Hvordan få litt muskler rundt armene og overkorppen og fjerne den stygge ølmagen?

Vet dere om noen personlig trener som kan hjelpe meg med dette? I oslo området?

Har aldri trent i livet mitt før, så dette er helt ukjent for meg. jeg har ikke turt å sette foten min inn i et treningssenter fordi jeg gruer meg så fælt til å hoppe i dusjen etterpå, med den spinkle kroppen min og den stygge ølmagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ølmage ordnes med et sunt kosthold og løping/sykling/svømming f. eks. Det handler om å forbruke mer energi enn du tar til deg. Styrketrening er populært for å øke muskelmassen. Siden du aldri har trent før vil jeg anbefale deg å bruke din egen egen kropp som vekt. Øvelser som pushups, situps, planke, ryggøvelser osv er å anbefale. Jeg vil dessuten anbefale deg å fokusere på kjernemuskulatur framfor armene dine. Det er langt viktigere med en god holdning og jevnt over veltrent kropp enn store armer og ølmage. Det finnes nok av folk med den kombinasjonen og det ser ikke bra ut.

Lenke til kommentar

Ølmage ordnes med et sunt kosthold og løping/sykling/svømming f. eks. Det handler om å forbruke mer energi enn du tar til deg. Styrketrening er populært for å øke muskelmassen. Siden du aldri har trent før vil jeg anbefale deg å bruke din egen egen kropp som vekt. Øvelser som pushups, situps, planke, ryggøvelser osv er å anbefale. Jeg vil dessuten anbefale deg å fokusere på kjernemuskulatur framfor armene dine. Det er langt viktigere med en god holdning og jevnt over veltrent kropp enn store armer og ølmage. Det finnes nok av folk med den kombinasjonen og det ser ikke bra ut.

Tusen takk for svar.

Jeg har faktisk kuttet ut brus og godteri. Men en ting, jeg vil bli markert. Veltrent. Slik at det virkelig syntes. Jeg er villig til å pushe meg selv til den grensen. Vet du om noen personlig trener i oslo omårdet? Som kan bidra med dette?

Lenke til kommentar

Som det var anbefalt, begynn å trene med kroppsvekts trening. 3 gonger i uka skal holde for deg i 2-3 månad.

Gå over til "basis-øvelser" i noen månad, så kan du begynne å bygge muskler for alvor:)

Ver forberedt at det kommer til å ta tid. Men om du står på, så lønner det seg;) Lykke til!

Lenke til kommentar

Nå som du skal bygge muskler må du for all del ikke glemme å spise ordentlig!

Mye lettere å trene og fortsette med trening hvis du får raskere resultater!

Så hvis du leter litt rundt her finner du veldig lett tråder som har råd om kosthold!

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Tren heller hele kroppen istedenfor bare armer. Selv om armene dine blir kjempestore og muskuløse, vil det se helt hinsides latterlig ut på en kropp som ellers er spinkel.

Du trenger ikke en personlig trener hvis du er disiplinert og klarer å finne kunnskapen om trening selv, for eksempel på nettet. Det er til slutt du som må gjøre jobben uansett, og det vil være hardt. En personlig trener kan selvfølgelig hjelpe deg i gang hvis du vil ta deg råd til det, men etter hvert bør du klare deg på egen hånd. Hvis du vil benytte deg av en personlig trener, så bør du forsikre deg om at du finner en person som har god nok utdannelse og erfaring. Hvem som helst kan kalle seg personlig trener uten å ha løftet en kg selv eller ha noen kunnskaper overhodet, for personlig trener er ikke en beskyttet tittel.

Du kan absolutt bli muskuløs, riktig proporsjonert og markert. Hvis du jobber hardt, vil du nok være sterkere og se bedre ut enn de fleste etter et år med trening. Det betyr ikke at du kan slutte å trene når du kommer så langt, for god fysisk form er en ferskvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...