Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Defekt switch fra CNet?


Anbefalte innlegg

Etter å ha tatt ut switchen min fra veggen, for å rydde i en ledningsjungel, i noen få sekunder, lyste plutselig ALLE LEDene på switchen (port1-8+strøm, jeg bruker bare 4+strøm), og switchen virker ikke.

Jeg har forsøkt å dra ut strømmen, vente litt og sette den inn igjen, men ingenting skjer...

Noen som aner hva som kan ha skjedd? Litt frustrerende å miste hjemmenettverket...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde tidligere en ST Lab 8-ports switch. Etter å ha hatt den i ca. 4 måneder, merket jeg at nettverksforbindelsen kom og gikk. Da jeg gikk ned i kjelleren for å se om det var noe med switchen, så jeg at samtlige LEDs lyste konstant (100M, Link/Act og FDX/Col pr. port + power). Reboot hjalp ikke. Stakk ned på Komplett-sjappa i Trondheim, hvor jeg kjøpte den, og fikk den byttet i en CNet 8-ports switch.

(Edit: Pr. dags dato funker CNet-switchen som den skal.)

Lenke til kommentar

Siste nytt fra Switch-sagaen: (et kriminalhørespill i x antall deler)(Sett inn annonse her)

 

Jeg dro inn til Komplett med den defekte switchen. Dessverre fant jeg ikke kvitteringa, men det gjør ikke noe, for komplett lagrer hele kundehistorikken på data (Trodde jeg :grumpy:) Da jeg kom inn og slengte svinet i disken og sa at "Den virker ikke, kan du se på den" fikk jeg beskjed om at "da må vi ha kvittering"

 

Etter mye om og men viste det seg at DE HADDE IKKE REGISTRERT KJØPET PÅ KUNDENAVNET (pappa) Det var faktisk ikke registrert i det hele tatt, og jeg kan ikke finne kvitteringa. Han testa switchen med en annen adapter, men det funka ikke, altså er det switchen som er ødelagt, og jeg sitter med en UTROLIG dårlig sak...

 

Noen som har vært borte i noe lignende?

Jeg spurte om ikke de kunne spore pakken etter serienummeret, men de bekrefter ikke hvilke serienummer som er blitt sendt ut av lageret i Sandefjord, og siden komplettkjeden består av flere selvstendige butikker med separate regnskap og felles lager, kan jeg nemlig ha kjøpt denne switchen i Trondheim, og da taper jo komplett i Tønsberg penger. (Jeg bor TI MINUTTER unna butikken i Tønsberg, og der har jeg bodd hele livet. Eneste gangen jeg har vært i Trondheim var i 97, og da ante jeg ikke hva en switch var. Jeg har ikke vært i Oslo på en stund (i hvert fall ikke siden jeg kjøpte switchen rundt påske), og hvilke mennesker med respekt for seg selv er det som stopper i Drammen?? :lol: (Tuller, måtte bare argumentere for at Tønsberg er eneste Komplett-butikken jeg har vært i etter at jeg kjøpte switchen.

 

Hvor kult er dette?

 

Edit: Skrivefeil

Lenke til kommentar
Siste nytt fra Switch-sagaen: (et kriminalhørespill i x antall deler)(Sett inn annonse her)

 

Jeg dro inn til Komplett med den defekte switchen. Dessverre fant jeg ikke kvitteringa, men det gjør ikke noe, for komplett lagrer hele kundehistorikken på data (Trodde jeg :grumpy:) Da jeg kom inn og slengte svinet i disken og sa at "Den virker ikke, kan du se på den" fikk jeg beskjed om at "da må vi ha kvittering"

 

Etter mye om og men viste det seg at DE HADDE IKKE REGISTRERT KJØPET PÅ KUNDENAVNET (pappa) Det var faktisk ikke registrert i det hele tatt, og jeg kan ikke finne kvitteringa. Han testa switchen med en annen adapter, men det funka ikke, altså er det switchen som er ødelagt, og jeg sitter med en UTROLIG dårlig sak...

 

Noen som har vært borte i noe lignende?

l

 

Det er ikke påbudt og registrere navn ved kontantkjøp, og hvor mye arbeid skal en butikk legge ned på en slik sak?

Det er tross alt ikke butikken sin feil at dere ikke holder orden på papirene.

Lenke til kommentar
Siste nytt fra Switch-sagaen: (et kriminalhørespill i x antall deler)(Sett inn annonse her)

 

Jeg dro inn til Komplett med den defekte switchen. Dessverre fant jeg ikke kvitteringa, men det gjør ikke noe, for komplett lagrer hele kundehistorikken på data (Trodde jeg :grumpy:) Da jeg kom inn og slengte svinet i disken og sa at "Den virker ikke, kan du se på den" fikk jeg beskjed om at "da må vi ha kvittering"

 

Etter mye om og men viste det seg at DE HADDE IKKE REGISTRERT KJØPET PÅ KUNDENAVNET (pappa) Det var faktisk ikke registrert i det hele tatt, og jeg kan ikke finne kvitteringa. Han testa switchen med en annen adapter, men det funka ikke, altså er det switchen som er ødelagt, og jeg sitter med en UTROLIG dårlig sak...

 

Synd, men sånn går det. Kvitteringen er å regne som et verdipapir og bør behandles derretter. Butikkene er pliktige til å lagre billagskopier så vidt jeg veit, men er under ingen omstendighet forpliktet til å lagre dem med navn. Selv om de lagrer de med navn, så er de fremdeles ikke forplikta til å lete blant dem om kunden har mista kvitteringa.

Lenke til kommentar
Det er vel kun påkrevd å lagre kvitering på ting som har kostet over 500 kr eller no, er i alle fall det komplett gjør :)

 

Switchen kosta 450, men den ble kjøpt inn sammen med to nettverkskort, sånn at den totale prisen ble omtrent 700 kroner. Dessuten har de lagra et kjøp av ny mus, og den kosta bare 300 eller no'.

 

Det er Kompletts (og mine) rutiner som har svikta...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...