Gå til innhold

Android 4.0 endelig klar til Galaxy S II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke mulig å oppdatere en TEN-brandet GT-I9100 med KIES/PC eller som FOTA før Telenors Android 4.0.3 publiseres. Dette er en tanke irriterende og siden jeg ufrivillig har en TEN-brandet GT-I9100 har jeg valgt å fjerne branding.

 

Fjerne Branding (NB! Telefonen resettes 100%!):

CSC = TEN (Telenor) endres til NEE (Nordic). For å være sikker på at fremtidige oppdateringer går knirkefritt valgte jeg teste med først å legge på en standard Android 2.3.5 for GT-I9100 fra Samsung:

 

 

Vi må ha ODIN for å få til denne flash'en. Hentet ODIN v1.85 på XDA-Developers. Der finnes også fremgangsmåten for flash av firmware med ODIN.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

 

Hentet STOCK Android 2.3.5

http://www.sammobile.com

I9100XWKI8 2.3.5 2011 October I9100OXXKI2 Nordic countries

(I9100XWKI8_I9100OXXKI2_NEE.zip)

 

Når STOCK Android 2.3.5 er flashet vil faktisk CSC fremdeles være "TEN". Men nå er det en mulighet til å endre på dette. ENDRING AV CSC RESETTER TELEFONEN! Ta en BACKUP nå hvis du vil ta vare på telefonbok osv. Finn frem IMEI på din GT-I9100: Meny Innstillinger - Om Telefonen - IMEI. Noter denne, tast så: *#272*IMEI-nummer#

Sett CSC til NEE. (En TEN-brandet telefon vil bare ha mulighet til å velge "TEN" her).

 

Når telefonen er bootet etter endring av CSC til "NEE", forutsatt at valgt firmware er 2.3.5 som ovenfor, vil du få mulighet til å oppdatere til 4.0.3 via KIES/PC eller FOTA over WLAN/Mobildata. Jeg fikk ikke til å oppdatere over KIES pga. at min PC har Win7 64-bit (brukergodkjenning=administrator kræsjer). Men oppdatering via WiFi/FOTA fungerte utmerket.

 

Min TEN-brandete GT-9100 er nå NEE med Android v4.0.3.

 

(Hvorfor gjorde jeg dette slik? Det var vesentlig for meg å kjøre en standard firmware fra Samsung og jeg ønsker ikke å være ROOT på telefonen min).

Endret av L_Skywalker
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kies finner ingen ny fastvareoppdatering til min Galaxy S2....

Sjekka nå nettopp......

 

Hvis den er låst til eks. Telenor, må du nok vente litt til ...

Jaja, da får jeg vel bare bytte operatør da. :whistle:

 

Tja eller neida; la heller alle svette nerder finne ut av tingene - så kommer vi (rævediltere) steamende inn som Titanic (uten å ha gått på grunn) til New York harbour med flagget pent dandert i front.

 

demotivation.us_Im-not-a-nerd-Im-just-smarter-than-you_131128269893.jpg

 

Lenke til kommentar

Hvordan finner man ut om det er en TEN programvare? Når jeg puttet i kabeln på pcn og opna Kies så står det fastvareversjon: I9100XXKG1 (KOR). Hva betyr det? Telefon min er Rootet.

 

Tipper at KOR står for Koreansk versjon av firmware. Er basert på en koreansk versjon den Rom'en du har....

Lenke til kommentar

Blir litt forvirret av alt som nevnes i denne tråden, men det til sies er nå min (Telenor) SII oppdatert over luften helt uten problemer. Liker det jeg ser så langt. Mange appliksjoner har fått en real overhaling. Men er vel mye animasjoner i grensesnittet, finner ikke ut hvor jeg kan deaktivere dette. Noen?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva mener du? Situasjonen min er 100% vellykket. Jeg har Samsungs standard Android v4.0.3 på min GT-I9100. Holder på å "gjenskape" den nå med alt av innstillinger, apps osv.

 

Post!

 

gjenskape

Lenke til kommentar

er det bare jeg som har mistet muligheten til og ta screenshots? eller er det noen innstillinger man må enable?

 

Du kan ta screenshot ved å holde inne volum-ned og power-knappen i 1-2 sekunder. Det er viktig at du trykker på begge knappene samtidig

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...