Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

In-ear propper - trenger et sett - under 1000kr?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har innsett at jeg trenger et sett med propper til ørene. Fra før har jeg Beyerdynamic DT770 hjemme, og Bose QC15 når jeg er på tur.

Men i det siste har jeg innsett at det kunne vært kjekt med propper også... Så noen røverkjøp i det billige segmentet (under 1000)? (kan gjerne være billigere)

Stor fordel om de har en boks eller pose å ligge i (jeg ødela et supert par sony-propper ved å la de ligge løst rundt i lomma og overalt...)

De kommer til å bli brukt sammen med Galaxy S2 og en Sony mp3-spiller. Kilde blir Spotify(high bitrate/premium) og Mp3(primært 320Kbit, noe 192)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner du til hvilken lydsignatur du ønsker på proppene?

Dersom du ikke er fremmed for å kjøpe noe ukjente merker fra utlandet har du svært mye spennende å velge i.

Jeg bruker selv denne tråden på head-fi for å finne frem til propper jeg kjøper.

Har selv hatt svært gode erfaringer med VSonic (bruker GR06 nå, dynamic driver (DD)), SoundMagic (PL21 (DD), PL30 (DD), PL50 (balanced armature)), Sunrise (SW-Xcape v.2 (DD)), MEElectronics (M9 (DD) og M6P (DD)) og diverse andre mindre kjente merker. Alle til godt under tusenlappen.

Dersom du er ute etter boks kan jeg informere om at alle disse kommer med både boks og ekstra propper i alle verdens størrelser og farger (bundelen til VSonic GR06 er ganske omfattende).

Mange av proppene anmeldt i den overnevnte tråden kommer også med mikrofon. Det kan da lønne seg å bruke denne siden som referanse for å undersøke om den fungerer med kombinasjonen med telefon og app du bruker.

PS! Til tusen kroner kan du faktisk få tilpassede propper fra Kozee. Kjører du budget-fi, som meg, kan du derimot få dette adskillig rimeligere.

Lenke til kommentar

Når det gjelder lydsignatur er jeg veldig åpen. Har fra før en Beyerdynamic DT770 og Bose QC15, så jeg liker variasjon.

Dette blir et backup-sett som skal brukes når jeg ikke orker å drasse på store ting som tar mye plass. Til trening har jeg en simpel Koss PortaPro.

Liker ikke overdreven bass, liker at diskant og mellomtone er balansert. Men det skader ikke om det er litt trøkk i dem, i tilfelle lysten til å spille Daft Punk melder seg.

Veit ikke om jeg orker kjøp fra USA, da det som oftest er trøbbel eller vanskeligheter med garanti-ordninger (hender i blant).

De som interesserer mest for øyeblikket er Klipsch S4a og Beyerdynamic DTX101 iE. Førstnevnte er ganske perfekt, da den er tilpasset Android-telefoner.

Lenke til kommentar

Det ble et billig sett med Beyerdynamic DXT 101. Ganske fornøyd med dem, selv om de er litt "mørkere" i lydbildet enn jeg er vant med og foretrekker.

Men det er et backup-sett, så de blir nok ikke brukt oftest.

Hadde skikkelig lyst på Monster Turbine da jeg fant de til $90 på Amazon.com. Kjedelig nok hadde de ikke lov til å sende dem utenfor USA, pga pris var de ikke tilgjengelig for salg til andre enn amerikanere. Da var jeg litt skuffet.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Har du sett på ørepropper fra Sennheiser? De har veldig mye til under 1000 lappen og lyden i disse er UTROLIG bra uansett hva du velger. Det som jeg liker med Senneheiser sine produkter er at du faktisk kan pushe ut ganske mye bass, mellomtone og diskant uten at lyden blir forvrengt og skurrete.

Hadde sjekket ut noe der jeg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...