Gå til innhold

BK:Lek med vann

Anbefalte innlegg

Har prøvd meg på dråpebilder for første gang, veldig artig!

Hvis noen har forslag til forbedringer mottas det med takk.

Bildene er tatt med Canon EOS 550D, kitobjektiv.

Bildet med svart vann er ikke helt i fouks, men jeg syns det ble ganske tøft så valgte å beholde det. HAr beskjært og endret på fargene i Canon picture style editor. Er ikke blitt fortolig med photoshop enda.

post-198899-0-50987400-1331629687_thumb.jpg

post-198899-0-24567200-1331629699_thumb.jpg

post-198899-0-92450700-1331629996_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, for å få en renere effekt kan du gjøre vannet tykkere med litt gelatin og sleppe oppi 1stk dråpe bare. Da ville du fått en ren og innlevende effekt tipper jeg.

Ser kanskje litt rotete ut slik det er nå.

Takk for tipset, dette skal jeg prøve. Vanskelighetsgraden vil jo stige betraktelig, men det er jo halve moroa.

Lenke til kommentar

Hvilken linse er dem tatt med forresten?

De er tatt med kit-objektivet til 550D: Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6. Ikke det beste objektivet akkurat men har ikke tenkt å bruke masse penger på utstyr(enda.

Har kjøpt meg et 55-250 objektiv også, men det funker serdeles dårlig til slikt. 8)

Lenke til kommentar

Hvilken linse er dem tatt med forresten?

De er tatt med kit-objektivet til 550D: Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6. Ikke det beste objektivet akkurat men har ikke tenkt å bruke masse penger på utstyr(enda.

Har kjøpt meg et 55-250 objektiv også, men det funker serdeles dårlig til slikt. 8)

I see...

Ville kanskje valgt 70-300mm linsen, litt mer fleksibel da, siden man kan ta nokså kule makrobilder med det. Utrolig billig også...

http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=5304

Den er faktisk litt skarpere enn 55-200mm linsen også. Men men, sikkert forskjellige bruksområder for hver av de to :)

Lenke til kommentar

Ville kanskje valgt 70-300mm linsen, litt mer fleksibel da, siden man kan ta nokså kule makrobilder med det. Utrolig billig også...

http://www.netshop.n....aspx?plid=5304

Den er faktisk litt skarpere enn 55-200mm linsen også. Men men, sikkert forskjellige bruksområder for hver av de to :)

Den er muligens skarpere enn 55-200mm; men trådstarter har Canons 50-250mm IS, som faktisk er et bra objektiv til en fornuftig penge.

edit: Vil tro at grunnen til at 55-250mm-en ikke egner seg er pga for lang brennvidde.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

http://www.netshop.n....aspx?plid=5304

Den er muligens skarpere enn 55-200mm; men trådstarter har Canons 50-250mm IS, som faktisk er et bra objektiv til en fornuftig penge.

edit: Vil tro at grunnen til at 55-250mm-en ikke egner seg er pga for lang brennvidde.

Ja, ser jeg skrev 55-250 i tidligere post, det er selvølgelig Canons 50-250 IS jeg har. 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...